Digitaal radio signaal naar Analoog signaal Converter.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Nu Ziggo analoge radio uitschakelt vraagt een kennis van mij zich af of hij met een digitale naar Analoog Converter weer radio kan luisteren zonder een aparte digitale radio te hoeven aan te schaffen? Het gaat dan alleen om de vrije radio kanalen.

Zijn er leden die hiermee al ervaringen hebben opgedaan?
 
Er bestaan DAB+ convertertjes die het signaal omzetten naar een analoge FM frequentie. Aan de andere kant bestaan en ook DAB+ radio's voor een paar tientjes met een audio uitgang voor naar een versterker..
 
Het is gewoon DVB-C signaal, de Quantis QE-317 digitale radio heeft gewoon een DVB-C tuner ingebouwd waarbij de firmware alle 1_0_2……service referenties inleest en waarbij het CAID bit niet gezet is (FTA). Tegen de tijd dat je dat hebt omgezet naar analoog ben je zeker meer als €50 kwijt.. M.a.w. je kunt net zo goed die ontvanger kopen…
 
Bedankt heren voor de reacties.

Het was ook mijn idee om gewoon een DAB+ radio aan te schaffen om het simpel te houden maar mijn kennis wil eigenlijk geen extra apparaat aanschaffen omdat er dan weer een extra 220v stekker nodig is en er zijn mensen die een hekel hebben aan te veel kabels en extra stofhappers. :)

Ik zie die digitale audio converters voor €15,00 voorbij komen en het hoeft niet de beste kwaliteit te zijn voor bijvoorbeeld Dolby. Nu heb ik even een FM antenne aangesloten op de audio maar het FM signaal valt daar regelmatig weg als er iets voorbij komt en dat luistert ook niet prettig.
 
Er is nog een puntje: De kwaliteit van het DAB+ verhaal gaat teniet, alsof je een stereo cd speler aansluit op een ouderwetse mono-buizenversterker.
Ik zou jouw kennis echt dringend adviseren om een DAB+ ontvanger aan te schaffen, simpelweg omdat je de kwaliteit gaat missen.
 
Kwaliteit is niet zo belangrijk, als er maar geluid uitkomt. :)

Trouwens, het is wel mijn persoonlijke smaak en mening, tot op de dag van vandaag heb ik er spijt van dat ik ooit mijn oude buizenversterker verkocht heb.

Recent was ik bij een andere kennis die een Bose Home Cinema surround systeem heeft. Effe een stukje uit een film gekeken met het geluid vol uit, geen vervorming en zeer indrukwekkend om het te horen maar voor mij is het digitale geluid net iets te steriel.
 
Let wel een digitale audio converter moet je wellicht voorzien van digitaal signaal vanuit een digitale ontvanger. Hebben ze geen digitale ontvanger staan voor tv kijken met daar analoge audio uit of analoog uit via de scart stekker als die er nog op zit.
 
Er zal nog wel uitgezonden worden @Jacob, maar voor mij is het allang geleden dat ik weer eens op een ouwe radio geluisterd heb.

En ja, volgens mij is de radio in de auto nog steeds fm?
Of loop ik nou achter?
 
Nee, de FM band wordt nog steeds gebruikt maar uiteraard met veel minder stations. Moderne auto’s hebben al een DAB+ radio gecombineerd in de Multi Purpise console…
 
Hebben ze geen digitale ontvanger staan voor tv kijken met daar analoge audio uit of analoog uit via de scart stekker als die er nog op zit.

Mijn kennis heeft (nog) een CI+ Module en een TV die niet verbonden is met het internet en heeft echt een hekel aan losse kabeltjes en apparaten.
Ik zou er ook niet voor willen kiezen om te gaan samenwonen met zo iemand. :biggrin2:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan