DB 800 kabelontvanger geen tuner configuratie mogelijk.

Wing39

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
27 sep 2008
Berichten
557
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
58
Mijne heren en dames.

Wie o wie kan mij van advies voorzien.

Ik heb mij uit nieuwsgierigheid om te testen een DB 800 kabelontvanger aangeschaft.

Er draait Gemini 5.0 op

Ok alles ingeregeld maar zenders zoeken ho maar.

Wanneer ik dus via het menu naar instellingen ga en in het menu tuner configuratie selecteer staat er leeg (nothing)

Probeer ik dus de zenders te scannen dan komt de melding check your tuner configugration.

Met de AB kan ik verder niets aan de configuratie veranderen.

Ik zou bijna gaan denken dat de tuner naar zijn schepper is gegaan of doe ik nou iets fout want ik ben tot nu toe alleen satelliet DBs gewend.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Groetjes

Wing

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand???????

 
Je zou in de 'Tunerconfiguratie' de naam van de tuner moeten zien. Waarschijnlijk een Philips CU1216Mk3. Als je daar dan op klikt krijg je een lijst van gegevens, die je kan wijzigen naar de gegevens van je provider. Als je die gegevens goed hebt staan, kan je pas een scan draaien. Wanneer je in de 'Tunerconfiguratie' helemaal niets ziet, zou je de image opnieuw kunnen installeren of een andere. Verder zou de tuner misschien niet goed in de slot zitten of in het ergste geval; de tuner is kapot.

 
Inderdaad wordt tijdend het starten de bus gescanned op de aanwezigheid van tuners, en wordt 'gekeken' welk type erin gedrukt is.

Als bij jou in de tuner configuratie geen tuner vermeldt staat is die dus niet gedetecteerd en is er een mogelijk defect.

Heb je eventueel ook een DVB-S2 tuner bij die DM800 gekregen, of heb je alleen een DVB-C tuner? In het geval dat je een andere hebt kan je die eventueel even plaatsen zodat je kunt nagaan of er een defect aan de DM800 is of dat de tuner defect is.

 
Heren ,

Mijn dank voor jullie inbreng, ik ga zo even bij een techneut langs waarna ik jullie het vervolg zal laten weten.

Groet,

Wing.

 
Dat wordt tuner vervangen , helaas.

Iedereen bedankt voor de adviezen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan