Dat heb ik weer

@janblues vergeef me dat ik het zeg maar je maakt er wel een potje van.
Iedereen die ongevraagd aan je deur klopt om iets te verkopen is een colporteur. Hij is alleen geinteresseerd in zijn provisie en de rest zal hem worst wezen.
Verder ben je ook niet duidelijk. Je hebt iets ondertekend maar je hebt geen contract gezien.

Ik neem aan dat je copie hebt gekregen van wat je ondertekend hebt. Dit moet je zorgvuldig lezen en de zwakke punten eruit halen. Ik verzin er nu een paar, maar jij kunt dat beter beoordelen.
- er zijn jou dingen mondeling toegezegd die nu niet waargemaakt worden. jij bent misleid.
- jij hebt geen contract ontvangen,zoals toegezegd zodat je niet geinformeerd bent over eventuele verplichtingen.
- jij bent niet op de hoogte gesteld welk recht jij hebt te beslissen over de plaatsing van het aansluitpunt, en je bent niet geinformeerd over wie aansprakelijk is voor eventuele schade (leidingen worden geschoten en daar gaat nog wel eens wat mis).

De volgende stap is dat jij schriftelijk (brief of email, je moet bewijs hebben dus niet telefonisch) ze meedeelt dat jouw standpunt is dat zij niet aan hun verplichtingen voldaan hebben en dat er daarom geen overeenkomst gesloten is. Vervolgens verbied je ze het contract met Ziggo stop te zetten.
Eventueel voeg je eraan toe dat je overlegd hebt met je rechtsbijstandsverzekering (controleren ze toch niet).

Als je op deze manier van de toren blaast, staan zij voor de keuze: een procedure inzetten of het laten zitten. Het laatste zal goedkoper zijn, Ik gok erop dat ze daarvoor zullen kiezen.Het wordt ze dan te lastig.
Aan jou de keus.
 
Laatst bewerkt:
Ja dan is er nog geen glasvezel actief of aansluitbaar. Daarvoor moet eerst de aansluiting binnen geregeld zijn.
Ook dat zou gratis zijn overigens. Althans hier wel.
hier niet gratis maar dat wist ik en daar ben ik mee akkoord.

@..::Jacob::..
zou kunne
De volgende stap is dat jij schriftelijk (brief of email, je moet bewijs hebben dus niet telefonisch) ze meedeelt dat jouw standpunt is dat zij niet aan hun verplichtingen voldaan hebben en dat er daarom geen overeenkomst gesloten is.
dat bedoelde ik met ingebreke stellen.

maare... moet het toch ff voor @janblues opnemen
Ik neem aan dat je copie hebt gekregen van wat je ondertekend hebt. Dit moet je zorgvuldig lezen en de zwakke punten eruit halen. Ik verzin er nu een paar, maar jij kunt dat beter beoordelen.
nu ben ik wat jonger dan @janblues
maar ik moest even schakelen wat gebeurt me hier en nu had ik ook nog het voordeel dat ik die clowns al zag lopen omdat ik terug kwam van mijn zoon halen en was dus al een beetje voorbereid "er komt 1 van aan de deur"

punt is dat je eigenlijk niet de deur dicht wilt laten voor iedereen
dat er meestal een beetje fatsoen bij komt kijken van de bewoners kant
en dat ze je overrompelen met informatie die jij (normaal) niet zo snel paraat hebt.
dan nog het feit dat ze gelijk een tablet onder je neus drukken en je dus GEEN papieren contract krijgen
en wie kijkt nu gelijk of er misschien mail binnen is gekomen?
 
@janblues moet zeker in zijn argumentatie opnemen dat hij als senior overdonderd is geweest door de colportage aan de deur.
Verder begrijp ik de zin niet:
Ik neem morgen even contact op met ziggo.
Misschien is er een mogelijkheid om te blijven.

Niemand heeft toch je ziggo abo opgezegd? Als je bang bent dat dat alsnog door de glasvezel provider gebeurt, zou ik ziggo nooit bellen (waarschijnlijk weer zo'n stomme helpdesk) maar e.e.a. schriftelijk doen.
 
Ook hier speelde e.e.a. Verscheidene colporteurs aan de deur, ieder gestuurd vanuit een andere firma. Standaard argument: uw huis wordt meer waard, Gedwongen winkelnering. Vele voordelen worden ook schriftelijk (krant, brochures) genoemd, maar wat je ervoor krijgt of waar je recht op hebt: ho maar. U krijgt prachtige TV via de glasvezel, maar welke zenders: ho maar, geen info.
Wij hebben in huis snel internet. en geen behoefte aan glasvezel. De minimum quote in de wijk was 40%. Na verlenging van de inschrijftermijn zijn ze gekomen op 43%.
Overigens, de leidingen worden in de grond geschoten. Daar kan wel eens wat misgaan. In Oldenzaal is recent bij de aanleg van een laadpaal een gasleiding geraakt. Op de video van de beveiligingscamera van de overbuurman is te zien hoe een mooie vrijstaande woning in luttele seconden als een kaartenhuis in elkaar stort. Voor de monteur was dit zijn eerste klus, zal ook wel zijn laatste geworden zijn.
 
@boudeman Oke ik ben in uw ogen dom bezig geweest maar ik vind dat moet kunnen als iemand aan de deur iets wil aanbieden.
Het probleem zit in het feit dat het 2 partijen zijn.
De man die bij ons kwam was van viberq en de provider viber. Ik had niet door dat het 2 partijen waren. En achteraf dom ik dat ik getekend heb.
Maar ik heb niet het contract getekend. De man aan de deur zei dat ik nergens aan vast zat en ik het contract altijd kon weigeren.
Maar dat wordt nu verdraaid.
 
Het woord dom heb ik niet gebruikt.
Er zijn nu veel suggesties gedaan maar jij / u zal ermee aan de slag moeten gaan.
Succes
 
Dat ga ik zeker doen meneer boudeman.
Maar het probleem bij die gasten is dat er geen reactie komt. Toen heb ik maar gebeld. En ook dan wordt er toegezegd dat ik dan na inter overleg een mailtje krijg maar die komt niet. Er komt wel een mailtje dat ik wordt aansloten. Dus toen maar weer gebeld dat ik het alleen wil op de manier hoe het is afgesproken.
En dan wordt er gelijk gedreigd met hoge boetes.
 
En dan wordt er gelijk gedreigd met hoge boetes.
Dan gelijk contact opnemen met de geschillencommissie hierover.
Aangetekende brief sturen naar de ISP dat jij van mening bent dat er sprake is van een contractbreuk aangezien zij hun eerdere afspraken betreffende gratis aansluiting niet nakomen.
Ook de ombudsman misschien eens contacteren over deze gang van zaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Wat een ellende zeg. Ik kon het toen in mijn stad laten aanleggen, maar was niet verplicht om het af te nemen. Dus netjes laten aanleggen en een paar jaar later alsnog glasvezel genomen.

Op de website kom ik dit tegen:
Glasvezelcampagne
Wat zijn de consequenties als ik tijdens de glasvezelcampagne geen abonnement afsluit?

Als je je niet aanmeldt tijdens de glasvezelcampagne, dan krijg je geen aansluiting in je woning. In veel gevallen kunnen we je op een later moment aansluiten. Omdat we wel extra werkzaamheden moeten verrichten voor het realiseren van de ‘na-aansluiting’, rekenen wij extra eenmalige aansluitkosten. Dus meld je tijdens de glasvezelcampagne aan om jezelf kosten te besparen en de kans te vergroten dat het minimale percentage wordt gehaald!
 
Aanleg was gratis als je toestemming gaf.

Toch maar een abo genomen voor 53,95 in de maand voor een jaar en mijn ziggo abo werd voor mij afgezegd.
Verder waren er geen kosten werd er gezegd.

Ik kreeg een mail of ik even 100 euro over wilde maken voor aansluit kosten en apparatuur en ziggo moest ik zelf opzeggen.

Is daar nog iets tegen in te brengen?
Als ze dat bij jou zo hebben gedaan zal dat truukje ongetwijfeld ook bij anderen uitgehaald zijn. Probeer er eens achter te komen of er meerderen in jouw wijk met hetzelfde zijn opgescheept. Neem ook eens contact op met het ACM. Als ik jouw verhaal zo lees dan lijkt het mij een gevalletje misleiding. Daarnaast heb je ook nog een site zoals klacht.nl.
 
Ik heb telaat het mailtje gezien.
Daar zit volgens het bedrijf het probleem.
Ik zag na 4 week opeens dat mailtje.
In dat mailtje stond dat ik na 2 week moest reageren. En dan gaan ze er van uit dat je akkoord. PUNT.
Later heeft mijn zoon nog even gebeld en dan gaan ze dat gesprek helemaal verdraaien.
Je kan daar wel een mailtje of anders wat heen sturen maar daar wordt niet op gereageerd.

Misschien had ik ook een mail moeten sturen als jullie niet reageren binnen 2 week.......
 
zijn de huis aansluitingen al gereed trouwens?
en zo ja wanneer waren die vezels in huis afgemonteerd?
want dan zou je die ook nog kunnen gebruiken als "bedenk termijn"
Misschien had ik ook een mail moeten sturen als jullie niet reageren binnen 2 week.......
handschoentjes en de normen en waarden mogen even aan de kant...
gewoon er vol in
brief maken zowel aangetekend als gewoon sturen (en dit ook vermelden) dat je het niet eens bent met de gang van zaken en dat je je bedonderd voelt.
dat je geen gebruik wilt maken van hun diensten en dat ze binnen 2 week moeten reageren omdat jij er anders van uitgaat dat de zaak is afgedaan.

als ze komen met een reactie
alleen op papier aannemen
niets bellen of mailen...
aanpakken die hap
en als ze beginnen te dreigen vragen naar bewijs waar jouw handtekening onderstaat

laat ze de rambam krijgen of vaal in knuppe!!
 
Mijn huis aansluiting is al gereed.
Ik heb zelf een mantel pijp gelegd anders wordt er met een dikke kango een gat ik de woning gebeukt.
Dat was al lang gereed voor ze bij mij zijn geweest.
Dat was wel gratis.
 
Beste @janblues Het blijft toch nog steeds tobben en met alle adviezen heb je ook nog niet veel gedaan. Maar nu wat anders.
Ik heb begrepen dat je bij de colportage te maken hebt gehad met fiberq. Deze heeft een duidelijke website waarop e.e.a. helder staat aangegeven. Bijv.geen aansluitkosten bij fiberq.
Je moet wel een abo nemen bij een van de genoemde providers, en kennelijk heb je gekozen voor fiber. De tarieven staan op de website ook vermeld. Er wordt een borg en aansluitkosten gevraagd (maar geen 100 euro) en het maandtarief lijkt ook lager te zijn dan door jou te betalen maandtarief. Jouw tarief van 53.95 / mnd kan ik niet verklaren.
D.w.z. dat je getekend hebt voor extra diensten, of dat ze lagere tarieven berekenen als je via de website boekt. Ik zou maar eens goed jouw tarief met de gemelde tarieven vergelijken.
Je kunt natuurlijk weer zo'n juffrouw aan de telefoon gaan bellen, maar misschien is het beter een afspraak met de voorlichters te maken. Een persoonlijk gesprek leidt vaak tot een beter resultaat, of beter inzicht.
 
Dat had ik ook al gelezen maar ik laat het rusten.
De ergernis wordt alleen maar aangewakkerd.
Na de aansluiting ga ik zogauw mogelijk opzeggen en het is maar voor 1 jaar.
Bevings schade is een stuk minder waar ik al genoeg ellende mee heb gehad.
Dat blijft ons de voor altijd achtervolgen.
Want als de kraan echt dicht gaat zijn we helemaal de klos.
 
Het begin is al super.
Maar goed dat ik ziggo nog niet had op gezegd.
Wel een modem maar geen signaal op het glasvezel netwerk.☹️
 
Nou geweldig. Ik zou het eens opzoeken (of via juridisch bureau vragen). Want volgens mij heb je dan na een bepaalde periode ook weer recht het contract te ontbinden wegens wanprestatie.
Daar zitten wel nog wat haken en ogen aan, zo moet je bijv. geklaagd hebben en volgens mij ook een aangetekende brief sturen waarin je ze een redelijke periode geeft de boel te herstellen. De preciese procedure is me niet geheel bekend.
In elk geval opent dit weer mogelijkheden eventueel.
 
Ik had ze al een mailtje gestuurd wanneer ik het kon verwachten.
gelijk een berichtje terug gehad dat ze het gelijk bij de netbeheerder hadden gemeld.
Dat is al positief.
ik wacht gewoon even af.
Als het internet weg goed bevalt en telefoon kan ik nog altijd een ander tv abo nemen.
Ik krijg van hun nlziet en dat abo kost 7,95 euries in de maand.
En voor het hele pakket betaal ik straks 53,95.
Vast bellen is eigenlijk overbodig. leeftijd denk ik.
 
Mee eens. Vast bellen hoeft niet meer. Ik heb dat ook alleen nog maar omdat nog niet bij alle medische instanties (ziekenhuispoli's, fysio en huisarts) het mobiele nummer bekend was. Inmiddels wel vrijwel allemaal dus vanaf komend jaar gaat dat ook naar de voip en daarna gaat het ook weg.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan