De verschillen tussen DM500 HD en DM800HD

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.211
Waarderingsscore
159
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke HD ontvanger. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar de nieuwe DM500HD en naar de DM800HD.

Ik dacht dat de 500 een instap model was en dat de 800 een iets beter zou moeten zijn.
Maar nu kijk ik naar de 500 en zie dat daar HDMI op zit.
Dat klinkt toch of deze (500) weer iets beter is dan de 800.

Of maakt het verschil in beeld kwaliteit niet uit tussen een HDMI en SCART?
 
Er zit degelijk verschil tussen scart en HDMI. Via HDMI wordt het signaal digitaal naar je tv verzonden zonder verlies. De DM800 wordt geleverd met een DVI naar HDMI verloop waardoor de aansluiting gelijk is.

De DM800 heeft de mogelijkheid om een hardeschijf in te bouwen. Op de DM500 kun je alleen een externe aansluiten. Daar in tegen heeft de DM500 wel weer een snellere processor.
 
De 500HD heeft voor- en nadelen tov de 800 hd.
De 500HD kun je via hdmi (hdmi-hdmi kabel) verbinden de 800 HD via DVI (dvi-hdmi kabel). Er is geen verschil in kwaliteit als je ze zo verbindt.

Via scart heb je nooit digitaal. De 500HD heeft een betere tuner.De 800HD heeft USB (kan op de 500HD ook maar dan moet je wat op moederbord veranderen). De 800HD heeft eend display, de 500HD niet. In de 800HD kun je een harddisk doen in de 500hd niet (wel extern).
En zo zijn er nog meer verschillen.
 
Dat gaat hem dus worden.
Waarom o.a. voor de HDD. die je kan inbouwen.

Iedereen bedankt voor hun bijdrage.

;)
Nr.10
 
Denk er nog eens over na.... Het is toch een prijsverschil en de 500HD is wel sneller dankzij de andere CPU. Harddisk (e-sata) kun je er toch zo achterleggen. Aan de 500 HD kan een externe HD worden aangesloten. Ook wordt de 800HD beduidend warmer dan de 500HD en heb je een extra koeler (of zoals wij: koelplaat er onder) nodig. De 500HD heeft een aan/uit schakelaar, de 800HD niet.

Daar staat de usb uitgang op de 800HD tegenover (die de 500HD niet standaard heeft, maar kun je als je technisch bent wel maken)

Of 2 x een 500HD en je hebt een "twin tuner" ;)

It is up to you :)
 
Ik heb gisteren een DM500HD geconfigureerd en ingebouwd in een camper.
Moet eerlijk zeggen dat ik sceptisch tegenover de DM500HD stond gezien mijn slechte ervaringen met de DM800 HD (bagger turner en veel te warm).
Maar de 500HD geeft een perfect beeld en wordt t.o.v. de 800 lauw warm.
Wat ik wel een minpunt vindt is het ontbreken van de USB aansluiting dat had beslist beter gekund.
Verder een prima decodertje dat snel zapt en een goed beeld door geeft.
 
Toch wil ik je adviseren eens te kijken naar de prestaties van de VU+ Duo. Ik weet het is geen echte dream maar dit is een geweldige speler en geduchte concurrent voor de dream

De eind maart geleverde voorraad was binnen een week aan de man gebracht, dit is een echte runner.

Ik ben uitermate te spreken over deze ontvanger. Het enige minpuntje wat ik gevonden heb is de ventilator die alleen bij stilte hoorbaar is, wat identiek is aan de gebruikte ventilator die men adviseert bij een DM800.

Prijs ~ 449 euro (419 bij MZ) en 2 jaar garantie wil ook wel wat zeggen , wel een fors prijskaartje als je dit vergelijkt met een DM800 clone. Maar ben gewaarschuwd clonen sucks.
 
Ik heb de ventilator uitgezet is v.w.b. de VU+ beslist niet nodig, ook niet icm een HDD.
De VU+wordt beslist niet warm.

Zo nu snel weer on topic.
 
Ik zat te denken aan een clone. Dus het prijsverschil is nog meer.
De warmte schijnt bij een clone wel mee te vallen.
 
De nieuwe clone versie heeft inderdaad een ventilator.
Maar let wel op de nieuwste gaan tot bootloader 75, zodra DM een nieuwe versie uitbrengt (en dat zal niet lang duren) ben je de klos.
Updaten naar een hogere versie is namelijk met de clone niet mogelijk.

Ik zou er nog even goed over nadenken ik jou was.
 
De nieuwe clone versies hebben of een ventilator in het bakkie geprutst of een koellichaam op de processor. Neemt niet weg dat het een CV blijft en de gebruikte tuner in een clone is ook een clone en die sneuvelen bij bosjes. Meestal na het upgraden van een image hoe vreemd dit ook klinkt geven ze spontaan de geest.

En idd als er een nieuwe versie firmware uitkomt is de clone niet meer te upgraden. But who cares Als de box perfect draait met de huidige let wel speciale aangepaste images (is bikkelhard nodig) dan heb je voor een prikkie een leuk doosje.

Maar wat als er iets mis mee gaat. Die clonen worden verkocht door marktplaats lui en ik ben benieuwd of die staan te trappelen om een probleem bakkie te repareren. Je bent gewaarschuwd.

Ik heb mijn lesje geleerd met clonen zooi.
 
Ik ga ervan uit dat als hij stabiel draait ik er geen nieuwe firmware op ga gooien en als er iets uit komt wacht ik heel lang voordat ik er over na ga denken om er een nieuwe firmware op te gooien (lees eerst wel hoe het bij de andere gaat, lees ik dat het fout gaat dan weet ik genoeg)

Bedankt.
 
Ons advies is: spaar ff door en koop een originele dm500hd en dus geen clone van welk type ook. Is weliswaar goedkoper, maar je loopt altijd achter de feiten aan, en moet elke keer goed uitkijken/nadenken wat je doet.
 
Heb hier een originele 800 maar die wordt ook niet zo heel warm bij mij en staat bijna dag en nacht aan..Zit geen hd in dat moet ik wel er bij zeggen.
 
Heb nu al een tijdje de 500HD en ben zeer tevreden. Doet wat die moet doen en lekker snel. De 800 heb ik ook gehad. Die vond ik langzaam in de besturing. Dit kan ook zijn omdat het een clone was. Dus de 800 weggedaan en een originele 500HD gekocht. Jammer van de USB, maar daarentegen wel Esata aansluiting en geen probleem ondervonden met mijn HDD. Zoek nu alleen nog een mooie skin, want dat valt nog wel tegen. Maar dat kan ook aan mijn smaak liggen natuurlijk.
 
exciter;210114 zei:
Zoek nu alleen nog een mooie skin, want dat valt nog wel tegen. Maar dat kan ook aan mijn smaak liggen natuurlijk.
OoZooN image: kies Menu-Instellingen-Softwarebeheer-Beheer Extensies-Skins-Ai.HD skins control selecterendan rode knop (Terug) dan gele knop (Proces) dan Enter en wachten. Niet opnieuw laten starten maar gaan naar: Menu-Applicaties-Ai.HD Controler en kies bij "Infobar and Windows Style:" een layout via de cursortoetsen; kies bijv. voor "Shadow" dan groene knop (opslaan) en je dreambox laten herstarten en voila...
 
shadowskin pakken die is mooi en overzichtelijk, niet teveel poespas
 
Hallo,

Ik heb gedaan wat hier werd geschreven. Heb dus ook de keuze gemaakt voor "shadow". Daarna op de groene knop en gesaved. Toen de box laten herstarten. En ik kreeg de standaard skin. Geen verandering.

In eerste instantie had ik al een skin geinstalleerd "DMM-HD". Deze heb ik verwijderd uit het systeem. In de Ai.HD controller zie ik DMM board staan als optie als ik de controller open. Als ik dan weer kies voor "shadow" en opstart kom ik weer in het standaard image terecht. En zo zit ik in een loop.

Het lijkt alsof de controller niet saved met de groene knop. Zal wel iets verkeerd doen. Tips?

(Ik had de uitleg over skins al eerder gelezen op de site, maar had toen hetzelfde probleem met de controller)

Exciter
 
Ik heb net een clone gekocht en ga hem eens lekker op de pijnbank leggen. Eerst even opzoeken wat mag en kan zonder hem naar de bliksem te helpen.
(ps1: installatie, opstarten, cccam en helder beeld na enkele minuten)
(ps2: zapt veel sneller dan mijn VU+ duo)
 
exciter;210141 zei:
Het lijkt alsof de controller niet saved met de groene knop. Zal wel iets verkeerd doen. Tips?
De controller e.d. doet zijn werk echter je moet wel natuurlijk de Vali Ai.HD skin selecteren via Menu-Instellingen-System-Skin
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan