Darter Fordham 'een alcoholist die niet drinkt'

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
NULAND - Darter Andy Fordham, mastodont van weleer vol dubbele onderkinnen, is behalve tientallen kilo's overgewicht ook zijn onoverwinnelijkheid kwijtgeraakt. The Viking, herkenbaar aan zijn bierbuik, gouden kettingen, tatoeages en lange haren, is gestopt met drinken, maar ook met winnen. ,,Ik trainer drie keer zoveel, maar de pijlen doen niet meer wat ik wil.'' Andy Fordham legt maandag in dagblad De Pers uit wat hem parten speelt sinds hij drie jaar geleden een vermageringskuur onderging en de kratjes bier afzwoor. ,,Bier m?t alcohol drinken staat gelijk aan zelfmoord,'' zegt Fordham, die daarom Bavaria Malt (0,0% alcohol) consumeert.

,,Ik moest stoppen. En ik kan je vertellen dat het niet eenvoudig is als je ooit gewend was een stuk of dertig pints per dag weg te tikken. En het werkte. Ik gooide fantastisch. Vanaf dat moment had ik alcohol nodig. Ik dronk alles. Bier, brandy, wodka: You name it. De alcohol deed me gooien als een kampioen, maar vermoordde me tegelijkertijd. Nu gaat het nog niet geweldig. Ik ben een alcoholist die niet drinkt. Dat is en rare tegenstelling in een wereld waarin iedereen zuipt als een ketter.''

Jarenlang was The Viking een niet weg te denken topspelers van The Lakeside, maar Fordham is behalve vijftig kilo ook zijn magie kwijtgeraakt. De precisie is verdwenen. ,,Ik trainer drie keer zoveel, maar de pijlen doen niet meer wat ik wil. Het leek Zo simpel, dat ding in de triple-twenty gooien. Maar nu gaat-ie onbegrijpelijk in de ??n. Ik denk soms dat ik de balans kwijt ben omdat ik ben afgevallen. Vroegere was mijn arm zo dik dat ik een soort statief had. Maar waarschijnlijk zit het meer in mijn hoofd. Misschien komt het goede gevoel ooit weer terug, maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet.''

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=BBFyJuFfimg&feature=player_embedded]YouTube - The New Look Andy 'the Viking' Fordham[/ame]

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan