De vogeltjes gaan weer fluiten, de lente komt er aan!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.163
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Blijft toch altijd mooi als je 's morgens wakker wordt, en je hoort die beestjes weer hun best doen.

 
Nog leuker is om te zien hoe vogeltjes in de afgelopen barre week zich tegoed deden aan allerlei lekkernij in onze voor en achtertuin.

Gemend voer
Vogel pindakaas
Zonnebloempitten
Pinda's in dop.
Vetbollen

Regelmatig vers lauw water.

En toch nog enkelen die het niet gered hebben. ?

Je wilt niet weten hoeveel tuinvogelvoer mijn vrouw bij de welkoop in 20kilo zakken heeftvlaten asn rukken . Voedert bij van november tot april.
In de tuin staat een voederboom. Een metalen geraamte met haken waar allemaal verschillende voederbakken aan hangen .

Bezoekers
Pimpelmees
Koolmees
Roodborstje
Winterkoninkje
Bonte specht.
Merels
Boomklevers
Boomkruipers.
Vinken
Spreeuwen.
Vlaamse gaaien
Tortelduiven
Houtduiven
En nog meer tot zelfs een bosmuisje die de gevallen zaadjes supersnel inpikt.

Voor de vogels kan het niet snel genoeg weer vorst en sneeuwvrij zijn.
 
Ik heb zelf in het verleden een volière gehad @Matrix, en daar zaten diverse soorten vogels in van gewone kanaries tot wildzang, en door dit lokte ik ook andere vogels die hier graag een hapje kwamen eten...

Tegenover onze woning is er een klein bos, en het is 's morgens gewoon lekker wakker worden, van het gefluit van die beestjes.

Alleen die honderden kauwen mogen ze voor mijn part naar het bos verjagen, die krengen gaan dag en nacht door.
Het enige wat ik aan die vogels mooi vindt dat is het "zwermen" voor dat ze bomen in gaan en gaan slapen.

Hier om de hoek ligt een mooi natuurgebied waar wij van dit alles kunnen genieten!

De Pannenhoef.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan