DB 800hd clone geen beeld icm ZIGGO smartcard

1

1979jrj

Beste forumleden,

Ik heb jullie hulp nodig:

Ik heb een probleem met mijn dreambox 800hd clone icm een ziggo smartcard.

Na de tunerconfiguratie vind de dreambox circa 120 kanalen, maar krijg alleen beeld op de zenders "omroep Zeeland" en "limburg1" bij de rest blijft het beeld zwart. Het blijkt een probleem te zijn met de smartcard, die overigens wel gevonden door de dreambox. Heb al alle mogelijke tunerconfiguraties uitgeprobeerd, maar telkens met hetzelfde resultaat.

1 ding waar ik niet zeker van ben is het feit dat ik de dreambox niet heb aangesloten op het internet...

Wie o wie kent dit probleem en kan mij helpen??

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten Joris

 
Welkom op het board.

Je kaart wordt gevonden door de Dreambox maar door welk progje?

En wat heb je geinstalleerd als emulator om de kaart te laten werken?

Is het bijvoorbeeld cc cam en zo ja staat die ook aan?

 
Hoi aart,

Het progje CCcam Info v1.3c heb ik gebruikt om deze informatie over de kaart te vinden, via entitlements zie ik bijv dat het een Irdeto kaart is en het serial nummer van de kaart, bij provider staat 00 009c00 ??

De emulator die ik gebruikt heb is de CCcam 221, de CCcam.cfg staat in de goede folder op de HD, maar de file zelf is leeg.

Gr.

Joris

 
In de cccam.cfg moet je soms een lijntje plaatsen zodat hij de boxkey kan uitlezen.

Kijk eens op je kaart en geef even door wat de eerste 4 cijfers zijn.

je kan ook eens proberen door deze er in te zetten:

CAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

probeer deze er eens in te zetten en probeeer de kaart in de onderste of de bovenste cardreader succes,jaap

oja kaart de eerste keer 30 sec er in laten zitten.

 
Hallo,

de eerste 4 cijfers van de kaart zijn 4259.

Heb gedaan wat je me aangeraden had, de lijnen gekopieerd en in de CCcam.cfg geplakt, maar tot op heden zonder resultaat.

Groet,

Joris

 
Allereerst welkom op Satellite Fun.

Kijk eens in je CCcam.cfg daar is een optie:

# TRY ALL CHIDS

Hier moet je het # even voor weghalen, dus deze optie activeren.

Dan CCcam herstarten of anders even je ontvanger herstarten, werkt het dan wel?

Oh ik lees net dat je CCcam.cfg geheel leeg is? Dan heb je hem vermoedelijk niet juist geinstalleerd want deze staat standaard vol, of ergens een standaard CCcam.cfg file downloaden.

Ik zou hem dan eens deinstalleren en opnieuw installeren. Hoe heb je hem in eerste instantie geinstalleerd eigenlijk?

 
heb je wel eens handmatig de zenders gezocht

 
De zenders heeft hij, het probleem is dat ze zwart blijven, of misschien bleven, we wachten nog op een antwoord.;)

 
Was een paar dagen uit het land, excuses voor mijn late reactie. ;)

Het probleem bestaat nog steeds, heb twee verschillende voorbeeld CCcsm.cfg van het internet gedownload maar ook hier zonder succes, handmatig zoeken is ook geprobeerd.

Gelukkig nieuwjaar allemaal en bedankt voor jullie meedenkendheid!

 
Hoi Joris,

In welke regio woon je , miss kan ik je helpen om hem op gang te krijgen.

Sruut me maar een PM

Gr.

Wing

 
Kan me weinig meer bedenken omdat je kaart gelezen word maar op de Ziggo kaart staat "deze kant naar boven" maar in de Dreambox moet hij met de chip naar beneden maar dat heb je anders wordt de kaart niet gelezen.

Ook zou je op NED1 zowel sd als HD beeld moeten hebben die is ook ongecodeerd.

 
@ Aart, ik denk zelf eerder aan een probleem met de CCcam.cfg en ik heb ook zo het idee dat er ook geen prio file in zit, dan durven de kanalen ook wel eens zwart te blijven.

Ik hoop wel dat de reader wel wel goed ingesteld staat want als je de kaart op te hoog hebt staan in de Mhz blaas je hem op, dat is mij oo een keer gebrurd met een kaart, kon ik een nieuwe kopen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou inderdaad best kunnen dat de kaart er verkeerd om in zit. Wel of geen prio file zou niets uit mogen maken, die heb je normaliter helemaal niet nodig.

Het probleem bestaat nog steeds, heb twee verschillende voorbeeld CCcsm.cfg van het internet gedownload maar ook hier zonder succes
Heb je toen ook de TRY ALL CHIDS aangezet?

Probeer anders eens CCcam 2.0.11 die werkt zowat overal mee. Ik heb laatst ook een 2.2.1 gehad die toch vanuit de addons gedownload was, maar niet met m'n Seca 2 kaart wilde werken. Het kan dus best ook zijn dat het aan CCcam ligt.

Ook ben je vergeten de vraag te beantwoorden hoe CCcam geinstalleerd is, vanuit addons of anders, want van uit addons zit er normaliter altijd een config bij.

 
Wat me ook nog te binnen schiet, het zou ook de xlm file kunnen zijn die niet klopt.

Heren, correct me if I am wrong.

 
Ccam.cfg via de box downloaden en dan moet dat spul volgens mij gewoon werken?

Maar ff een vraag aan Wing! Zit jij te typen met een draadloos toestenbord? Het valt me op dat in jou replies er tegenwoordig veel (onlogische) typfouten zitten en letters missen in de woorden?

 
Ccam.cfg via de box downloaden en dan moet dat spul volgens mij gewoon werken?
Op satelliet wel, maar dit is irdeto, het kan dus dat je camdata en camkey nodig hebt en/of de TRY ALL CHIDS instelling. Die laatste instelling was in elk geval laatst bij iemand de oplossing.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan