d/box down....

en inderdaad het werkt. de kreet blijft weg en de motor draait nu door.......nu de instellingen nog correct zien te krijgen zodat hij het lekker zelf doet..... mischien heeft mvbgm er dan ook nog iets aan...

groeten opeltje

 
en het werkt......als je de posities in de motor maar correct hebt ingesteld. daarna in de satmarkers alles op nul zetten en in de audiopid de disqec postitie invullen. als je dan tijdens het zappen op deze satmarker plaats gaat staan draait de schotel naar deze positie.

groeten opeltje

 
Hierbij laat ik weten dat hier ook alles perfect werkt nu.

Juiste settings en geen problemen meer gehad.

 
en toch gaat het weer niet helemaal goed.....

wegens gebrek aan tijd heb ik er een tijdje niet mee gespeeld. maar gisteren heb ik de posities allemaal ingeleerd en het gaat niet goed. astra, hotbird,---enz tm sirus gaat goed, (had ik er al in) maar alles boven sirius wil domweg niet auto draaien als ik op de satmarker ga staan. de instellingen staan na mijn mening goed. ga ik handmatig (goto x) draaien door positienr in te geven werkt het wel. ook de satmarkers staan goed ingesteld.

iemand nog een tip??

groeten opeltje

 
Set de satmarkers wel op een andere DiSEqC switch dan je gewone kanalen. Dus de satmarkers op b.v. 3 en je kanalen op 1.

 
kijk, dat heb ik dus nog niet geprobeerd.

jullie horen nog.

groeten opeltje

 
ook dit werkt niet. het wordt alleen maar erger. kom nu niet verder dan hotbird op de satmarkers. erg vreemd...op gotox gaat het perfect.

groeten opeltje

 
mischien kun je hier nog mee: als ik op de satmarker ga staan moet de schotel draaien. (niet gekeken, het is hier pokkeweer...) en als ik dan op een kanaal afstem geen beeld. maar als ik dan de box uit en aan doe ineens wel.......volgens mij spookt het hier!

groeten opeltje

 
ok was maar zo`n idee omdat ik met mijn dubbele kop altijd eerst een hotbird kanaal moet kiezen voordat ik naar een astra kanaal kan kijken.

heb ook nooit gevonden hoe dat nou kan.

zit er ook geen verschil als je naar die sateliet toe draait die het niet doet of je op een horizontaal of vertikaal kanaal staat.

gr blokker.

 
Originally posted by opeltje mischien kun je hier nog mee: als ik op de satmarker ga staan moet de schotel draaien. (niet gekeken, het is hier pokkeweer...) en als ik dan op een kanaal afstem geen beeld. maar als ik dan de box uit en aan doe ineens wel.......volgens mij spookt het hier!

 


groeten opeltje
Dat betekend dat je schotel dus wel goed de positie inneemt maar dat waneer hij deze positie gevonden heeft je ontvanger dan op een of andere manier vastzit.

 
klopt, mogelijk is toch de voeding nog niet optimaal.

ik ga er mee aan de slag.

groeten opeltje

 
Opeltje , probeer eens of het helpt , als je in Menu-9-5 bij 7 Lnb ext op ON zet , en heb je in Menu-9-A-9 , A en B beide op On staan ?

 
trust, je bent een kanjer.....

het werkt nu toch ineens wel weer correct nadat de opgegeven instellingen veranderd zijn.

THANKS!

groeten opeltje

 
Tof , maar welke van de 2 menu's was de oplossing ? Of toch alle 2 ?

 
das een goeie. de laatste 2 is de oplossing. (menu 9 a 9 A en B.) alleen welke van die 2 heb ik nog niet geprobeerd. de andere stond al op on. alleen zou ik wel graag willen weten wat ik nou heb veranderd...ik zal het handboek eens weer opzoeken...

groeten opeltje

 
Als er een fikse regenbui of een vogel voor je LNB komt , valt je signaal weg . Staat Signal track op "OFF " dan komt het niet vanzelf terug , en moet je eerst een keer zappen . (leuk als je de video ingesteld hebt)

Bij "ON" gaat het automatisch .

Dat eerste menu (ext LNB) heeft effekt bij het schakelen van de scart ingang (SAT/DVD) .

Ik heb op de SAT scart een andere receiver( Echostar DSB 9800) aangesloten en als ik op de AB met de knop "TV" deze kies , heb ik direkt beeld . Druk ik weer op de knop "TV", krijg ik direkt beeld van de Nokia , mits de Ext LNB op "ON" staat .

Staat ie op "OFF" dan valt het beeld van de Nokia eerst weg en komt dan weer terug .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan