DarkSat files, voor de gevorderden !

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
@ Redneck bedankt voor de reply begon echt aan mezelf te twijfelen, heb echt alles geprobeerd, hex serial ingegeven, systemkey geprobeerd in te geven maar dit alles lukt dus echt niet (of ik doe nog steeds iets fout), heb het geprobeerd met een twostonekaart, gw een gewone pickaart maar het resultaat bij alle drie hetzelfde, kom gewoon op één of andere manier niet in de programmingmode(denk ik), daarom is mijn vraag zijn er members die met darksuca het beoogde resultaat wel behaald hebben nl. je gw of pickaart ECHT te laten functioneren als een mosckaart, ben benieuwd, want zoals ik het nu opgelost heb is natuurlijk niet de weg , werk zelf met een echostar 3000 ip viaccess heb dus totaal geen last van welke aanvallen dan ook, heb nog steeds duckfiles van december vorig jaar en wordt nog steeds elke maand opnieuw geupdated dus daar hoef ik het allemaal niet om te doen maar het leek me gewoon leuk van mijn gw een mosckaart te maken.

btw darksuca 1.6 ben ik ook mee begonnen maar omdat het niet lukte ben ik maar overgestapt op versie 1.1 terug naar basic heet dat geloof ik maar dat is tot nu toe ook geen succes.

Wie o wie?????

Boets

 
De bedoeling van DarkSuca is om een Cloon kaart te maken. Als je alles van de originele kaart overzet werkt dit perfect en is het ook niet direct nodig om aan de kaart nog verder te prutsen.

Je kan als je wil 6 providers op de kaart kwijt.

Als je de correcte MK01 en PPUA in de kaart zet kan je die zonder verdere aanpassingen blijven gebruiken.

Het is natuurlijk niet de perfecte oplossing, maar met een standaard GW al héél wat.

Als je echt met MKF wil gaan werken moet je overstappen op DarkMosc en een Silver card. Je kan ook kiezen voor MoscAs. Ik ben er nog niet uit welke van deze twee nu de beste is.

CU

Red

 
Oke Redneck is helemaal duidelijk en in principe is het ook zo, heb overigens werkende ppua's en mk 's ingegeven dus kaart blijft ongetwijfeld lopen, is alleen niet helemaal wat ik me er van voorgesteld had, wil ook weleens dat moscas uitproberen, mail even waar ik dit kan vinden, ga ik weer eens lekker een paar uurtjes voor zitten.

Boets

 
Als je alles hebt ingegeven dan moet de kaart het doen.

Wat ook vaak word vergeten is de provider wel te selecteren door een vinkje te zetten bij 'Abilitato'

En wat de Darkmosc en MoscAs aangat geef ik de voorkeur aan MoscAs omdat hier de seca provider al op staat en wat eenvoudiger te programeren is dan DarkMosc. Maar dat zijn natuurlijk mijn ervaringen en kan bij iemand anders wel geheel anders zijn.

Wat ik wel weet dat waneer je met MoscAs een reactivering van je kaart aanvraagd, deze ook de nieuwe MK's erop geschreven krijgt, net zo als op de originele.

Ik weet niet of dat ook het geval is met DarkMosc misschien dat Redneck dat heeft geprobeerd ??

 
Ik heb de twee Darksat versies nu werkende,

de Goldwafer versie gaf geen enkel probleem en laat zich ook goed bewerken met MKF4. Ik heb zowel de 6 (is5) als 16 (is15) provider versie lopen en dit gaat prima, het was een uitkomst omdat ik juist van iemand de resultaten van het uitlezen van een TVBScard had gehad, zoals je misschien weet geeft TVBSuperchannel alleen een update via het UA. Ik heb het getest en de TVBS geeft netjes nieuwe updates op de 5 provider kaart.

De MOSC versie gaf eerst ook problemen (zie vorige posting) ik liep tegen 2 problemen op, ik kon de 00 00 provider niet Seca benamen en kon daarna niet meer op de kaart komen omdat er een melding no primary key kwam.

Het eerste probleem kwam doordat ik niet eerst "settings" aanklikt voor ik het seca commando gaf.

Het tweede probleem heeft zich opgelost nadat ik MKF4 opnieuw had geinstalleerd.

 
He duck, ben echt benieuwd, licht eens een tipje van de sluier op. Is duidelijk, seca 00 00 +5 providers !!!, heb dus geprobeerd de darks6 te bewerken met zowel mkf 4.0, 4.1 en 4.2 maar geen resultaat krijg gewoon kaart niet aangeschreven,zoals ik jou reactie lees doe ik nog steeds iets fout, help me maar eens op weg, dus geen files editten met darkeditor, maar origineel kaart in phoenix, mkf opstarten en gaan met die banaan, laat maar weten!!!.

Boets

 
@Duck,

Dat wil ik nu ook wel eens weten ... ik ben er hier ook nog niet in geslaagd om de DarkSuca 1.6 met MKF te bewerken.

Ik kan de kaart wel zien, maar als ik probeer de keys uit te lezen gaat het fout ...

Vertel eens hoe je dat gedaan hebt.

CU

Red

 
Om de darksuca te bewerken heb je een systeem key nodig welke als hij te bewerken is met mkf bekend moet zijn.

Bij darksuca is zover ik het weet deze niet bekend en ook kun je hem met extract key niet vinden omdat hij gewoon niet aanwezig is.

Als Duck wel een systeem key daarop heeft gekregen ben ik ook benieuwd.

 
Nog een vraagje. Welke foutmeldingen krijg je bij het uitlezen van MKF ????

 
Foutmelding die ik krijg is primary key not found, systemkey is not valid, werk normaal gesproken altijd met sce van onze grote vriend Roland, vind dit persoonlijk fijner werken als mkf, maar ook in sce krijg ik de kaart niet aangeschreven, kaart werkt overigens wel perfect nadat ik hem met darkeditor bewerkt heb, maar ik blijf roepen dat is de weg niet, kan ook een picfile pakken van duck of van wie dan ook, met picbined een binfile aanmaken met alle gegevens van mijn originele kaart, maar om dan te roepen dat ik een perfecte cloon van mijn kaart gemaakt heb....hmmmm.

Boets

 
@ NvBgm systemkey is inderdaad nog niet aanwezig dus kun je die inderdaad met extract er niet uithalen, maar systemkey wordt in dit topic wel aangegeven 6A 61 63 6B 37 30 20 21, mijn probleem is dat ik deze key niet op de kaart geschreven krijg.

Boets

 
Ik heb geloof ik de vraag niet goed gelezen.

Ik heb de GW files met de Darksat editor voorzien van alle gegevens die ik op een orginele kaart kon vinden.

Deze kaart heb ik met MKF4.1 aangesproken en kreeg net als bij een orginele kaart de ATR enz te zien.

Ik heb met met MKF niet naar de kaart geschreven (ook niet geprobeerd trouwens).

Ik vind deze files niet te vergelijken met de bekende secafiles, het is met de SUCA eenvoudig een au kaartje te maken voor een provider die alleen update via het UA zoals ik aan de hand had met TVBS, op een gewone waferfile krijg daar mooi geen update op.

 
op mijn mosc

is de systemkey de prim 00 van prof 00 (seca)

maar als ik deze gebruik in mkfind,

met mijn darksuca goldwafer wil die niet werken?

gw werkt perfect in decoder(s)

maar op de een of andere manier krijgt mkfind

er geen contact mee

kan wel het een en ander zien in mkf

maar kan geen bewerking doen?

 
Ja wat ik telkens tegenkom is dat men twee dingen doorelkaar haalt.

@Boets heeft het over DarkSuca en de systemkey 6a 61 63 6b 37 30 20 21

Ten eerste heeft de systemkey 6a 61 63 6b 37 30 20 21 niks met Darksuca te maken maar met DarkMosc.

DarkSuca is net zo als vele andere files gewoon om met een goldwaver kaartje (16F84 12C16/32/64) verschillende providers open te zetten door in de eeprom de desbetreffende key's te editeren. Je kunt in deze kaart geen systeemkey zetten en deze zit er ook niet in geprogrameerd zoals bij de DarkMosc (systemkey 6a 61 63 6b 37 30 20 21 ).

De enige bijkomstigheid van DarkSuca is dat met deze met b.v. MKF kan uitlezen maar meer ook niet. En diegene die dat wel heeft kunnen doen zou graag zijn reactie hier willen zien hoe hij dat dan heeft gedaan.

Wil je dus een kaart maken die wel voledig met b.v. MKF te bewerken is dan zul je moeten overstappen naar een 16F876 + 24LC32 en DarkMosc hex file gebruiken.

Hier zie je ook dat je geen bin file nodig hebt om providers te editeren. En bij deze DarcMosc hex file zit dus een systeemkey (6a 61 63 6b 37 30 20 21) in geprogrameerd welke jou in staat steld om je kaart met b.v. MKF te uit te lezen en te programeren.

Dus conclusie:

Wil je een volledige (clone) maken van je originele kaart.

Serie nummer, Systeemkey, enz.

Lezen en schrijven met b.v. MKF of SCE

Dan zul je een 16F876 + 24LC32 kaart moeten gebruiken en de DarcMosc hex file hier op programeren. Of de MoscAD1.1 van de Piccardboy's welke ook prima werkt.

 
@NvBgm bedankt voor de reply, het is me nu ten helemaal duidelijk.

Boets

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan