DHL

edbe

Sr. Member
Lid sinds
12 okt 2009
Berichten
304
Waarderingsscore
56
Punten
28
Locatie
🌍
mag ik toch wel zeggen dat DHL een hele grote . . . bedrijf is.
bezorging aangegeven voor woensdag avond te leveren, staat gisteren een DHL bus voor de deur om andere pakketten bij buren in de straat, hij stapt in krijg ik meteen mail dat ik het woensdag avond bij een DHL punt kan ophalen????
 
Dit hoort echt niet in de Beginners/Algemeen thuis want is geen vraag die wij kunnen oplossen. Dus hier naar toe gemoved. :)

V.w.b. DHL, daar hoor je dit soort klachten vaker over.
Maar op andere plekken is het zelfs nog erger. Daar zetten ze de pakketten op de deurstoep als je niet thuis bent en dan rijden ze gewoon weg.
Onze @freggel1 heeft hier ook al eens aandacht aan besteed. DHL is echt voor verbetering vatbaar.
 
Eigenlijk zou het DHLZ moeten heten.... Doe Het Lekker Zelf
 
Mijn ervaring met DHL is veel anders .
Ik krijg een bericht dat er een pakket bezorgd wordt van......
Vervolgens krijg ik een bericht dat chauffeur onderweg is met een tijdspanne van 2 uur.
En daarna krijg ik een bericht dat de chauffeur ninnen een kwartier bezorgd wat ook zo is.

Dit in tegenstelling met PostNL.
Wij bezorgen vandaag tussen 14u00 em 16u30 uw pakket
17u00 helaas is het niet gelukt op tijd te bezorgen. Wij doen er alles aan om voor 22u00 te bezorgen.
20u00 helaas lukt het niet uw pakkrt vandaag te bezorgen hou track en trace in de gaten wanneer uw pakket geleverd gaat wotden.


DHL bezorgd hier 99% binnen de gemaakte afspraak
PostNL bezorgd hier 30% binnen de gemaakte afspraak, regelmatig de volgende dag. Nog erger als ze pakket transformeren.Naar brievenbus bezorging , dan gaat het pakket weer in de sortering en komt het pakket soms 3-4 dagen later. En informeer je naar het pakket , dan ondanks de track en trace code valt niet meer te onderzoeken waar het pakket zich bevindt .

Dus waardering DHL ruim een 9 PostNL een 4
 
het enigste wat hier feilloos gaat is dpd maar die kent de meeste mensen persoonlijk.
verder rijden 9 van de 10 bezorgers door omdat er geen auto voor het huis staat (ja duh dan is een aan het werk en staat de 2e auto achter het huis) met idd mail meldingen "u was niet thuis"
maar goed beter er achter aan moeten dan je kwetsbare pakket in de regen op de grond....
 
Maandag PostNL.
Er is een.Pakket naar u onderweg bezorgtijd nog niet bekend.

Pakket is niet aangeleverd of nog niet verwerkt.

Vandaag Do nog steeds pakket is niet aangeleverd of verwerkt.

Dit is een normaal verschijnsel van aliexpress pakketten. Worden aangemeld bij PostNL maar liggen nog in postbus van Ali in Sciedam.
 
Vervolgens krijg ik een bericht dat chauffeur onderweg is met een tijdspanne van 2 uur.
En daarna krijg ik een bericht dat de chauffeur ninnen een kwartier bezorgd wat ook zo is.
Dat eerste krijgen wij wel, dat tweede weet ik niet zeker. Maar het probleem hier is dat DHL het gewoon voor de deur laat staan als je niet snel genoeg open doet of als je niet thuis bent op dat moment.
Op tijd zijn ze wel.

Met PostNL hebben wij hier de ervaring dat er wel geschreven wordt dat het binnen een bepaald tijdsbestek geleverd wordt, deze zijn ook op tijd. Maar als we niet tijdig open doen of toch niet thuis zijn, gaat ie het pakje bij de buren afleveren en anders neemt ie het weer mee en wordt het of later nog eens aangeboden die avond of als het al laat is dan moet ik het ophalen. Echter ze laten het niet op de stoep staan.

Een enkele keer is het wel eens later, dan komt het niet en als je dan gaat kijken is het of later of een dag later. Maar dat hebben we tot nu toe alleen meegemaakt bij grote drukte.

In zo'n geval kies ik net als @sat-ed liever voor later en veiliger dan voor mogelijk onbeheerd achtergelaten.
 
ik heb betere ervaring met post.nl dan met DHL,
 
GLS doet het nog gekker, ik krijg een mail dat mijn buurman heeft getekend voor ontvangst, iets wat in mijn optiek al niet mag maar dat terzijde.
Ik attendeer mijn buurman op het feit dat hij heeft getekend en het pakket bij mijn deur mag neerleggen waarop ik een reactie krijg dat hij voor een weekje in Duitsland op vakantie is......Dan vraag je je af wie er dan heeft getekend...
Hij heeft nadien GLS opgebeld en wil graag het bewijs van zijn handtekening zien en krijgt een wazige opmerking over AVG..... Het gaat om zijn eigen handtekening!
GLS blijf bij het standpunt en zegt dat er is geleverd en ik maar een procedure door de verzender moet laten starten, je vraagt je af wie het pakket heeft zoekgemaakt maar weglopen voor hun verantwoording kunnen ze daar uitstekend.
Helaas is dit niet mijn eerste negatieve ervaring met GLS en wat mij betreft mag die zaak snel failliet gaan, 0,0 support, als je ze al telefonisch kunt bereiken kost je dat minimaal een uur.

Het pakket is overigens nog steeds zoek.
 
ik krijg een mail dat mijn buurman heeft getekend voor ontvangst, iets wat in mijn optiek al niet mag maar dat terzijde.
Dat mag inderdaad niet, dat is al reden genoeg om een zaak tegen ze aan te spannen en ze verantwoordelijk te stellen voor het zoekraken van het pakket.
Dus als je toevallig een rechtsbijstand verzekering heb, dan zou ik zeggen ga je gang!
Tenzij het in hun algemene voorwaarden staat dat men een buur mag laten tekenen, dan kan het nog apart worden.

Maar ja... het is wel zo dat normaliter de verzender tot zover de bewijslast bij de verzender ligt. Ook bij PostNL vragen ze veelal in soortgelijke situatie dat de verzender een verzoek moet doen waar het pakket is gebleven.

Lastig parket zoiets en niet bepaald gemakkelijk dan om je recht te krijgen. De verzender moet in elk geval GLS in gebreke stellen van aflevering van het pakket.
En als er een handtekening is van de buren dan moeten ze die ook als bewijs kunnen aanleveren. In elk geval aan de buurman omdat het voor hem niet onder de AVG valt.
 
ik krijg een mail dat mijn buurman heeft getekend voor ontvangst, iets wat in mijn optiek al niet mag maar dat terzijde.
te triest voor woorden .... maar goed jij kreeg nog een melding dat ie vermoedelijk ergens bij de buren was al dan niet getekend door de bezorger.

ben zelf 1x een i7 cpu tijdelijk kwijt geweest.
hele dag thuis en ineens een mail van dhl "pakket bezorgd"
lang verhaal kort
de bezorger had hem aan mijn buurman op zijn werk gegeven een paar dorpen verder op want dan hoefde dhl niet helemaal naar mijn huis te rijden...
pardon? das je werk ei!
helaas voor de bezorger moest ie een paar dagen later weer naar me toe..
die had een beroerde middag, laten we het daar maar op houden
 
Zowel bij DHL als bij PostNL heb ik via de app een plek aangewezen waar ze de pakketten kunnen leggen bij niet thuis.
Ik heb een plek aangewezen die van de straatkant niet zichtbaar is en onder de carport bevindt ca 10 m vanaf straatkant (2 kapper met voordeur aan zijkant . Op die plek staat een camera gericht die bij beweging een screenshot maakt en een melding op de iphone. Maar het ligt aan je woonsituatie of je zo'n plek kunt aanwijzen.

Uitgesloten zijn pakketten voor handtekening en of lerftijd controle.
Werkt voor ons zeer goed. Maar meestal zijn we thuis.
 
zijn hier ook plekken door gegeven in alle aps maarja
of ze lezen het niet of ze weten niet of ze links of rechts langs het huis moeten
is ook wel een beetje lastig 2x een inrit... lol
al met al laat ik bij twijfel bezorgen bij een afhaal punt
komen daar vaak langs dus is maar even werk en scheelt een hoop zoeken , cam beelden terug kijken, ergernis
 
@the matrix
Dan loopt.mijn mail box te rap vol met al die beesten rond het huis en 8 cams.
Neem meeste 24/7 gewoon op.
 
Nu zal dat per regio ook weer anders zijn, in mijn regio gaat het bij zowel Postnl als bij DHL over het algemeen wel goed. Vaak laat ik mijn bestelling ook bij een afhaalpunt bezorgen.
Verder is het voor de bezorgers ook zwoegen voor een paar rotcenten, dus ik ben blij dat er toch bezorgers zijn.
 
DHL is inderdaad echt een k-bedrijf, precies wat je schrijft.
 
Ik denk dat het meer aan de bezorgers ligt en daarnaast waarschijnlijk de druk die DHL op de bezorgers legt.
Hoe meer ze af moeten krijgen om iets te verdienen, hoe minder moeite dat ze zullen doen.
 
Ik heb een gepensioneerde klant die sinds zijn pensioen een tijdje als DHL bezorger heeft gewerkt, puur vanwege het bezig zijn en sociale contacten. Zijn feedback:
- om iets te verdienen moet iedere klant binnen 10 seconden na het aanbellen de deur open doen
- mensen bestellen vaak iets zonder thuis te zijn tijdens bezorging
- komt een pakketje een dag later dan verwacht dan word je als bezorger soms asociaal uitgekafferd.

Hij is uiteindelijk ook maar gestopt (deels om bovenstaande redenen) bij de DHL.
 
- om iets te verdienen moet iedere klant binnen 10 seconden na het aanbellen de deur open doen
Dat bedoel ik en dat is gewoonweg niet realistisch, net zo min als dat iemand die iets besteld ook altijd maar thuis kan zijn. Echter dan kan men wel nog fatsoenlijk zijn tegen de bezorger.

Wij zijn altijd gewoon vriendelijk tegen de bezorgers en zwaaien ook gewoon naar de bus als we ze zien en ze hebben geen pakketje. Net zoals we naar andere buren in de buurt even zwaaien als we ze zien.
Dat stellen ze volgens mij wel op prijs.

Maar die verhalen van die druk op de bezorgers kloppen wel en maken het werk er niet leuker op inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan