DB is OK maar ?????

luca

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
73
Gisteravond kleur op de meeste zenders maar DB was niet goed geflasched

dus opnieuw begonnen zeus er terug op , ok

nu durf ik zo snel niet meer te zijn , daar de DB telkens vastliep (als ik dan met de 3 knoppen een reboot forceer ben ik alles kwijt)
de zenders NL 1 , 2 ,en drie leken een beetje op onze koning , nml een stotterend en bevend beeld
De andere (open te krijgen)zenders van dit pakket waren ok , alsook de meeste zenders van hotbird en hispasat daar was er geen probleem mee

Wat of hoe moet ik nu mijn HD indelen om zo veel mogelijk uit de box te krijgen

Ik heb ondertussen begrepen dat een HD en USB-stick niet samen kunnen werken of heb ik het mis

Voor ik het vergeet , ik had ook problms met inladen van de key's
mary bvb geeft steeds fouten zoals cannot create folder enz

kan iemand mij op een sappige manier verderhelpen , waarvoor dank

Dreambox 3 dagen in bezit en ik had reeds kleur , weliswaar liep het niet 100%

De zenders heb ik zelf via de sat ingelezen omdat ik met 4 lnb's werk , en de settingslijsten meestal niet aan mijn behoeftes voldoen

tot srtaks

Welke firmware gebruik je?
Als je zoveel problemen ermee hebt zou ik eerst eens een andere firmware proberen.

Hydra heeft de links verandert naar de verschillende onderdelen die te downloaden zijn in de C-panel. Op diverse forums kun je een update van de C-panel downloaden zodat je weer gebruik kunt maken van de in de C-panel aangeboden onderdelen.

Een USB stick en Harddisk werken zonder problemen met elkaar. Zet de var op de USB stick dit kan via de C-panel. Op die manier wordt de flash een stuk leger

C-panel
The Hydra setup
USB Setup
Umount USB
USB Format as disc
Mount USB

C-panel
Setup Addons
Setup Addons-USB
Yes
Reboot de ontvanger.

Stotterend beeld is vaak het gevolg van een te zwak signaal. De transponder waarop Nederland 1/2/3 zitten is zwakker als de transponder waar SBS en RTL op zit.

Via de c-panel kun je een settingslijst downloaden en wanneer je de bouquetten lijst in beeld hebt dan kun je met een druk op de dreamknop de optie selecteren delete bouquet. Zo kun je de bouquetten verwijderen die je niet kunt zien. In mijn lijst heeft elke sat een eigen bouquet en dus makkelijk te verwijderen

Originally posted by Black Tiger
Welke firmware gebruik je?

hydra7000_zeus_108_2

@pet123
HEY bedankt , ik dacht dat er meer moest worden gedaan dan dat , maar moet er nergens een verwijzing staan naar die bestanden , of is dat door deze opdrachten reeds gebeurt

ik ben nml nog niet goed thuis in de structuur van linux

in ieder geval ik zal alles eens uitproberen en laat nog iets horen
ondertussen kijkt de vrouw naar familie en mag ik niet meer prutsen . Van zodra ze in slaap is gevallen begin ik eraan :biggrin: :biggrin:

van die stotterende beelden dat kan zijn deze lnb staat iets los(heb ik daarnet bemerkt)

Bijna alles ok
mijn var gaat nu niet meer boven de 10%

nu proberen om kleur in de zaak te krijgen

bedankt het is tot hier een succes geworden

@pet123,

Weet jij zo ook het verschil tussen USB Format as disc en USB Format as part1.

Gr:Toon.

Gisteren nog Mary eropgezet en kleur op de meeste zenders
thor was gister ok maar nu komt er slechts een zwart beeld ,, weer veranderd misschien ??

nu nog een vraagje
ik heb het ergens gelezen maar ik ben niet zeker . als men iets opneemt op de HD , zijn dat de gecodeerde signalen of niet
dit om eventueel op cdrw te plaatsen om later te bekijken (heb er voorlopig maar een 12gig ingeplaatst en die heeft max 6u opnametijd)

bedankt Ik droom verder :biggrin: :biggrin:

@ Joker
Geen iedee misschien dat iemand anders hier een antwoordt op kan geven.

@ Luca
Heb je beeld op het moment dat je aan het kijken bent dan neemt de Dream zonder codering op en zijn de opnamens altijd weer te zien.

OK thanks
hoe heb ik zolang kunnen leven zonder DB
een prachtmachientje vergeleken bij mijn 9800s

IEKS! Ja vergeleken met een Nokia 9800 is het sowieso een wonderdoos. :biggrin:

:biggrin::biggrin:
Kun je die 2 wel vergelijken dan???

Originally posted by sjonnie5
:biggrin::biggrin:
Kun je die 2 wel vergelijken dan???

Jij wel , want er staat (of stond) er er een bij je vader :biggrin::biggrin::biggrin:

Dan nog niet, je gaat immers een auto ook niet vergelijken met een fiets. :biggrin::biggrin::biggrin:

Originally posted by Black Tiger
Dan nog niet, je gaat immers een auto ook niet vergelijken met een fiets. :biggrin::biggrin::biggrin:

:biggrin::biggrin::biggrin: en iets van appels met peren, toch??

@luca, klopt, krijg m niet zo ver wat anders te kopen:biggrin::biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan