Dell Latitude C600

  • Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

Ik heb een oude Dell Latitude C600 in het bezit gekregen en zou deze graag willen gebruiken.

Laptop is echter beveilgd met safeguard easy 3.10 en vraagt danook een User ID en een password.

Is het mogelijk om dit te verwijderen er een bv een schone Windows versie te installeren ?

 
Als ik het goed begrijp encrypt Safeguard de data op de HD, dus moet je een login en wachtwoord opgeven op het moment dat je windows start.

Indien dat inderdaad klopt, zou je eigenlijk gewoon van de windows XP installatie CD moeten kunnen opstarten, daarmee dan de partitie op de HD weghalen, dan een nieuwe maken en daarop windows installeren, dat kan allemaal vanaf de XP installatiecd, heb je dat op die wijze al geprobeerd?

 
ik denk niet dat dat zal lukken BT , de HD is waarschijnlijk niet te bereiken via een opstartschijf , hij zal waarschijnlijk een andere HD moeten plaatsen De MBR is ook versleuteld met dat proggie

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heb je geen MBR nodig om met de bootcd of misschien anders met Gparted de schijf weer leeg te krijgen.

 
of een nachtje in een emmer water zetten, dan ben je geen password meer nodig. :biggrin: :biggrin:

 
mhh zoals ik er nu tegen aan kijk is die emmer water nog de beste optie ook. Zit nl ook geen cd drive ingebouwd of zou het mogelijk zijn om deze handelingen uit te voeren met een externe speler ?

Zal eens een poging wagen.

 
Je zou een cd speler in kunnen bouwen. Of het met een externe speler te doen is ligt er aan de opties van de bios die er in zit, daar zou dan in moeten staan dat hij van een extern device moet kunnen opstarten.

Staat dat erbij dan heb je kans dat het lukt.

Er is ook nog een andere optie, ook dat vraagt wat verbouwingswerkzaamheden. Je kunt dan de HD uitbouwen en als slave of 2de master in een andere pc hangen waar al windows XP op staat bijv.

Dan kun je gewoon via XP de harddisk via configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer en dan schijfbeheer benaderen. Weliswaar niet om hem te bekijken maar dan kun je hem wel formatteren en dan ben je ver genoeg.

Let wel even op dat je de juiste drive hebt. Als hij opnieuw geformatteerd is kun je hem weer in de Dell hangen. Blijft echter de vraag hoe je hem dan wilt installeren zonder cd-drive, dus misschien is het toch handig om er eentje uit een oude pc te slopen en die in de Dell te bouwen.

 
Jamaar, jamaar, jamaar..

Ik vindt dit nu een beetje vreemd om deze reply's nu te lezen?

In een emmmer water, is dat net zoiets als een autoradio die een code heeft, in de diepvries te leggen?

zit er in die laptop een diskdrive?

Zoja probeer dan eens "diskmanager" .

 
In een emmmer water, is dat net zoiets als een autoradio die een code heeft, in de diepvries te leggen?
Nee hoor, dat was een grapje er staat ook duidelijk een paar smiley's achter.:biggrin:

Dat met zo'n autoradio werkt overigens niet.

 
Nee hoor, dat was een grapje er staat ook duidelijk een paar smiley's achter.:biggrin:

Had ik wel gezien... ;)

Maar wat betreft dat programmaatje waar ik het over had, is een oud dosprogje waarmee je partities kunt maken, gewon opstarten met die diskette, misschien dat dat een optie is?

 
Ik ken het programma'tje, daarom verwees ik ook naar gparted, da's ook zo'n programma'tje en inmiddels ook al verkrijgbaar in opstartcd maar je kunt ook nog een versie krijgen voor op een bootdiskette.

Gparted heeft dacht ik wat meer mogelijkheden, maar in elk geval heeft Gerardus nu wat keuzemogelijkheden, ben benieuwd of het hem uiteindelijk lukt.

 
Laptop heeft helaas geen disk drive en ook geen cd drive.

Heb wel ontdekt dat als ik de tweede accu verijder hier een cd player in geplaatst kan worden.

Ben via dit Forum op http://www.replacedirect terecht gekomen en gezien dat de aanschaf van de bewuste player best wel meevalt.

ik zal zodra ik het apparaat binnen heb een poging wagen.

bedankt voor de reacties zover !:applaus::applaus:

 
Graag gedaan en succes alvast als je de player hebt!

 
Alvast even een extra stukje info.

Als inderdaad ook versleuteling in de mbr zit kun je die simpelweg overschrijven met fdisk /mbr .

Ik zou zelf beginnen met alle partities weg gooien en de mbr overschrijven, dan windows er weer op.

 
hij moet hoe dan ook even een cd driver er bij gebruiken die kun je inderdaad zo in het lege slot plaatsen waar de accu uit komt

weet niet waar je woont ?

heb zelf het zelfde stetje staan hier je zou best wel even de cd driver mogen gebruiken

ow is alwat ouder draadje zie ik mocht het nog niet gelukt zijn aan bod staat nog

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan