datum plaagstootjes cyfra

I

ilya

Wat een gedoe toch met Cyfra.Eerst problemen met het zenden verkeerde Custwp, nu weer het terugzetten van de datum.

Wat is nu het probleem .Ik ontvang steeds op mijn org.kaart een datum van geldit tot : 1 januari 1991.

De juiste MK01 en PPUA(hopelijk)zorgen voor een goede update( gelogd met walbanger of windecrypt ).Wat ik ook probeerde te veranderen b.v. een andere 4e byte in custwp of ene andere datum nemen, het succes bleef uit.

Op mijn goldcard had ik geen problemen.Je zult zeggen dat er toch op oplossing hier voor moet zijn, aangzien je het org, kaartje met de juiste MK01 en PPUA hanteert.Als zoiets zou gebeuren met een gw , ja dat vond ik dan logisch.Zijn die Polen toch slimmer dan we denken???

Volgens mij zit er niet anders op dan elke maand te proggen en te loggen.Of is er onder ons iemand die......... the holy crail weet.

=ILYA=

 
Cyfra doet dat al lang. Als je een "verkeerde" custwp byte gebruikt zenden ze een hele leuke string.

Zoiets als c1 40 01 00 xx 10 01 10 02 10 03 t/m 10 0F en daarna 21 00 00 sig.

Dus behalve je datum gooien ze ook alle keys (behalve 00) eraf.

Ze zenden dus 2 strings uit die met het F0 nano beginnen, moet je even kijken welke je moet hebben (de langste).

Ik heb toen de custwp's eens zitten vergelijken en ontdekt dat ze in 1 groep:

-kaarten hebben die een update krijgen ("1" in de "goede" string)

-Kaarten hebben die afgezet worden ("1" in de "foute" string)

-kaarten hebben die noch een update krijgen, noch afgezet worden.

De 3e groep zijn waarschijnlijk kaarten van mensen die hun abo gewijzigd hebben, want dan krijg je een nieuwe ppua/01 toegewezen en gaan de keyupdates niet via 01 maar via 00/ua.

Begin van de volgende maand gaat de custwp van die kaart pas op "1".

Het is dus geen ecm tegen piraterij, maar gewoon het uitzetten van kaarten waarvan het abo beeindigd is.

 
Ik heb een gedeelte van mijn log vermeld bij het subject Walbanger/custwp.@Satslope, kan jij aan de hand van deze logs dus zien welke ik 4e byte ik moet nemen.Wat je nu schrijf vind ik logisch.Echter hoe interpreteer ik dat in de praktijk.???

=ILYA=

 
Wat dat betekent?

Dat je als laatste byte dus NIET een van de bytes moet nemen uit die 2e log,

Valid CustWPs CYFRA+/SA: 00 08 0A xx

00 -- 02 -- -- -- 06 -- 08 -- -- 0B 0C -- -- 0F

10 11 12 13 14 -- 16 17 18 19 -- -- -- -- 1E 1F

bijvoorbeeld 00 08 0A 02 werkt.

00 08 0A 03 en je kaart gaat dicht (zie je eigen log)

 
Ik heb gisterenavond de ppua veranderd in 06., wel de datum op 31-07-2001 gezet met keys van juli .Vanmorgen getest en .....nog steeds beeld, dus geen datum terugzetting.Kan het komen door de nieuwe keys van juli met juiste daum welke ik ge geporgd heb of is het toch de PPUA 06(custwp)aanpassing.

Who knows?????

=ILYA=

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan