dig. camaera ziet kaart niet

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb hulp nodig mensen.
Ik heb hier een lifetec camera, waarin een secure digital kaart zit (lifetec).
Ik heb hier een medion pc staan, waarin dus een kaartlezer zit voor deze kaart, maar deze wilde het kaartje niet goed inlezen.
Dus ik het heldere idee, formateren dat kaartje, dan weer in de camera en kijken of het dan wel werkt.
NIET dus:(:(
Camera geeft kaart error. Nu ben ik na veel geklooi, wel weer zover dat het kaartje gezien word in mijn pc, maar nog steeds niet in de camera.
Kaartje is nu geformateerd op fat32, en ik denk dat daar het probleem ligt.
Maar wil ik nu de pc laten formateren naar fat, dan wil dat niet.
Ik krijg dan de melding "formateren kan niet worden voltooid", dit is daarna ook het geval bij fat32 en krijg ik het kaartje alleen weer aan de gang door hem in een pda te stoppen en dan ff een nieuw mapje aan te maken.

Iemand enig idee deze kaart weer geschikt te maken voor de camera????????
 
Medion Service Center
Postbus 7140
5980 AC Panningen

Vanuit Nederland:
Tel. 0900 - 6334660
Fax. 0900 - 6546540

Vanuit Belgi?:
Tel. 070 - 660400
Fax. 070 - 660401

http://www1.medion.com/nl/

De service is zeer wisselend: van vol lof :) tot zeer teleurstellend :(

Is je Medion artikel niet goed? Dan is mijn advies: terug brengen naar de Aldi. Alles klaar, alles klahr.

Maar bel eerst eens met de helpdesk. Niet midden op de dag bellen en je wordt zeer snel geholpen. En daar zitten echt prima helpdeskers bij. En dan is alles misschien nog prettiger te verhelpen.
 
servicedesk kan natuurlijk wel, maar aan de camara is alles natuurlijk goed.
En het kaartje werkt niet omdat ikzelf een fout gemaakt heb, dus zal dit ook geen garantiegevalletje zijn.
Deze kaartjes worden in veel meer toepassingen gebruikt, en er zal dus best wel e.e.a. manier zijn om dit probleem op te lossen.

Kan mezelf wel redden, want de camara heeft ook nog een eigen geheugen waar ik een aatal foto's op kwijt kan.
 
Stomme vraag misschien, maar kan die camera dat kaartje niet formateren?
 
Dat is dus precies de vraag waar ik ook aan dacht om aan de helpdesk te vragen.
 
jullie hebben gelijk, DIT zou die wel moeten kunnen, maar dan geeft ie dus ook aan dat er een kaart error is.

Ik ben ook nog ff bezig geweest vanuit dos, waar je dus iets beter kan volgen wat er gebeurd en waar je dus zelf wat meer kunt aangeven, maar vanuit hier geeft ie aan dat schijf "raw" is ipv fat/fat32.
daarna formateerd ie naar bijv fat en krijg ik aan het eiden de melding kaart kan niet gebruikt worden, fout in spoor 0.
 
Tja, het masterbootrecord hoort daar ook te staan. Een disk, statisch of niet, vindt het niet prettig als dat kaduuk is. Hoort het kaartje bij de camera? Dan zal je toch wat aan je garantie moeten hebben.

Heeft er niet iemand anders zo'n kaartje voor je te leen om ff in de camera (o nee, kamera ;) ) te doen? Wedden dat alles dan weer werkt? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je het probleem nu wel ontdekt hebt: een rot stukje geheugen. Enne... don't blame yourself.
 
Ja, sluit ik me hier bij aan, ik denk dat ie gewoon stuk is.
Ik heb hier ook een k(c)amera (hp) met een sd kaartje erin, heb net even gekeken. De kaart is gewoon fat geformateert.
Of ik dat nu met mijn pda, pc of de camera doe, maakt allemaal niets uit.
Als ik er zooi op zet waar de camera niets mee kan, vraagt de camera direct of de kaart geformateert moet worden. Als ik dat dan niet laat doen, zet de camera er toch gewoon de foto's nog op.

Past de kaart van je pda ook in je camera, en zo ja, werkt dat?
 
kaartje uit pda zou wel moeten passen, is ook gewoon sd, maar pda is niet van mij enne op kaartje staan mappen voor de navigatie, straks is die ook naar de knoppe:)

@hangslot
dus jouw kaartje is gewoon fat(16), dan denk ik toch dat dit het probleem is
bij mij is ie nu fat32, en dat snapt de kamera volgens mij niet:) (t is en blijft een dom ding he)
Helemaal kapot is de kaart volgens mij niet, want als ik m ff in de pda "activeer" kan ik m gewoon gebruiken in mijn pc als bijv. dataopslag. Dit werkt wel goed heb al ff geprobeerd wat datafiles erop te schrijven en dit werkt ok.
als kaartje kapot is, ga ik wel ff nieuwe halen, pak ik gelijk een wat grotere:)
Ben nu nog ff aan het zoeken naar e.o.a. proggie, waar je bijvoorbeeld een low level format kunt doen, eens kijken of dat werkt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan