DHL slechte trace.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.452
Punten
113
Leeftijd
61
Pfff... eerst raken ze een motortje van me kwijt in internationale post (Duitsland naar Nederland), nja, kan gebeuren.

Nu probeer ik een pakje te volgen. Het is geen DHL express dus dan maar even zoeken want van de gewone DHL met Google het trace gebeuren iets lastiger te vinden, maar goed. Dat terzijde.

Heb ik vanavond (23-7 om 20.31) al een email gekregen van de ontvanger dat hij het pakje in goede orde ontvangen heeft, maar in de trace van DHL staat momenteel dit nog als "nieuwste" event:

22 jul 2014 13:43 Pakje op sorteercentrum aangekomen

En dat staat er dus op 23 juli om 23.13 uur nog steeds. Pffffff... Ik had op zijn minst nog een melding verwacht als pakje is opgehaald, pakje zit in de bezorgronde of iets in die geest. Helaas dus.

Nou dan is het bij PostNL toch een heel stuk beter geregeld, in elk geval zeer zeker met traceren van post.

Hebben er nog meer mensen van die flut ervaringen bij DHL zijn dit hier eerder uitzonderingen?

Ja ik
Eerste bezorging niemand thuis
Briefje in de bus dat bezorger is geweest en de volgende dag terug zou komen.
Vrij genomen van het werk en ja hoor geen chauffeur gezien.
Dus de volgende dag ge?nformeerd wanneer het pakketje bezorgd werd.

Ik verwees naar het briefje en men zei doodleuk . Dat is niet onze werkwijze u had contact moetenopnemen. Ik vroeg of ze wel goed bij hun hoofd waren er stond toch duidelijk dat het pakketje de volgende dag weer bezorgd zou worden.
Of ik het pakketje in Zwolle zelf kon ophalen omdat er voor getekend moest worden en dus was het niet mogelijk om het pakketje bij een service punt op te halen.
Toen vroeg ik mag ik u meerdere spreken werd gelijk het roer omgegooid en kon ik ineens een afspraak maken voor herbezorging. Na een week eindelijk pakket ontvangen.

Daarna nooit meer van doe het langzaam gebruik gemaakt. Indien iemand mij iets met dhl wil versturen dan gaat de koop niet door.

Mijn ervaringen met dat Track and trace, van welke verzender dan ook, zijn allemaal negatief, buiten die ene uitzondering, die de regel bevestigd... Maar die kan ik me zo even niet voor de geest halen....
Ik ontvang veel pakketjes, iedere keer weer door een andere vervoerder, en de meeste keren verstuurd met T&T. Ik geloof, dat daarvoor ook nog exstra voor betaald moet worden.
Voor mij hoeft dat volgen van verstuurde post niet meer.
Het meest stoort mij, dat je speciaal thuis blijft, omdat het "in de loop van de dag" afgeleverd gaat worden.... Maar dat het niet verschijnt... Vooral bij etenswaar frustrerend...
Ofdat je melding krijgt, dat pakket nog ver weg is. Na wandeling met hond kom je thuis, en ligt er in je brievenbus briefje, dat je je pakket 6 km verderop kunt komen ophalen...
Ik moet zeggen, dat de laatste tijd DHL zijn zaakjes beter voor elkaar heeft, dan de post. Daar wil een pakket wel eens enkele dagen in het depot blijven staan, omdat iemand te beroerd is, het verder te verwerken. Maar dat is dan een lokaal probleem, wat niets met het volgen van verstuurde waar te maken heeft.

Nu de hamvraag: Wij constateren een probleem, maar wat doen we ertegen...???
gr. George

Alles uit China bestellen duurt wel even voordat je het binnen hebt maar verzendkosten zijn vaak free. Is er iets mis gegaan met de bestelling even een mailtje met foto naar de buyer.En deze stuurt een nieuwe of je krijgt je geld terug. En nog met de vriendelijkste groeten.

Aan de andere kant heb ik perfecte ervaringen met post nl in track en trace staat het levering tijdstip.
En mijn chauffeur bezorgd altijd tussen 18u30 en 19u00

Yep inderdaad. Ik koop ook regelmatig dingen in China, met name kleine electronica. Je wordt als een koning behandeld, zeer vriendelijk. Gratis verzending, duurt inderdaad ergens tussen de 15-20 dagen voordat je het hebt (soms 8 dagen heb je echt geluk).

Dezelfde ervaringen als The Matrix daarmee. Net als met onze eigen Tante Post.

Anyway, mijn post was van 3 dagen geleden op 23-7. Die dag was het dus aangekomen en je verwacht dat het dan diezelfde avond of de dag erna wel geupdate wordt.

Nou niet dus....
22 jul 2014 13:43 Pakje op sorteercentrum aangekomen
dezelfde melding als voorheen en nog steeds geen update. Ik ga maar eens doen alsof mijn neus bloedt en een klacht indienen waarom mijn pakketje nog niet aangekomen is, eens zien welke reactie er komt. :biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan