Digitenne Antenne!!!!

Startpakket

Digitenne biedt haar nieuwe abonnees tijdelijk gratis het Startpakket aan met daarin:

De gratis Funke DSC antenne (t.w.v. ? 39,95)

hehehehe,

Die gekke plastik antenne kost 39,95...., die ga je dus mooi Zelfbouwen!!!!

2 stukjes buis, 1 plankje, 1 bfr96, 1 weerstand, 2 condensators, en 5 minuten werk.( en die printplaat is flauwe kul, kan ook wel zwevend!)

kosten 3 euro!!!, Zie foto bovenstaande topic.

Gr Fred.

als je een freq up converter tussen de antenne en mijn sat onvanger zet... kan ik dan kanalen vinden? hoeft maar een stukkie omhoog.. 200mhz ofzo?

Nee, je moet omlaag.

Digitenne zit op exact dezelfde frequentie als de kabel frequenties.
Ze zenden alleen op 1 meter hoogte met 90 dB uit!
Ze mensen met de "Gamma" coax kabel en plastic pluggen zullen hier behoorlijk last van kunnen krijgen.
Er is zelfs al een organisatie opgezet waar je je klachten kan melden.

Dan klopt het toch ook...upconverter, die gooit alles 1000mhz hoger. (omhoog dus, niet omlaag!!!)

Digitenne signaal in de converter, 500mhz + 1000mhz = 1500mhz.

Dan zou de Satontvanger het signaal moeten kunnen zien, maar of je ontvanger compatibel is???

Het signaal zit in Conax....

Gr Fred.

Ik heb al eens gedacht aan een dbox-1 voor de kabel met een frontend maar ja hier is helemaal geen digitenne signaal.

beampje richting lopik maar dan is het nog te zwak vermoed ik.

In Berlijn e.o. zit digitale tv al volop in de lucht en alles gewoon FTA. Hier moeten ze weer coderen natuurlijk, zijn de gewone tv-zenders ook gecodeerd? Dat lijkt me niet te kunnen.

Hebben jullie al gekeken wat de modulatie is ?
QPSK, QAM, of OFDM ?

Je sat receiver is alleen geschikt voor QPSK, je kabeldoos alleen voor QAM, en digitenne is .....??

DIGITENNE FREQUENTIE'S

Digitenne zend op dit moment uit op de volgende kanalen.

CH 21, 23 ,34, 57 & 64
QAM-64
8K
FEC 2/3
1/4 GUARD

QAM_64 dus.......jammer

Zeker jammer was net van plan een coverter te gaan gebruiken en een richt antenne om te testen of dit gaat komt wel goed

Maar moet nu even wachten tot dat ik ergens een digitenne doos vandaan kan halen.

Of wachten tot begin 2004 dan komt dat spul hier in de omgeving van Rotterdam ook beschikbaar maar dat duurd nog erg lang .

En dat is mijn probleem ik kan nooit wachten om iets te proberen.

gr,

The wizzard

Je kunt volgens mij wel een kabeldoos pakken, die is wel compatibel.

Maar dan moet je nog eerst een converter maken, en dan is het weer geen optie, finacieel gezien dan.

Dan kun je beter naar Berlijn rijden en een daar een doos ophalen voor 99 euro...(FTA, of er een cardreader is zit weet ik niet)

Gr Fred.

Nee dat kun je niet de modulatie is CODFM

Er zijn overigens genoeg DVB-T receivers op de markt voor een redelijke prijs

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan