defecte nokia 9200

G

gert 2000

hallo ik had een kapote nokia 9200 gekregen had blikseminslag

gehad de zekering vervangen en de top224y was ook kapot is ook vervangen. de ontvanger start wel weer op maar ik krijg geen signaal als hij koud is heb ik soms wel een paar seconden beeld. is hij nog te repareren of kan ik hem beter voor reserve onder delen houden. en er geen kosten meer aan maken. de software en de bootloader heb ik er ook al overnieuw ingezet.

gr gert

 
Ik had ook geen signaal bij mijn nokia 9500, je moet eens kijken wat voor lnb spanning er uit komt als dit te hoog is moet je kijken of er ergens een spannings regelaar kapot is ( bij mij was het een lm317, maar dat was in een 9500)

Success ps en check ook het post gedeelte van defecte nokia 9500 misschien staan er wel tips voor je in

 
De 9200 en de 9500 zijn hetzelfde apparaat.

Het enige hardware verschil is dat de 9200 geen modem bezit.

Dat is een onderdeel dat geen enkele nederlander mist, omdat kennel - in zijn oneindige wijsheid heeft besloten dat de toepassingen waarbij een modem gebruikt moet worden (PPV) bij het irdeto systeem niet werkt.

En dat terwijl het in het buitenland al jaren naar tevredenheid werkt...

 
hallo ik ben nog wat aan het proberen geweest met cold spray

ik krijg weer beeld 2 minuten ongeveer als ik spray op de chip

met het kopere blikje op de chip. voor het turner blik dus die zal wel niet goed meer zijn .wie weet wat voor een chip dat is en is hij te vervangen..

gr gert

 
Wat voor chip het is weet ik niet, maar hij is onderdeel van de QPSK decoder op de tunerprint.

Als hij de aanduiding U9 heeft is het een 2101 (meer staat er niet in het manual) en het nokia partnumber is 64 70355-01

Misschien is het makkelijker om een sloop ontvanger op de kop te tikken ipv deze postzegel te gaan vervangen...:) en zowieso spul met blikseminslag blijft op de lange duur meestal problemen geven.

Gr FranX

 
ik heb het turner gedeelte uit een andere nokia geschroefd en geprobeerd toen deed hij het nog niet .het turner gedeelte van de kapote turner in de goede nokia gezet. en daar deed hij het wel. dus er is wat anderst kapot . op de andere printplaat maar je hebt wel gelijk frank bliksem inslag is niet erg best voor hem.

ik leg hem wel op zolder voor onderdelen.

nog bedankt voor jullie hulp.

gr gert

 
ik heb hier ook een 9500 staan waar geen singnaal meer inkomt

hij geeft wel spanning af naar de lnb 13/18 volt

bij omschakelen van div zenders

weet niet wat hier defect is

hardware reset (3 knopjes in spanning er op via ab (bt) ) werkt ook niet?

terwijl dat op mijn 9800 wel werkt?

apkay.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan