Cq, Cq Dx is er iemand staande bij???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Ooit is er hier ook al gesproken over de piratentijd...

Wat was het alfabet ook al weer?

Alfa, bravo, charlie, delta, echo, foxtrot, golf, hotel, india, julliét, kilo,lima, mike, november, oscar, papa, quebec, romeo, sierra, tango, uniform, victor, wisky, x-ray, yankee en zoeloe...

en dan proberen te Qsoén ( zeg ik het goed? ) met Giorgo morodor en dan lekker kletsen met elkaar..... :biggrin:

En al typende kom ik dus in de nieuwsgroepen uit op de "fetenhits" :jow:

And 73's freggel1 !
En u heeft een QSL, haha!

Maar eh, je weet toch dat het internationale alfabet uit de luchtvaart komt.
Aanvankelijk werd het zo gedefinieerd door de ICAO (internationale civiele luchtvaart) en NATO.
En wordt als zodanig nog steeds gebruikt.
Het werd echter ook door de internationale zend-amateur wereld overgenomen, en gebruikt. En de tokkelaars daarna!

Grtz.

Kilroy;174021 zei:
And 73's freggel1 !
En u heeft een QSL, haha!

Maar eh, je weet toch dat het internationale alfabet uit de luchtvaart komt.
.

Yep zo was het, je had ook nog 88 dacht ik, maar dat doe ik alleen richting de dames. ;)

Dat alfabet zit nog steeds in mijn kop. :biggrin:

Maar wat het mooie was, dat er 'savonds na de uitzending, gepoogd werd om zover mogelijk te komen op de 3 meter, en te gaan roepen naar anderen die meeluisterde.

Kijk ik was dus iemand die dus in het weekend aan mijn radio lag, en 'snachts als dit was aan mijn antenne bezig was, en intussen bellen met degeen die de oproep deed aan het informeren wat in ontving met toen een loei van een 7-elements antenne...

Althans voor mij groot genoeg.

Kom je dan gisteren die muziek tegen, dank denk je even terug.

Atentie 3 sq 3 vanaf rotterdam is dit de Python (met op de achtergrond jean michele jarre want dat klonk zo lekker in stereo) ik ga zo eens uitluisteren tussen de 1 dubbel nul en de 1 nul 8 of er nog amateurs zijn (en dan weer heel dat verhaal) er wordt hier momenteel gewerkt met een 7 traps zender.
In de occilator een bf199 daar achter bf499 daarachter een 2n2219a hierachter een 2n3553 hier weer achter een mrf237 hier achter een bly90 en als laatste een BLX15 op ongeveer 135watt en dit gaat de J antenne in.

Intussen volgende plaat ja meestal Giorgo morodor met from here to eternity of Divine Native love en wat dacht je van Dockters cat Feel the drive en ik gebruikte meestal Elo om de de compressor limeter te testen Don't bring me down.

Oja en dan gingen we uitluisteren na 5 seconden om te pluggen antenne van zender naar de Ontvanger in mijn geval waren dit een Grundig Satellite en een Marantz tuner versterker.

Tja ik gebruikte een J antenne rond gestraald omdat er in het weekend programma's werden uitgezonden onder de naam Radio Aktief en dat allemaal op de 100.8

Phuuuuuu das meer als 25jaar geleden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan