datum kaart controleren

K

kersen

Ik had een vraagje over hoe ik kan zien tot wanneer mijn kaartje van canal digitaal geldig is. Ik probeer dit te zien onder gbox , maar kan het nergens vinden. Ik draai met een dreambox 600pvr met het gemini image.

Groetjes Kersen

Er bestaan voor gbox speciale tooltjes om dat te zien, plugins.

Bijv. de gbox-suite of gbox-suite-lite plugin kun je dan installeren. Dan kun je via de gele knop van de plugins zien hoe je peer status is, of je online bent en als het goed is ook de geldigheid van je kaart, tenminste als ik me niet vergis.

Er is ook nog een plugin genaamd egboxcenter.

Voor op je pc bestaan er ook nog wat tools zoals Gbox share control, daarmee kun je verbinding maken met je dreambox en die geeft je ook allerlei informatie over gbox en je kaart en de datum. Er is nog een mooiere maar ik ben de naam daarvan kwijt.

Wanneer je CCcamd gebruikt, kan je op je PC de status van de kaart controleren.

In de brownser typ je IP:16001 in. Bij provider staan de gegevens van je kaart.

IP = IP adres van je dreambox

Klopt, maar de vraag was met gbox.:)

Klopt. Ik weet niet of je de 600 kunt vergelijken met de 7020.

Persoonlijk ben ik voor gebruik van CCcamd maar als een andere emulator iets anders kan dat ik gebruiken kan, zet ik deze ook op mijn box.

Maar dat ik ieders eigen keuze. Ik gaf het alleen aan als mogelijkheid.

Ik vindt persoonlijk CCcamd ook gemakkelijker, temeer daar je daarmee ook naar andere servers zoals radegast en newcamd/newcs kunt connecten EN naar gbox.

Met de connectie naar gbox erbij vanuit CCcamd gaat het zappen soms wel wat trager, maar het is natuurlijk wel super, alles vanuit 1 emu besturen, geen gedoe meer en slechts 1 configfile bewaren.:)

Wanneer je CCcamd gebruikt, kan je op je PC de status van de kaart controleren.In de brownser typ je IP:16001 in. Bij provider staan de gegevens van je kaart.

IP = IP adres van je dreambox
Heel handig en ik kwam nog meer dingen tegen die ik kan gebruiken.

;)

Nr.10

Ik vindt persoonlijk CCcamd ook gemakkelijker, temeer daar je daarmee ook naar andere servers zoals radegast en newcamd/newcs kunt connecten EN naar gbox.
Met de connectie naar gbox erbij vanuit CCcamd gaat het zappen soms wel wat trager, maar het is natuurlijk wel super, alles vanuit 1 emu besturen, geen gedoe meer en slechts 1 configfile bewaren.:)
Nu is de vraag natuurlijk hoe ik dat ga aanpakken .. Ik ben er al een tijdje mee bezig om de g-line in cccam.cfg aan te passen . Maar wil me maar niet lukken.

Niet? Er staat wel een voorbeeld bij, maar dat voorbeeld klopt niet helemaal. Dit zou hem moeten zijn:

# G: AAAABBBB dreambox.dyndns.org 1234 BBBBAAAA server.dyndns.org 4321

Simpel uitgelegd

AAAABBBB = wachtwoord uit de M lijn wat je normaliter met gbox op je Dream zou gebruiken.

dreambox.dyndns.org = domeinnaam of ip adres van je dreambox

1234 = poort die de peer gebruikt

BBBBAAAA = wachtwoord van de D lijn van je peer

server.dyndns.org = domein van je peer

4321 = poort die jouw dreambox gebruikt.

In de cccam config staat dit voorbeeld:

G:

Maar dat klopt dus niet dat moet dus zijn:

G:

Peerport en localport moeten dus omgedraait worden.

Althans zo werkt het bij mij, succes.

ik ga er met aan de slag. Als ik hem goed draaiende krijg hou ik jullie op de hoogte.

groetjes Kersen

kersen added 365 Minutes and 14 Seconds later...

heb hem nu aan het draaien met 3 g-lines toegevoegd. Heb hem nu met cccam opensl en newcs ingesteld. Maar na het zappen duurt het op sommige zenders erg lang voor dat ik beeld heb.

weet iemand hier een oplossing voor ?

greetz

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan