DCC probleem versie 2.92

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
vandaag de laatste versie van DCC gedownload en natuurlijk getest.

Maar ik loop tegen een probleeem aan,
PC heeft ip num 192.168.2.101
DB heeft ip num 192.168.2.201
maar ik heb ook een router, die vroeger nooit problemen gaf.
Router heeft 192.168.2.1
Sub Net = 255.255.255.0

Als ik nu DCC opstart, is er een vebinding tussen PC en DB maar de lijn naar de router blijft rood, geen verbinding. Op dat moment heb ik ook geen FTP meer.
Terwijl met een echt FTP programma wel de verbinding heeft en dat ik files kan over zetten.

Mijn vraag aan jullie, wat lijkt hier fout te zijn.

Groetjes Bert

bert maar is alleen het laatste cijfer van je ip adres niet anders bv 201of 202
bij mij teminste wel
gr frans

Die hebben idd elk een ander adres.
Dreambox eindigd op 201 en PC op 101.

Bert

Ik vraag me eigenlijk wel af wat DCC met je router moet.
Heb je de apparaten direct op de router aangesloten, of heb je er nog aparte switches tussen ?
Wat als je nou niet vertelt dat je een router hebt ?

Ik heb hier tussen pc en dreambox alleen een switch zitten, geen probleem.
Naar de dreambox op de slaapkamer zit dan dus via die switch èn de router aangesloten; en ook daar geen probleem.
Ik heb dus niet ingesteld dat er een router tussen zit.
Volgens mij is het overigens ook zo dat de switch in de router een apart apparaatje is en de router daar een eigen "lijntje" heen heeft.
Zo is dat in ieder geval wel beschreven over mijn draadloos routertje die in de woonkamer staat.

Ik heb die nieuwste DCC versie nog niet opgehaald dus als daar het probleem inzit kan ik je er niks over vertellen.

Ik heb net de 2.92 eens even gedownload en getest.
Werkt hier prima, ook met router. Alhoewel ik me afvraag waarom je die router aangevinkt hebt. Het bleek namelijk dat hij bij mij op "direct crossover" stond en dat werkte ook prima.
Probeer hem anders eens met de optie Switch/Hub. Router werkte hier trouwens ook maar nogmaals, geen idee waarom dat nodig zou zijn.

Wat me wel opviel is dat hij deze keer van de 7020 wel een backup van de settingslijst kan maken, echter nog geen backup van de firmware.

Verder bleek hij als een blok te hangen als je na het backuppen van die settingslijst op "editor" klikt.

Bertje,

Ik had hetzelfde probleem met de nieuwe versie. Bij mij blijkt het te liggen aan het ADSL modem type speedtouch 716v5 WL. Dit is gewoon een rotding. Toen ik het modem vervangen had door een netgear werkte het wel. RaRA politiepet......

J.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan