Delta Force

neo

Sr. Member
Lid sinds
28 jan 2003
Berichten
324
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Gisteren even het spel Delta Force ge?nstalleerd. Nu wil ik met iemand online spelen via het internet.
nu kan je zelf een came hosten of die andere.
Die gene die het spel hoost krijgt automatisch het ip adres toegekend waar de andere pc naar zou moeten kijken maar in mijn geval ziet het spel het router adres en niet mijn gewone ip.
wat we ook invoeren het lukt gewoon niet.
Ik heb trouwens een multi pc modem van versatel en mijn mede gamer een livebox.
Iemand een idee wat we hier aan kunnen doen?
 
Ja. Dat hij het externe router ip adres ziet is goed, zo moet dat ook.
Maar om te kunnen hosten zul je dus wel bepaalde poorten moeten forwarden naar je lokale pc waar je Delta Force op draait.

Dit zijn de benodigde poorten:
Delta Force (Client and Server)
UIT UDP 3568
IN TCP 3100 tot 3999
UIT TCP 3100 tot 3999
IN UDP 3100 tot 3999
UIT UDP 3100 tot 3999
Suc6.
 
Ben benieuwd hoe je dat wilt gaan doen bij de Versatelrouter. Ik heb zo'n zelfde. Aan nameresolving doen ze ook niet. Het is bij Versatel niet de bedoeling dat clienten de router/modem zelf benaderen. Beheer doen ze op afstand. Daarom staat je telnet poort ook altijd open.

Laat eens weten hoe als het gelukt is.
 
Telnetpoort altijd open? Nou da's lekker dan.
Fijne club bij Versatel, weten we in elk geval waar we niet zijn moeten als je daar nog niet eens zelf je poortforwardings in kunt stellen als je extern en intern een verschillend ip hebt.
 
Stja is idd niet zo goed geregeld bij versatel.
Ik zal ??n deze dagen wel contact opnemen met versatel hierover.
Als ik wat meer weet vermeld ik dat.
in iedergeval bedankt voor de replay jongens!
 
BT,

Waarschijnlijk is dit gelegen in het feit dat het een zakelijk account betreft. Hoe ze het met de voormalige Zonnet-accounts doen weet ik niet.
 
Zonnet had gewone usb en ethernet modems, 0 problemo.
Zakelijk accounts mogen wat dit betreft eigenlijk zeker niet verschillen van normale accounts of anders gezegd zou je verwachten dat een zakelijk account meer kan dan een normaal account omdat de zakelijke een stuk duurder zijn.

Als Versatel het niet oplost, is het ook niet mogelijk misschien om dan zelf een adsl modem er tussen te pleuren?
Dan ben je van het geneuzel van Versatel af en kun je wel instellen wat je wilt. Toch?
 
Na wat zoekwerk ben ik in de Virtual Server Configuration terecht gekomen van de modem.
dit na advies op het versatel forum.
nu kan ik na jou tip BT hier de "uit UDP" niet vinden. Bedoel je hier de poort mee?
 
De cijfers zijn de poortnummers.
UIT UDP staat voor: UIT = uitgaand verkeer, UDP is het gebruikte protocol.

Er zijn in dit geval 2 protocollen die gebruikt worden UDP en TCP. Normaliter moet je dat aangeven.
IN = inkomend verkeer.

Het kan ook zijn dat wat ik hier "uit" noem, dus het uitgaand verkeer, in je router OUT of OUTBOUND genoemd word.
Idem voor IN kan INBOUND of INCOMING genoemd zijn.

Het gaat dus in elk geval om inkomend en uitgaand verkeerd.
De cijfers zijn de gebruikte poortnummers/ranges.
Staat er 3100-3999 dan wil het zeggen dat die poorten voor uitgaand verkeer allemaal open moeten zijn.

Natuurlijk ligt het een beetje aan merk/type modem/router maar normaliter hoef je de outbound poorten niet aan te geven. Zeker als je als DF wil hosten, dus server spelen, zijn de INkomende poorten belangrijk.

Ik zelf heb dacht ik maar 1 poort open staan inkomend. En voor task-force dagger is dat 17478, kan zijn dat dit voor Black Hawk down 17479 zou moeten zijn.
De poorten uit het lijstje zijn wat ik nog op internet vond.

Indien je dus wijzigingen gaat aanbrengen zou ik eerst proberen met de inkomende poorten en protocollen, en de uitgaande even laten voor wat ze zijn.
Die kun je dan altijd nog toevoegen mochten ze echt afgesloten zijn.
 
Thx BT
Ik heb het volgende in gevoerd
ID 1 heeft public port-start 3100 en public port -end 3999 private port 3568 port type UDP en mijn ip adres.

ID 2 heeft public port-start 3100 en public port-end 3999 private port 3568 port type TCP en mijn ip adres

Nu heb ik met een vriend het spel uitgeprobeerd en hij heeft een livebox van wannadoo maar of het nu aan hem ligt of aan mij weten we nog niet.
Hij kan namelijk heel moeilijk zwannadoo bereiken om te vragen hoe het internet came moet worden ingesteld via de livebox
 
Je bent alleen nog die poort 17478 vergeten.
Ik weet niet of je er met een live-xbox ook zo op connecten kan. Heeft ie geen pc waar hij het spel eens op kan installeren? Da's makkelijker proberen.
 
ja hij heefd het spel ook
ik zal 17478 ook nog toevoegen
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan