CustWP

J

Jan Ty

@BT en iedereen die terzake kundig is.

BT, wellicht een voor jouw simpele vraag, echter kom ik niet verder met bovengenoemde (custWP). In de Log kan ik uit de instructie 3c/3a wel de ontsleutelde CW,s halen, maar vervolgens weetik niet hoe deze dan om te rekenen zijn naar de laatste byte (custWp) van de PPUA.

HB_emu geeft perfect zonder de laatste byte alle OP_keys in beeld, maar graag zou ik de PPua's aan willen vullen. Jij schrijft letteerlijk in 1 van de reply's dat ze er uit te vissen zijn, welnu ik houdt mij voor info aanbevolen.

PS: mijn naslag werk is die van Roland von Gilead (seca FAQ)

 
Jan, ff hierheen gebracht omdat het logger-forum wel erg open is..;-)

Het kan door middel van het progje ppua-calc, je hebt daarvoor een windecrypt log-file nodig.

 
thanks voor de reply,

k'heb geen ervaring met windecrypt en/of ppua/calc, dus ga ik daar nu mee aan de slag.(eerst ppuacalc vinden)

Dit is wel de info waar ik verder mee kan in het seca verhaal.

Je hoort het nog wel of en hoe het gelukt is. Kna nog wel ff duren omdat ik doordeweeks geen tijd genoeg vrij kan maken voor deze hobby.

Groet,

Jan Ty

 
Ze zijn uit een wallbanger log te lezen.

Zoals ik het begrepen heb:

valid custwp's for ppua 00 02 03 xx

02 04 06 0c 0f etc etc etc.

Je zou dus de ppua's 0 02 03 02, 00 02 03 04, 00 02 03 06, 00 02 03 0c en 00 02 03 0f kunnen gebruiken, die zouden dan goed moeten zijn.

Als deze info niet klopt hoop ik dat iemand me verbetert maar dan heeft men mij toch iets foutief of onvolledig uitgelegt.

Mij is niets bekend over een of ander proggie wat ik hier nog overheen zou moeten draaien.

 
Wallbanger en windecrypt (1.09) geven inderdaad de valid Custwp's...

Niks moeilijk aan :)

Grtz,

Wimpie

 
Geen nood bij andere loggers, er is software die het zog. F0 matrix berekend uit de gedecodeerde log. Zoek maar eens op DFS.

Het is een 32 bytes hex getal wat omgezet wordt in binair.

MTB

 
gedurende het weekend met de gegevens van denktank aan de slag gegaan, en zowaar voor diverse providers de "valid cust WP's" er middels ppua calc uit gehaald. Zowel uit de log van windecrypt (rechtstreeks middels ppuacalc), maar ook de 32 bytes string achter het F0 commando, die weer in het antwoord van de c140.... instructie staat uit de log van HB emu, geven het prachtige en zelfde resultaat.

Wat mij echter verbaast is de hoeveelheid mogelijkheden die er zijn per provider. tussen 80 en 200 mogelijkheden verschillend per provider.

1*Betekent dit nu dat al deze mogelijkheden de eventuele kaart au maken??

2*is er een andere manier (direkt uit een log lezen) om de gegevens boven water te krijgen??

groet,

Jan Ty

 
Er zijn wel iets meer mogelijkheden.

De PPUA bestaat uit 8 hex cijfertjes. De eerste 3 zijn 0 Momenteel worden er ongeveer 5x256x256 mogelijkheden gebruikt.

MTB

 
Zoals eerder vermeld lukt het inmiddels zonder problemen de diverse custWP's uit te lezen cq te laten berekenen.

Wat mij opvalt is, dat in de lijst van mogelijke laatste byte's juist de originele (uitgelezen met MK4)ontbreekt. Dit is getest met een abokaart, waarbij de laatste byte dus niet is ingevuld in HBemu en/of windecrypt.

Hoe kan dit??

Jan Ty

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan