Dialect....

Hallo BT,

dat heet "unne doerslaag"

Groeten,

view.

Nope, het betreft "un zeijboar". Ja ik weet het, veel Limburgers weten dit zelfs niet, maar bij de echten is het bekend.
Ondergetekende heeft dit trouwens ook van zijn moeder moeten leren want ik had er ook nog nooit van gehoord.:)

BT,

Het antwoord van jou is deels fout, heeft te maken met een vogel.

Fout van mij is om dit als nieuwe thread opgestart te hebben, was niet de bedoeling, kan die naar Freggel zijn thread en deze deleten.

bvd,
Goka,

wel nog even naar het goede antwoord zoeken svp, maar molenaar is een optie.

Een ziejboar is Limburgs, da's verbasterd Maastrichts. :lol:
Ik kom uit Mestreech, dus daar is het een zeijboar.:biggrin:

Maar oke, ik reken het goed omdat je de enige was. De prijs mag je hier komen afhalen, da's 1x van het uitzicht genieten in mijn gezelschap op de Sint Pietersberg. Gratis! En indien gewenst een rondleiding in de berg op een vrijdagavond a 2 euri.:cool:

@Goka: een molenaarsvogel dan? Of eh.. hoe heet zo'n ding ook alweer... een ooievaar?

Originally posted by Black Tiger

En indien gewenst een rondleiding in de berg op een vrijdagavond a 2 euri.:cool:

Black Tiger, verkopen ze daar in die berg SNERT? :biggrin: :draai:

Want dan kom ik ook een keertje voor de rondleiding ;)

o ja
soches e s?vons sagies belle
ze nu pas jent
dit is pas dialect

Originally posted by Black Tiger
De prijs mag je hier komen afhalen, da's 1x van het uitzicht genieten in mijn gezelschap op de Sint Pietersberg. Gratis!

Afgesproken, maar dat doen we dan een keer in de zomer:biggrin:, is me nu te koud om bovenop zo'n berg te gaan staan.:santa:

@Format C:

nee, doot mich maar karboet.
ja ja,wat is dat?
Dat is balkebrei!

Zet er meteen een achter:
Wat is dan "unne mutert" ?

Groeten,

view.

unne mutert weit ik neet.
mien vrouw zeet waal det ze wet det ik unne nuttert bin.

Gisteren hebt wie aarvensoepe euh had, mette eene SLIEF erin.

wat is een SLIEF?

GR Fred.

is een grote soeplepel (opscheplepel)

wat zijn korsten dan?

gr hatz,

Gisteren zijn we naar de kroeg geweest en hebben een ?bamzaaitje? gedaan.
Het is wel ff ?begaffelen? voor dat je hier bedreven in bent.
Voordat je het weet word je ?belatafelen? en moet de ?befgajes? eraan te pas komen om alles weer recht te zetten.
Maar het was wel ?gezellie? na de nodige ?Amsterdammertjes? en ?hassebassies? en uiteraard ?besollemen? zijn we met de ?benewagen? richting huis gegaan.
Onderweg nog ff een ?niesje? opgedoken en ff lekker liggen ?krikken? dat was dus nog ff een ?Oostenrijker? hebben.

Tja dat is Amsterdams he..

Hallo allemaal,

een "muttert" is een bij elkaar gestapelde hooi baal.
Deze werden vroeger niet tot balen gedraait maar tegen elkaar rechtopstaand in het veld gezet zodat het sneller droogde, dat is een muttert.

Groeten,
(ps. Format, ich kom dekker in Blerich, doa zegge ze det auch)

view.

een mulder haalt de kersen weg, is een merel

Dit alles van oostelijk rond Den Bosch,

Goka

Dat wist ik dus niet, ondanks dat ik in Brabant geboren en getogen ben, maar dat is streekdialect ;)

Ik weet zeker dat jij niet weet wat wij bij ons met "bessums" bedoelen :biggrin: (als ze in de lucht hangen! )

@Twilight = een Slief een Vlieg?

@Hatz..... Ik zou het niet weten wat jij met korsten bedoelt ;)

@Crazymotha: Tja wat Krikken is dat weet ik wel, dan heb je een lekke band toch??? :stupid: Krikken is: :sex: :biggrin:

De rest moet jezelf maar eens vertalen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan