De grenzen nog verder open???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Tja je mag geen vooroordelen hebben en niet discrimineren...

Ik heb dagelijks te maken met vrachtwagenchauffeurs, en moet zeggen tot voor kort te maken gehad met een aantal goede transporteurs, ik durf de naam van 1 bedrijf gerust te zeggen: Albert Keyzer uit Zaandam.

Altijd netjes op tijd, keurig gekleed, en netjes werken, want het is toch voeding waar we mee werken (Chocolade) wekelijks een 400 ton gemiddeld wordt er bij ons vloeibaar gelost.

Maar nu onder het motto van bezuiniging, komen er dus goedkopere, tja, Oostblokchauffeurs, op een badslippers, ongeschoren, vies en ondeugdelijk materiaal!

Ik moet er niet mee zitten, maar of het onze economie echt ten goede komt?

Kijk maar eens naar hun [ame=http://www.youtube.com/watch?v=yGSpIlgv3jY]rijstijl!!!![/ame].

Achja, eerst eens zien. Want met ondeugdelijk materiaal loop je vaak ook risico met de vracht dus die waardelozen zullen niet vaak ingehuurd worden.
Het zijn eerder betrouwbare NL bedrijven die gewoon hun bedrijf in het Oostblok "parkeren" zodat ze goedkoop oostblok chauffeurs aannemen kunnen, en die lopen lang niet allemaal op badslippers en zijn ongeschoren met ondeugdelijk materiaal. Da's een beetje iedereen over een kam scheren vind ik.

Die ongelukken zijn momentopnames en over een langere periode met zeer glad weer en sneeuw. Dan gebeuren er hier ook al de nodige ongelukken.
Ik wil niet tellen hoeveel vrachtwagens er hier per jaar kantelen of ram op een file inrijden of vernielingen aan de vluchtstrook aanbrengen door zwabbergedrag en niet uit kijken. En de meesten daarvan zijn gewoon met NL kenteken hoor.

Ok dan vertel ik het anders...

Mijn werk, chocolade, eten...

Wij zorgen voor een mooie dichte lossluis waar dag en nacht gelost kan worden, zonder geluidsoverlast...

Wij zorgen voor electra, lucht en koppelingen, Duits in dit geval!

Transporteurs die bij ons komen weten dit, dus hun koppelingen passen, bij ons, zit er eens eentje tussen die nog een ouwe heeft, ach wij zijn de beroerdste niet, lasapparaat aan en hoppeta, het past...

Doch wat men dan vaak doet, de aangepaste koppeling wordt niet van de wagen gehaald met als gevolg, chauffeur weg, koppeling weg...

BT kom maar eens een dag lossen bij ons. ;) :biggrin: Het is gewoon, ikke nie begrijp, en dan overdrijf ik echt niet!

Electra, nee hebben wij niet aan de wagen, motor bij ons in een afgesloten ruimte mag niet draaien, alarm gaat af, en deuren die gesloten moeten blijven tijdens het lossen gaan automatisch open...

Ach ik, houdt op!

Ik heb maar 1 motto en antwoord: Hun willen internationaal, dus laat ze aub aanpassen aan onze spullen en regels en vooral de taal.

Ben blij dat China te ver weg is , moet je eens zien wat daar met voedingswaren gebeurd, Laatst zag ik een flimpje hoe men "vet" uit het riool haalde en deze vervolgens "bewerkte" tot olie en verkochten aan restaurants.:ziek:

Ik heb maar 1 motto en antwoord: Hun willen internationaal, dus laat ze aub aanpassen aan onze spullen en regels en vooral de taal.
Nou en ik vindt dus dat je de zaken deels omdraait. Er zijn regels bij jullie bedrijf. Zijn er dan chauffeurs van bedrijven die zich niet er aan houden, dan neem je contact op met dat bedrijf. Werken ze dan nog steeds niet zoals vereist, dan doe je geen zaken meer met dat bedrijf en zeg je tegen de klant dat ze een ander bedrijf moeten gebruiken om te komen laden en lossen.

Het heeft tijd nodig om aan te passen, zeker die bedrijven in het oostblok die toch al voor een appel en een ei werken.
Dat krijg je nu eenmaal als je zaken doet met oostblok of nog erger, met Chinan zoals The Matrix al zegt. En als bedrijf weet je dat van tevoren.

Of je doet gewoon zoals het hoort, want jullie bedrijf wilt ook internationaal verkopen. Pas dan jullie koppelingen aan op de internationaal gebruiket koppelingen zodat men geen aangepaste dingen hoeft te gebruiken voor bij jullie.
Of kan dat niet?

koppeling past niet,gewoon sorry kom maar terug als het past,en let op volgende keer past het anders is het verlies voor het transport bedrijf
gr frans

Toch een beetje kort door de bocht, Freggel heeft mi toch een gevoelige snaar geraakt.

De productie van Chocolade kan nu eenmaal niet gestopt worden indien de uitvoer ervan spaak loopt , zie het als een lopende band , alles moet perfect op elkaar afgestemd zijn en is het vingertje wijzen naar het transportbedrijf wel op zijn plaats maar de chocolade moet de deur uit.

Lopende band werk met taarten, moet je eens kijken wat een zooi het wordt als er geen dozen zijn geleverd en de taarten op het einde gaan stapelen.

Ik ben het wel met Freggel eens, we hebben het hier niet over buitenlandse (produktie) medewerkers, die zijn over het algemeen redelijk aangepast.
Freggel heeft het over buitenlandse transportbedrijven die hier een graantje proberen mee te pikken.
Kijk maar eens in Rotterdam, daar staan ze bij bosjes te wachten op een vrachtje, ze leven, koken en wassen (hoop ik) zich in of rond de vrachtauto. En houden dit soms weken vol.
Krijgen ze dan een vrachtje lopen ze idd ongeschoren, op slippers en stinkend door een bedrijf dat voedsel produceert!
Als ik als service medewerker in zo'n bedrijf kom, om bijvoorbeeld een transportbandje te repareren, moet ik een haarnetje op, witte schone bedrijfskleding aan, en alles wat ik aanraak wordt achter mij weer schoongemaakt. Zo hoort het ook, hygi?ne voorop! het is tenslotte wel ons eten.
Nadat wij alles volgens de regels hebben geproduceerd en super gecontroleerd hebben verpakt, komt de laatste schakel, het transportbedrijf, en die flikkeren de hele zooi in een Oost-Europese vrachtauto, waar vorige week nog kunstmest in is vervoerd....
Eet smakelijk.

Black Tiger;230198 zei:
Nou en ik vindt dus dat je de zaken deels omdraait. Er zijn regels bij jullie bedrijf. Zijn er dan chauffeurs van bedrijven die zich niet er aan houden, dan neem je contact op met dat bedrijf. Werken ze dan nog steeds niet zoals vereist, dan doe je geen zaken meer met dat bedrijf en zeg je tegen de klant dat ze een ander bedrijf moeten gebruiken om te komen laden en lossen.

Ik pluk er even een stukje uit BT, want ik ben het er deze keer niet helemaal mee eens. ;)

Kijk je hebt standaard aansluitkoppelingen, en bij ons zijn dat Duitse, de meest gebruikte. Wij zijn altijd bereid om er voor te zorgen dat als er een bedrijf is wat dus een Engelse koppeling heeft om daar voor te zorgen, maarrrr, dan moeten ze die dingen wel bij ons laten en niet meenemen, want ja dat gebeurd! In principe hebben wij alles liggen in onze werkplaats, maar er zijn niet altijd mensen aanwezig die kunnen lassen.

Ook wat jij zegt dat er ongelukken gebeuren met vrachtwagens waar een nederlands kenteken op zit, wil tegenwoordig niet meer zeggen dat er een Nederlandse chauffeur achter het stuur zit. ;) Kijk maar eens naar het transportbedrijf Schavenmaker wat nu in het nieuws is.

En tja, terugkomend op het gestarte: Er is een transportbedrijf geweest wat ooit ook bij ons kwam die voor zulke problemen zorgde, ( Sitra) en was dus niet meer welkom. Dat bedrijf heeft intussen 40 nieuwe wagens aangeschaft met de voorzieningen die nodig zijn, en ja hoor je raad het misschien al, te duur nu. :stupid:

hangslot;230201 zei:
en die flikkeren de hele zooi in een Oost-Europese vrachtauto, waar vorige week nog kunstmest in is vervoerd....
Eet smakelijk.

En een stukje van Hangslot: Jij bent bekent met de voedingsindustrie, en dus ook bekend met "geuroverdracht"?

Regelmatig moeten wij productie draaien voor het overheerlijke ijs van B&J en dat is nepchocolade, smelt bij een graag of 15, en moet dus meteen een vrieswagen in, de laatste die er stond waren uien ingeladen, als je de deur alleen al opendeed...

Krijgen ze dan een vrachtje lopen ze idd ongeschoren, op slippers en stinkend door een bedrijf dat voedsel produceert!
Dat is dus wat ik bedoel. Dan moet je die mensen dus niet binnen laten. Naar buiten kiepen en de baas van hun zeggen dat je zaken doet als ze in de douche geweest zijn. Als je als voedsel producerend bedrijf zelf zo laks met je regels om gaat en mensen op die manier binnen laat ben je zelf net zo goed fout bezig.

@freggel: Ik heb het niet over de service die jullie bieden door koppelingen te lassen.
Lees eens goed wat ik schreef.
freggel1 zei:
dan moeten ze die dingen wel bij ons laten en niet meenemen,
Ik schreef dus dat die bedrijven daar zelf voor moeten zorgen. En anders hang ze ofwel bij jullie aan een ketting zodat ze alleen gebruikt en niet meegenomen kunnen worden, ofwel breng het bedrijf die koppeling in rekening erbij. Dan leren ze het wel af om die dingen mee te nemen.
Of stop met je service en dan moeten ze wel zelf koppelingen meenemen of gaan halen/laten maken. Dat is wat ik bedoel.

ok wat jij zegt dat er ongelukken gebeuren met vrachtwagens waar een nederlands kenteken op zit, wil tegenwoordig niet meer zeggen dat er een Nederlandse chauffeur achter het stuur zit. ;)
Heb je mijn reply toch niet aandachtig genoeg gelezen? Gezien je mijn bedoeling al niet begreep en deze uitspraak weet ik ook niet wat ik ermee moet.
Ik schreef namelijk zelf al dat diverse NL bedrijven ook Oostblok chauffeurs aannemen. Dus dit is me al lang bekend.

Maar hou het nu eens beperkt tot de ongelukken. Je staat dan versteld hoeveel NL chauffeurs er gewoon bij betrokken zijn.
Het gaat er mij maar om aan te tonen dat die ongelukken in dat filmpje een momentopname zijn. Daarnaast is het hier in Nederland lang niet het grootste deel van het jaar zo glad en sneeuwerig en zijn we hier een stuk verder gevorderd met verkeersregels.
Dat wat van daaruit hier komt rijden is niet allemaal van dat soort van wat je in het filmpje ziet.

Bedrijven die hun activiteiten naar het buitenland verkassen via de belasting dubbeldik terugpakken

Black Tiger;230209 zei:
@freggel: Ik heb het niet over de service die jullie bieden door koppelingen te lassen.
Lees eens goed wat ik schreef.

Ik schreef dus dat die bedrijven daar zelf voor moeten zorgen. En anders hang ze ofwel bij jullie aan een ketting zodat ze alleen gebruikt en niet meegenomen kunnen worden.

Weet je wat het mooie is Black Tiger, alles hangt normaal gesproken bij ons aan een ketting, maar hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar afsluitdoppen zijn met regelmaat foetsie. ;)

En ik weet het wel, ik moet niet alles over 1 kam scheren, er zitten heus wel goede tussen, maar joh, heb jij er wel eens voor of bij gestaan dat je iemand hebt die de taal totaal niet spreekt, op weg gestuurd wordt met materiaal wat niet goed is? Leg het dan maar eens uit aan die mannen, want dat ligt idd niet aan de persoon die komt met de "bestelling" maar aan degene die ze op pad stuurt.

Zie je ons al staan: abladen mit luft.. huh? onlaod with air... huh? en dan de hand, Pfffftttt, ah compressor, no!!! No compressor... Luft, unsere, ours

Ach ik hou er over op. ;)

Van de ongelukken is een kwestie van wiskunde of statistiek.
Stel voor gemak eens 100 nl chauffeurs. 10 krijgen een ongeluk best veel maar slechts 10%
Zet daar tegenover 20 buitenlandse chauffeurs en ook 10 krijgen een ongeluk ook 10 stuks maar wel 50% van de buitenlanders.
En dat is de realiteit met het wegtransportvervoer.

maar afsluitdoppen zijn met regelmaat foetsie.
Als dat zo aan de ketting al ligt. Wordt het dan niet eens tijd voor controle? Misschien eens een camera hangen of een mannetje zetten bij het laden/lossen? Er leiden meerdere wegen naar Rome.

Ja en ik heb al eens in zo'n situatie erbij gestaan waar met handen en voeten gewerkt werd om iets uit te leggen. En wat er dan gebeurde? Men nam de telefoon en zei tegen de baas van betreffende vent (bazen verstaan wel Engels of Frans of Duits):
"Luister eens, die gast staat hier, hij verstaat ons niet en wij hem niet. We geven hem nu de telefoon en dan leg je hem fijn uit hoe het in zijn werk gaat, en zo niet, dan sturen we hem zonder lading terug, en volgende keer ook een fatsoenlijke wagen anders komt ie er niet meer in".

En dan geef je de telefoon over. En moet je eens zien hoe snel dan zaken opgelost worden en wat er dan opeens allemaal kan. Want die bazen doen dat ook om geld te verdienen. Maar als ze klanten gaan verliezen, dan blijkt opeens vanalles toch wel te kunnen.
Maar je moet er bovenop zitten en goede afspraken over maken en ook durven wagens terug te sturen, koppelingen in rekening te brengen etc.. Anders blijf je als bedrijf sukkelen zoals je nu doet.
Daar kun jij als freggel1 niets aan doen. Dat het irriteert.... natuurlijk. Maar dat is de afdeling van jouw bazen en die kunnen dat best regelen en ook druk genoeg op de ketel zetten als het nodig is. Dat bedoel ik maar te zeggen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan