David McCallum (90) overleden

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.838
Waarderingsscore
1.028
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
In de Verenigde Staten is acteur David McCallum overleden. Hij is vooral bekend uit de populaire spionagereeks "The man from U.N.C.L.E." uit de jaren 60 en meer recent als wetsdokter Donald Mallard in de politieserie "NCIS".
Maar hij leverde als muzikant ook de basis voor een van de grootste hiphop-classics aller tijden. McCallum is 90 jaar geworden.

McCallum, die geboren werd in Schotland, had aanvankelijk geen grootse carrière als acteur voor ogen. Hij speelde eind jaren 50, begin jaren 60 voornamelijk bijrollen in Britse series en grote speelfilms als "A night to remember" (1958), over de Titanic, "The great escape" (1965), het waargebeurde verhaal van een ontsnapping uit een Duitse gevangenenkamp in WO II, en "The greatest story ever told (1965), het bijbelse verhaal over Jezus.

Halverwege de jaren 60 werd McCallum gecast voor een nieuwe Amerikaanse spionagereeks met als titel "The man frum U.N.C.LE.". Televisie- en filmland zagen in het succes van James Bond-boeken en -films een bron van inspiratie. "The man from U.N.C.L.E." ging over een team geheimagenten die de internationale misdaad bestrijden met allerlei technologische snufjes in hun zak. U.N.C.L.E stond daarbij voor "United network command for law and enforcement". En ondanks de achtergrond van de Koude Oorlog werkten Amerikanen en Russen samen.
"The man from U.N.C.L.E." liep vier seizoenen lang, van 1964 tot 1968. McCallum werd in die periode meermaals genomineerd voor een Emmy en een Golden Globe.

@bron: vrt.be
 
Mij klonk het ergens wel bekend in de oren. Maar dat komt ook omdat ik vroeger een fan was van The Man From U.N.C.L.E dat was toen een geweldige serie.
Daarnaast (staat hier niet genoemd) ken ik hem ook nog van The Invisible Man, de serie (1975) niet de films.
Wel een beetje vreemd dat dit niet genoemd is want hierin had hij de hoofdrol. Misschien is dat omdat die serie maar 1 seizoen gelopen heeft over 2 jaar.

De oudere generatie onder ons zal deze series ook nog wel goed kennen. NCIS ken ik 'm ook wel van maar heb ik niet zo vaak naar gekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
R.I.P Ducky
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan