De komende dagen mogelijk ontvangst problemen van satellieten opkomst door zonnewind!

R

Redcat

Afgelopen dagen hebben zich in 'n grote zonnevlek op de zon 'n tweetal gigantische magnetische uitbarstingen voorgedaan.

Die op hun beurt de komende dagen 'n krachtige zonnewind met sterk magnetische deeltjes (straling) o.a. richting de aarde sturen.

Deze sterk magnetische deeltjes kunnen de satellieten en elektriciteitcentrales danig parten gaan spelen. In het meest ergste geval kunnen ze satellieten vernietigen en de centrales laten uitvallen.

Ik denk niet dat het dit keer zo erg zal worden, maar de ontvangst van signalen van de verschillende satellieten kan drastisch teruglopen. Wetenschappers houden de zaak daarom angstvallig in de gaten.

SES-ASTRA organisatie heeft al voor verscheidende transponders actie ondernomen en de signaalsterkte opgevoerd.

Er zit ook 'n mooie kant aan de zaak, het is namelijk mogelijk dat bij sterke zonnewinden de magnetische deeltjes niet alleen boven de polen in aanraking komen met stofjes uit de bovenste atmosfeer, maar ook boven onze omgeving.

Dit is dan zichtbaar als het prachtige 'noorderlicht'.

Ik heb het zelf één keer gezien, en ik vind het nog mooier dan 'n zonsverduistering!

Greetings,

Redcat

 
Toen ik vanmorgen opstond was het al zover, alle channels op de hotbird waren geswiched :-(((

Direct buiten gaan kijken en jahoor, het is natuurlijk wel een prachtig natuurverschijnsel....

Nog iemand die problemen heeft ????

 
Ja ik

ik heb ma 1.3 op mijn mm9800s geplaatst en het werkt als een boemeltrein .......zeer slecht

wat betreft de eerste post hmmmmm mijn kalender loopt vast

 
Ík heb de hele nacht buiten gezeten.

Niets gezien.

Oh ja volgend jaar Stappi in Ferari F1.

Gras te koop dat niet groeid.

Maar wel een hele leuke de 1 april grap

Redcat

jhk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan