Nou nog even dan...
Geloof me als een echte! hacker met iets bezig is, hij of zij dit altijd! zal delen met de rest, zit er commercie achter dan zullen ze het ook delen, alleen kost je het een hoop euries... (en zelfs dat! kan ik nog begrijpen)
In beide gevallen merk je iets van vooruitgang (even het hedendaagse rommelen buiten beschouwing gelaten) of er sijpelt langzaam wat info binnen of je vindt dure aanbiedingen van dpsc kaarten...
Daarna is het een kwestie van tijd en de zaak ligt op straat...
Maar voor seca2 is er nog helemaal niets!, zelfs hier op het board zijn er maar twee! mensen die beweren dat ze een kaart hebben...
Inmiddels is het wel duidelijk dat dit mosc'en zijn, en geen! dpsc kaarten (daarvoor is kennis van het algo+hash nodig) we zitten dus nog steeds in het 'rommel' stadium
Vergelijk het maar een beetje met irdeto98.exe van destijds, dit prog vroeg de eerste 4 bytes van de sig (stomme bug van de kaart), en ging vervolgens tellen van 00 tot FF totdat de kaart roept "OK goede sig"..

later is daar het 5F nano bij gekomen (de eerste strings kostten destijds 500 piek! bij de commercie)
Wat ik ermee bedoel is dat er altijd! tekenen zijn in hoeverre een systeem 'open' ligt en info hierover is door iedereen te volgen, nu bijna twee!! jaar na de introductie van SECA2 beginnen we een heel klein beetje te snappen hoe de strings naar de kaart in elkaar zitten en dit zijn nu pas de eerste voorzichtige schreden tot het openen van het systeem...
De tekenen zijn, de eerste onbegrijpelijke proggies, en commercie kaarten met een aangepaste PBM...
Er is dus totaal nog geen sprake van het open liggen van een systeem...
Zelfs niet non-public...

ook dat is makkelijk te begrijpen, een hacker die iets ontdekt zal dit bekend maken omdat dit zijn doel is van het hacken...
ook de commercie zal het zeker niet! non-public houden, want die vele euries die ze erin gestopt hebben om op wat voor manier dan ook de boel open te krijgen, moeten heel gauw weer terug anders kost het teveel...
Enne,... zeg nou zelf, als! het al in Februari open lag (we zijn nu 8maanden verder) waar zijn dan alle illegale kaarten?? je kan zeggen van de commercie wat je wil, maar die gaan echt niet 8 maanden alleen maar kaartjes uit delen aan vrienden en bekenden...dit is echt wel de gans met de gouden eieren...

en met zoveel satelliet forums in Europa dit 'hete' nieuws 8 maanden voor je houden....neah echt niet...
Ik denk eerder dat dit non-public geneuzel door de commercie is verzonnen om de toekomstige klanten aan het lijntje te houden...
en ze maar zolang mogelijk 'hoop' geven dat ze tzt hun dure spulletjes wel willen kopen (het oer oude vraag en aanbod)...
(en dit gaat gebeuren let maar op!!)
Ondertussen spelen een hoop beunhazen hierop in en proberen op slinkse manier een centje bij te pakken, en hierop kan ik weleens fel reageren, het lekker mee roepen met de grote meute geeft misschien de indruk dat je wel meer weet...whoee spoekie...
Een prachtig voorbeeld hiervan stond op de laatste radiomarkt in Meppel (lichtmis) een sjofel busje met een schotel en een dbox2 op een tafeltje, met een briefje erbij 'Alles open zonder! kaart' gebruikt 350euro nieuw 450 euro .....
En dat is leuk...als eerste vraag "Mag ik discovery even zien..." nah dat kan niet, enne C+ na november?... of premiere nagra?...
En dan wordt je al gauw irritant...

(toch dadaman) ik zou bijna in staat zijn om er de hele dag naast te gaan staan om de mensen te vertellen dat ze niet meer kochtten dan een oude premiere ontvanger met een image die van het internet is geplukt....
Maar wel stug vol blijven houden dat alles al voorbereid was op toekomstige systemen...
Tja...misschien moet ik me er maar niet teveel aan ergeren, en moet iedereen het zelf maar weten... neah toch maar niet dit is veel te leuk...)
@twilight
Het 'zomaar' veranderen van een string zal geen nut hebben, daarvoor is CD iets te slim...
Op dit moment zie je (nog) maar twee C1 40 strings, de maandelijkse key update, en een ppua update...
key update/datum
C1 40 01 B1 5C 40 10 01 enz
ppua update en vaak mk01 en pbm
C1 40 01 B0 63 40 10 01 enz
Bij een normaal werkende kaart zul je eigenlijk alleen maar de eerste langs zien komen, maar verander je het pakket dan zal de tweede langs komen (je ppua verandert dus niet elke maand) ook komt deze string langs wanneer je CD belt als de kaart verlopen is...
En dit zijn de interessante strings...
Het veranderen in ins 36/38 heeft ook geen zin, daarvoor zul je eerst aan de kaart te kennen moeten geven wat je wil, en vervolgens geeft de kaart via een ins 36/38 dit prijs.. simpel gezegt (een veel uitgebuitte bug) helaas is deze bij de 7x kaarten vele malen minder aanwezig/makkelijker dan voorheen...
Deze strings zijn dus ook specifiek voor jouw! kaart, en in de string zit dus je UA verwerkt, wat er dus al in italie wordt gedaan is deze eruit rekenen om op die manier makkelijk je PBM te kunnen veranderen en dat dit werkt zie je wel op internet..
Met een beetje zoeken vindt je veel info hierover op het www, waar we nu dus aan moeten werken is om dit op een 7.3 kaart te laten werken...
Eerste waarschuwing dan ook maar weer gelijk... alle strings die je nu vindt zijn ALTIJD!! voor provider 0070/71/72 en gaan never nooit niet werken op de onze...wat er ook staat in de readme file...
Grtzz FranX