DB500 HD of Vu+?

Een verkoper geloven op zijn woord, hmmm.

Die gast wil gewoon het product verkopen waar hij het meest aan overhoud.

En daar is niets mis mee, maar je moet dat wel in je achterhoofd houden.

Houd ons wel op de hoogte want ik ben benieuwd of het zo simpel zal zijn als jij ons zojuist vertelt.

Volgens een andere forum:

Got the new solo, installed vti v0.1

then installed CCcam 2.1.4

Got the CCcam.cfg from my old dreambox and placed it in /etc.

Werkt perfect volgens die gast.

Ik wil er ook even bijzeggen dat de verkoper mij zeker de DB500HD niet afgeraden heeft ofzo, hij heeft mij gewoon de keuze gelaten, vandaar dat ik hier meer info kwam zoeken...

Wat kost de vu solo eigenlijk?

Ja dat klopt, ik heb op een paar forums gelezen dat de VU+Solo met alternatieve firmware ook gewoon met CCcam werkt. Heb ook nergens aangegeven dat hij dat niet zou doen.

@Janblues: Ligt een beetje aan de winkel maar hij kost rond de 300 euro. Er zijn er die hem voor 295, 299 en 320 verkopen. Dus zeg maar gemiddeld 300 euro.

Dan is hij bijna gelijk aan de dreambox 319,329,en349.

Gezien de prijs is de 500hd bijna hetzelfde als de VU solo, de 500HD heeft een iets betere prestaties

VU solo: Broadcom Mips Prosessor 333Mhz

DM500HD: 400 MHz MIPS (BCM7405) processer

Beide boxen zijn nagenoeg hetzelfde, ik vind zelf de grote van de DM500HD een pluspunt.

De VU+ is een fijne ontvanger maar alleen wanneer je werkelijk een twin reciever zoekt, anders betaal je voor iets wat je toch niet gaat gebruiken

Een minpuntje van de solo is dat hij geen display heeft. Dit tensamen met de tot nu toe weinige alternatieve software die er voor de solo is (alleen VTI) gaat het mijn keuze niet worden. Dreambox 800 hd, klein (vind ik een minpunt), tragere processor ten opzichte van de 500 hd en wordt te warm, dreambox 500 hd klein, geen usb en geen mogelijkheid tot het inbouwen van een interne harde schijf, dus deze twee worden het hier ook niet. Heb hier een VU duo getest en op zich beviel dat prima, heb alleen niet zo veel aan een twintuner. Ik wacht dan ook het einde van het jaar even af, als het goed is komt dan de dreambox 7020hd op de markt. Lijkt mij een prima vervanger voor mijn 7000. Mocht de prijs van de 7020hd ongeveer gelijk zijn aan de duo kan ik alsnog besluiten voor een duo te gaan.

Boets

Ik zal de mijne, Vu+ Solo morgen hebben, eens alles werkt hou ik jullie op de hoogte...

Ja graag, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Over de VU+Duo was ik zeer te spreken, alleen is het bij mij ook dat ik geen twin-tuner nodig heb maar wel liever een grotere kast in plaats van het DM800HD formaat.

Ik had ook geen duo nodig, maar ben achteraf blij dat het een duo is.

Ik maak er ongemerkt toch meer gebruik van dan ik van tevoren kon vermoeden.

Wanneer er een harde schijf aangesloten is kan je perfect streamen naar een PC zonder dat het beeld op de TV wijzigt. Bij het streamen wordt gebruik gemaakt van de HD en een willekeurige player op de PC.

Hallo iedereen!

Ik heb sinds gisteren mijn Vu+ Solo!

Momenteel kan ik er nog niet veel over vertellen daar ik enkel nog maar mijn oude Cccam er in geplaats heb en das alles...

Alles werkt voor de moment :)

Als jullie vragen hebben, stel die maar hoor!

Mijn eerste indruk:

is wat aanpassen aan het menu, t'is natuurlijk gans iets anders dan van de Dreambox, maar ziet er wel "moderner" uit.

Is ie ook lekker snel met opstarten en zappen? Want dat was een van de grote voordelen die de VU+Duo had boven bijv. de DM800HD.

Voor mij persoonlijk is hij vrij snel bij het zappen, zeker niet slechter dan de DB500 die ik vroeger had.

Het is natuurlijk een andere manier van werken dan Dreambox, de menutjes zijn wat anders maar daarom zeker niet minder goed.

Alles is vrij simpel te vinden.

Kan er op het eerste zicht niets slecht over vertellen...

Ik heb enkel een probleem met mijn DDNS die ik nu in de router ingesteld heb, wat ik vroeger in de DB zelf gedaan had.

Maar ik ga de plugin downloaden en direct instellen in de Vu+ en zou wel opgelost moeten zijn.

Voor de rest werkt het eigenlijk zoals een Dreambox, mijn zelfde Cccam zit erin en deze werkt zoals ervoor.

Groeten

Kogel is door de kerk. Na lang nadenken nu toch maar een VU+ duo besteld. Prijs was weer naar beneden, kosten nu € 399.

B.

Ik heb dus de VU+ Solo en kheb er geen spijt van!

Kan er momenteel nog niets negatief over zeggen, integendeel!

Zo, de VU duo is binnen, gisteren wat mee aan het stoeien geweest en ik moet zeggen het ziet er tot nu toe zeer goed uit.

B.

Dan wordt het tijd dat Freggel nog eens een pilsje komt drinken bij B. Ik wil dat ding wel eens in werking zien.

Maar stoei niet alleen met die Duo he. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan