DB500HD crash

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gisteren avond is mijn DB gecrasht, vanalles geprobeerd maar bleef rebooten.
Toen is mij gevraagd om de Backup terug te zetten, die had ik natuurlijk niet, stom van mij.

Vandaag nieuwe installatie en alles werkt weer. Eigenlijk was dat niet veel werk, bleek mij achteraf.
Dus een USB stick gepakt van 4GB, leek mij groot genoeg voor de DB Backup.
Maar aan de achterzijde zijn nog twee gaten vrij, en voor een eSATA aansluiting en een Mini USB aansluiting.

Waar stop ik nu mijn USB stick in ??????????
Ik heb wel een Harddisk die een mini USB kabel heeft maar geen externe voeding dus ben ik bang dat dat niet gaat werken.

Help, of vergeet ik gewoon de Backup, een herinstallatie duur ongeveer 30 minuten.
 
Klopt, er zijn wel drivers om de mini-usb, die eigenlijk alleen voor service is bestemd, om te "toveren" zodat je die kunt gebruiken als een normale usb uitgang echter de stroomvoorziening voor de aan te sluiten usb-apparaten moeten elders worden geregeld.

Heb je geen eSATA HD die je er aan kunt hangen of misschien een harddisk via je netwerk (NAS of zo).
 
Ik deed dat altijd via mijn NAS.
Bert, nog beter koop een DM 8000 dan krijg je een USB stick van Ome Dream gratis :)
 
crazymotha;216755 zei:
Bert, nog beter koop een DM 8000 dan krijg je een USB stick van Ome Dream gratis :)

Ik denk dat dit een slecht idee is CrazyMotha, USB sticks heb ik genoeg, zelfs een 120 GB HD met een mini USB aansluiting, moet er alleen een kabel voor kopen, de voeding heb ik nog.
En wat de DB800 betreft ik ben heel tevreden over mijn DB500HD.

Maar bedankt ik zal je voorstel niet in overweging nemen.

Ships, wat heb ik dat netjes gezegd. Hihihihihi
 
Hi Bert,

Bij mij was het net andersom, ik zat zonder USB stick en dus een nieuwe gekocht, kreeg ik de Dreambox 8000 er gratis bij :)
 
crazymotha;216760 zei:
ik zat zonder USB stick en dus een nieuwe gekocht, kreeg ik de Dreambox 8000 er gratis bij :)
Da's inderdaad erg slim :biggrin:
 
@bert50

Bert wat heb je nu gedaan om je 500HD weer leven in te blazen?

Multispeed
 
Beste Multispeed, goede vraag en het is heel simpel.

Ik heb op mijn Laptop een aantal directories onder \DB500HD;
een met FTP suplen die ik nodig heb om CCCamd in te stellen
een met Images zodat ik de zaak snel kan herstellen.
Zorg er wel voor dat de Images de laatste is die er te krijgen is.

Je haald de spanning van de DB en drukt de knop aan de voorkant in, wel inhouden terwijl je de spanning er weer op zet. ongeveer 7 sec de knop inhouden.

De DB maakt nu gebruik van de DHCP die van de roeter komt, zoek dan het IP nummer wat de DB gekregen heeft.
Geef dat IP nummer op in IE en wacht tot het scherm verschijnd, waar je de mogelijkheid krijgt om er een nieuw Images naar toe te sturen, je krijgt dan een andere pagina waar je kunt opgeven waar het Images op je Laptop staat. Heb je dat gedaan dan moet je gewoon wachten tot hij klaar is, duurd niet zo lang.

Nu kan je alle instellingen maken onder de setup knop. Zoals wel of geen vaste IP adres of welke satellieten je hebt. Je kan dan ook via teamset de kanalen in de DB pompen.

Copieer met DCC enigma2-plugin-camd-cccam.2.1.4_2.4-r0_mipsel.ipk naar de \tmp dir op de DB.
Druk op de blauwe knop van de afstand bediening en kies "User Scripts" en dan kies "Install ipks from /tmp of /media/hdd". Kies dan voor cccam ipks, wacht tot het is geinstalleerd.
Dan weer blauwe knop en dan kies voor User Scrips en dan "Execute User Script From /usr/script zorg er wel voor dat de CCCam auto start bij het booten van de Box.

Ik had de instellingen voor de CCCam ook bewaard de copieer ik die ook op de goede plaats met de FTP vam DCC.

reboot en dan kun je nog meer doen, maar dat is spelem met de box heb ik ook gdaan maar vertel ik niet.

Als je alles van tevoren klaar zet, duurd een herinstallatie niet langer dan 30 minuten.

Zo genoeg getikt maar dat was ik al. hihihihi
 
Bert een duidelijk verhaal.

Multispeed
 
Mijn dreambox 500 hd boot niet meer deze geeft ie als foutmelding wat nu te doen???
 
is het een originele of een kloon?
Wat voor foutmelding?
Heb je soms een online update gedaan?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan