Dialect....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Dit vloeit voort uit een draadje begonnen in de computersectie, waar men er een potje, of zooitje, of een lesbootje van maakt....

Er zijn hier ontiechelijk, of ontzettend , veel leden present of aanwezig...

Waar ik naar toe wil, wat zegt men in Twente, Amsterdam of Hoofddorp, Maastricht, Tegelen, of Zundert bijvoorbeeld tegen, uuuhhhhhhhh wat zal ik zeggen, och "kersen?" ;)

Hier bij oos zeggen wij "Krieken" misschien beter bekend bij anderen het lekkere pilsje "Kriek" wat daar wellicht uit voort gevloeit is, want dat is bier met een kersensmaak, vandaar de naam kriek, waar je trouwens absoluut geen kater van krijgt :draai:

Wie doet er mee, om eens te kijken wat voor verschil er is tussen onze dagelijks gebruikte woorden?

Ik geef er nog 1: Bosbessen, bij ons wordt daar ook wel "klokkebaaien" tegen gezegd... Of bij onze noorderburen zegt men tegen Aardbeien "moffen"

Het hoeft niet maar het mag....

Nog eentje die ik zelf wel leuk vindt, die je uit moet spreken zoals hij geschreven staat, als wij ergens binnen komen waar ze een hond hebben dan vragen wij in 1 adem: bettieakkumaaaai???

Ik zal dan ook zelf maar beginnen ;)

Wat bedoelen wij ermee als wij zeggen dat er een "HOUW" aankomt?

( het heeft niks met schoonmoeders te maken :biggrin: !!! )

now gelukkige mijn schoonmoeders moet je de middelandse zee daarvoor oversteeken:banaan::biggrin::biggrin::biggrin:
grtz roufa!

Originally posted by freggel1

Wat bedoelen wij ermee als wij zeggen dat er een "HOUW" aankomt?

Een "HOUW " staat beter bekend als een soort miniwervelwind, zoals bijvoorbeeld als je in de zomer buiten zit op het terras en ineens gaan er een eindje verderop een hoop parasols de lucht in, dat noemen wij dus een Houw ;)

WHO'S NEXT???

Oke, wat zeggen wij dan als wij een vergiet nodig hebben?
Geef me de .... eens aan.:)

Vul het juiste woord in.:biggrin:

P.s. het aantal puntjes is gewoon random en staat dus niet voor het aantal letters van het woord.

De pan waar papa vroeger al die gaatjes in heeft geboord :biggrin: :stupid:

Dus de Gaatjespan?

Nee zo'n vergiet waar je sla in wassen doet, met gaatjes ja zodat ie uitdruipen kan.:)
Maar wat is nu het goede woord he? Als niemand het weet post ik het morgen effe.

Is het een droogzwierder???

Geef me de .... eens aan.:)
Geef me de vergiet eens aan.

Zou ik zo denken. Of is het niet de maar het vergiet? :)

Volgens mij is het een doorslag.
Maar hier (zuidoost Brabant) is het gewoon vergiet.

Hier in WestBrabant is het ook gewoon een vergiet ;)

All? "tietenliefhebber" waar blijf je met het antwoord! :stupid:

Voor de Brabanders geen probleem denk ik, of toch wel??

Wat wordt bedoeld met een mulder?

Goka

Originally posted by Black Tiger

@BT, volgens mij woon jij in limburg, dus is het een zeef, een ziejsjotel of een ziejbaor :?

:biggrin::biggrin::biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan