De hoogte van de bekeuringen zijn niet mis.

Dat politie agenten een bepaald quotum aan bekeuringen moesten schrijven is algemeen bekend.
Maar nu is in de pers dat in Rotterdam 120 bonnen per jaar gedaan moeten worden.
En dat moeten ze contraktueel ook ondertekenen, anders geen salaris verhoging.
De SP gaat vragen stellen aan minister Hirch Ballin.
Ik ben benieuwd of dat helpt!
Het verklaart natuurlijk wel het merwaardige schrijfgedrag van sommige agenten.

Deze zaken kunnen eigenlijk alleen maar uit de koker komen van het ministerie in dit geval binnenlandse zaken.
Formeel zijn de burgemeesters baas van de politie.
En de burgemeesters vallen onder de minister van binnenlandse zaken.
Tot de val van het kabinet was dat minister Guusje ter Horst (pvda).
Toen een keer de politiechefs de minister wilden benaderen weigerde zij dat.
Ze zei openlijk dat ze alleen maar met bestuurders wilde spreken en niet met hun.
Dit is natuurlijk precies de verkeerde aanpak.
Het was dus weer een geval van de verkeerde man (vrouw) op de verkeerde plaats.
Ik geloof dat Guusje ook nog heeft gesolliciteerd naar burgemeester van Amsterdam.
Maar is dat gelukkig niet geworden.
Het lijkt me overigens verstandig om ook personen te kiezen die voeling houden met de "werkvloer".

Grtz.

Er zijn de laatste tijd weer veel verkeerscontroles geweest.
Je weet wel waar alles gecontroleerd wordt, auto, papieren, openstaande boetes, belasting etc, etc.
Die worden vaker aangekondigd, dus kijken op je regionale tv zender of er iets te vinden is (teletekst).
Ze komen zeker nog steeds bonnen te kort!

Als je bij de politie aangite moet doen is dat een crime, dat is bekend.
Het duurt meestal minimaal een uur.
Dat betekent dat een politieman er maar zo'n 7 per dag kan doen.
En als ook alles zou worden aangegeven zou de boel goed in de soep lopen.

Een oorzaak daarvan is het falende computersysteem van de politie zoals we op tv zagen.
Het is een terugkomend probleem, want er zijn al miljarden verspild aan mislukte computer/automatisering/ICT projekten bij de overheid.
Blijkbaar krijgen verantwoordelijke ambtenaren het zelden klaar iets goed te doen.
De betroffen bedrijven krijgen hun centjes toch altijd ongeacht de uitkomst.
Toch wel knap dat die ambtenaren vrijwel steeds de verkeerde bedrijven selekteren.
Nu bij de politie bleken er ook al rapporten te zijn gemaakt dat het fout ging.
Die bleken echter niet bij de verantwoordelijken te komen en werd er niets mee gedaan.
De politiek vindt nu dat de schuldigen gevonden moeten worden.
Alsof dat het probleem oplost!
Het CDA wil met het huidige systeem doorgaan en het verbeteren.
Alsof je een kar met vierkante wielen aan de gang krijgt.
Nee, ze zullen opnieuw moeten beginnen lijkt me.

Grtz.

Een oorzaak daarvan is het falende computersysteem van de politie zoals we op tv zagen.
Onzin. Dat probleem bestond al voordat het nieuwe falende computersysteem er was. De oorzaak ligt hoofdzakelijk in het feit dat 85% van die gasten niet typen kan. Dus bij het maken van een proces verbaal of het uittypen van een aangifte zit je al vlug een uur omdat het met 2 vingers en zoeken naar de letters moet.
Als ze die gasten nu eens een cursus 10-vinger blindtypen zouden geven tijdens hun opleiding, spaarden ze flink geld uit en ging het met die aangiftes ook een heel stuk sneller allemaal.

Het quotum van boetes moet weg, maar dat de bekeuringen zo hoog geworden zijn heb ik geen problemen mee. Er zittn nog steeds teveel van die aso's op de weg, dus dat die dan nu ook behoorlijke boetes moeten betalen in plaats van lachwekkende bedragen, is een goede zaak.
Idem met invordering rijbewijs bij 50 en meer overschrijding.

Maar ik vind ook dat vrachtwagens veel meer gecontroleerd moesten worden. Die gasten rijden overal te hard, echt overal. Er is geen hond die zich aan de 80 houdt tenzij hij te zwaar beladen is.
Deze zomer met de caravan 80 moeten rijden omdat de auto stuk was en bij harder rijden liep de motor te snel warm. Je had eens moeten zien hoe kort die gasten op ons kropen, toeteren, met de lichten knipperen, een paar inhalen bij inhaal verbod en eentje zelfs rechts over een invoegstrook waar geen uitvoegstrook was. Had ie evengoed op normale manier kunnen inhalen want dat is net zo goed verboden als links inhalen bij een inhaalverbod en zelfs ook nog duurder. Ik schrok me het apezuur, de halve zool.

En maar kwaad zijn... terwijl wij ons feitelijk aan HUN snelheid hielden. Ze klagen altijd dat andere weggebruikers eens rekening met hun moeten houden, maar andersom is dat zeer zeker ook van toepassing en meer zelfs.

En dat me niemand komt dat ik niet weet waar ik het over heb want ik heb zelf touringcar gereden en vrachtwagen en ik weet dus ook wat er aan die kant van de weg speelt. En ja er zijn ook zat auto's die veel te gek doen, maar die worden dan ook veel meer gecontroleerd.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan