M
marc98
Ik heb een probleem met de harde schijf , bij opstarten en na in de standby te hebben gestaan, tikt de schijf. Het resultaat de schijf is niet meer vindbaar en opnames zijn niet te maken. Soms heb ik geluk en start het geheel door.
Hoe is dit probleem op te lossen? Harddisk naar zijn groetjes ? Ik draai overigens met ronnald d laatste versie.
Ik heb nu geprobeerd zonder standby te draaien en het lijkt erop dat nu alles stabiel is !!!???? ( maar natuurlijk niet uitzetten of een vastloper)
Nu heb ik ook nog een NSLU2 in mijn thuisnetwerk. Om problemen te voorkomen wil ik nu een harde schijf mounten van deze server. Ik wil de harde schijf van de db 7025 buiten spel zetten.
Kan dit zomaar of moet ik harde schijf fysiek verwijderen of moet ik aanpassingen doen ?
als naam van de server : server1
ik heb vervolgens een dir aangemaakt op de server dir = marc (tevens ook wachtwoord marc). Alle rechten zijn toegekend (lees en schrijf).
Als ik de DB bij moutmanager het scherm probeer te vullen loop ik tegen een probleem aan
ik kies voor de volgende instelling:
mounttype cifs
ip adres : 192.168.0.048 ( vastgezet adres op de server)
servershare /export/hdd
locale map /marc
gebruikersnaam marc
wachtwoord marc
als resultaat krijg ik dat het dice of directory niet is te vinden
Wat doe ik verkeerd
Groetjes marc
ik kier voor
Hoe is dit probleem op te lossen? Harddisk naar zijn groetjes ? Ik draai overigens met ronnald d laatste versie.
Ik heb nu geprobeerd zonder standby te draaien en het lijkt erop dat nu alles stabiel is !!!???? ( maar natuurlijk niet uitzetten of een vastloper)
Nu heb ik ook nog een NSLU2 in mijn thuisnetwerk. Om problemen te voorkomen wil ik nu een harde schijf mounten van deze server. Ik wil de harde schijf van de db 7025 buiten spel zetten.
Kan dit zomaar of moet ik harde schijf fysiek verwijderen of moet ik aanpassingen doen ?
als naam van de server : server1
ik heb vervolgens een dir aangemaakt op de server dir = marc (tevens ook wachtwoord marc). Alle rechten zijn toegekend (lees en schrijf).
Als ik de DB bij moutmanager het scherm probeer te vullen loop ik tegen een probleem aan
ik kies voor de volgende instelling:
mounttype cifs
ip adres : 192.168.0.048 ( vastgezet adres op de server)
servershare /export/hdd
locale map /marc
gebruikersnaam marc
wachtwoord marc
als resultaat krijg ik dat het dice of directory niet is te vinden
Wat doe ik verkeerd
Groetjes marc
ik kier voor