Ik ben eens benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben als ik?
Ongeveer 2½ jaar geleden een andere auto gekocht, een Opel Zafira bouwjaar 2012.
Ik ben over deze auto niet tevreden!
Al 3 keer in de garage gestaan voor een olielekkage, en 2 keer een kapot expansievat van het koelwater!
Nou kom ik al ruim 30 jaar bij deze garage, en geloof dus wat hun mij vertellen.
De laatste lekkage zag ik niet maar rook ik wel, en viel iedere keer een druppel olie op de uitlaat, dit is gezien bij de laatste onderhoudsbeurt,
Maar toen werd er al gezegd dat dit niet makkelijk was om te repareren, we kunnen er niet bij, waarschijnlijk moet de turbo en nog meer onderdelen er onderuit om de pakking te vervangen.
Besloten om nog even te blijven rijden, maar de stank in de auto werd steeds erger, dus eind vorig jaar de auto toch maar naar de garage gebracht.
Daags voor deze afspraak een melding in het scherm: Koelvloeistofpeil laag vul bij!
Even gekeken en idd in het vat zat bijna geen koelvloeistof meer, dus meteen gevraagd om dit te controleren.
Tijdens deze controle viel de afsluitdop van het expansievat helemaal uit elkaar, en stukken in het vat, dus dat moest vervangen worden, het vat was 2 jaar geleden ook al vervangen.
Toen de de controle waar de olielekkage zat, gevonden, uitlaat zat onder de olie. Turbo/oliepomp/uitlaatspruitstuk en catalisator moesten er onder uit om bij die pakking te komen! Bijna 6 uur sleutelwerk a €61,- per uur, dus een rekening van ruim €900,- voor het vervangen van een pakking van €30,-!
Ik had erbij gezegd dat overal de pakkingen vervangen moesten worden van alles wat men er onderuit gehaald had, anders sta ik hier binnenkort weer!!!
De ene na de andere "jonge" auto komt daar met deze problemen, en de reden is volgens hun dat er tegenwoordig veel te veel druk op een motor komt als je de lampjes volgt, zuinig rijden wil tegenwoordig zeggen dat je met 50 al in zijn 5 of 6 moet zitten???
Er stond daar ook een C-4, 70:000 km gelopen, en een schraapveer afgebroken, heel de motor vernaggeld, dus de garage heeft deze auto teruggekocht, want de mensen reden er nog maar een half jaar mee ik kan dit niet maken zei hij.
Samenvatting, het kost ons en de garage geld doordat er tegenwoordig veel kunststof materiaal in een auto gebruikt wordt wat vroeger van metaal was.
Is dit misschien dé reden dat men oudere diesels van de weg wil hebben die niet kapot te krijgen zijn???? De mijne is trouwens een benzine.
Ik heb igg besloten als mijn auto nog eens voor zo'n dure reparatie, wat eigenlijk niks hoort te kosten, in de garage staat dat deze ingeruild wordt voor een auto waar deze techniek, sensors en degelijke niet in zit!!! Maar dan krijg je het inruilverhaal weer, gaat me een bak aan geld kosten.
Ongeveer 2½ jaar geleden een andere auto gekocht, een Opel Zafira bouwjaar 2012.
Ik ben over deze auto niet tevreden!
Al 3 keer in de garage gestaan voor een olielekkage, en 2 keer een kapot expansievat van het koelwater!
Nou kom ik al ruim 30 jaar bij deze garage, en geloof dus wat hun mij vertellen.
De laatste lekkage zag ik niet maar rook ik wel, en viel iedere keer een druppel olie op de uitlaat, dit is gezien bij de laatste onderhoudsbeurt,
Maar toen werd er al gezegd dat dit niet makkelijk was om te repareren, we kunnen er niet bij, waarschijnlijk moet de turbo en nog meer onderdelen er onderuit om de pakking te vervangen.
Besloten om nog even te blijven rijden, maar de stank in de auto werd steeds erger, dus eind vorig jaar de auto toch maar naar de garage gebracht.
Daags voor deze afspraak een melding in het scherm: Koelvloeistofpeil laag vul bij!
Even gekeken en idd in het vat zat bijna geen koelvloeistof meer, dus meteen gevraagd om dit te controleren.
Tijdens deze controle viel de afsluitdop van het expansievat helemaal uit elkaar, en stukken in het vat, dus dat moest vervangen worden, het vat was 2 jaar geleden ook al vervangen.
Toen de de controle waar de olielekkage zat, gevonden, uitlaat zat onder de olie. Turbo/oliepomp/uitlaatspruitstuk en catalisator moesten er onder uit om bij die pakking te komen! Bijna 6 uur sleutelwerk a €61,- per uur, dus een rekening van ruim €900,- voor het vervangen van een pakking van €30,-!

De ene na de andere "jonge" auto komt daar met deze problemen, en de reden is volgens hun dat er tegenwoordig veel te veel druk op een motor komt als je de lampjes volgt, zuinig rijden wil tegenwoordig zeggen dat je met 50 al in zijn 5 of 6 moet zitten???
Er stond daar ook een C-4, 70:000 km gelopen, en een schraapveer afgebroken, heel de motor vernaggeld, dus de garage heeft deze auto teruggekocht, want de mensen reden er nog maar een half jaar mee ik kan dit niet maken zei hij.
Samenvatting, het kost ons en de garage geld doordat er tegenwoordig veel kunststof materiaal in een auto gebruikt wordt wat vroeger van metaal was.
Is dit misschien dé reden dat men oudere diesels van de weg wil hebben die niet kapot te krijgen zijn???? De mijne is trouwens een benzine.
Ik heb igg besloten als mijn auto nog eens voor zo'n dure reparatie, wat eigenlijk niks hoort te kosten, in de garage staat dat deze ingeruild wordt voor een auto waar deze techniek, sensors en degelijke niet in zit!!! Maar dan krijg je het inruilverhaal weer, gaat me een bak aan geld kosten.