Digitenne!

P

Prattchet

Heb even een vraagje. Ben UPC een beetje erg zat nu en dacht om over te stappen op schotel. Het probleem is nu dat mijn beide buren enkele knoerten van bomen in hun tuin hebben. Het plaatsen van een schoteltje wordt dus zo goed als onmogelijk. Voor het dak heb ik totaal geen plaatsingsmogelijkheid, ook vanwege het gezeik dat dan uit de buurt komt. De enige optie, die ik in mijn ogen dan heb, is digitenne. Bestaat er een mogelijkheid om daar dan ook een beetje mee te spelen??? Of er enige creatieve mogelijkheden zijn?
Als er iemand is die wel een mogelijke oplossing weet voor het plaatsen van een schotel dan hoor ik dat ook graag!
Groetjes!!!

Hallo

Of plaatsen schotel mogelijk is is moeilijk te zeggen
hangt toch af hoe de bomen ten opzichte van de astra
staan.en hoeveel ruimte er tussen zit .
En wat digitenne betreft,volgens mij kan je daar niet veel
mee doen.Maar nu heb ik zelf niet zo,n kastje dus weet niet exact de mogelijkheden.
Groetjes
Hummaxboy

Dat je UPC zat ben kan ik me wel goed voorstellen
maar dat je over wil stappen naar digitenne .. nee dat snap ik niet helemaal,
je betaald nu aan upc tussen de 9.95 en 15.95 per maand
daar heb je redelijk veel kanalen voor .. maar ja tis natuurlijk ook niet alles,
als je gaat kijken wat je heb met digitenne zal je zien dat je een stuk minder kanalen heb en dat bijna voor de zelfde prijs als dat je nu aan upc betaald .. hoe meer je wil zien .. des te meer betaal je er voor.
als je het NIET voor het geld doet ?? dan zou ik zeggen .. neem dan upc digitaal daar betaal je dan weer wel voor maar je krijgt er een hoop voor terug..
ik heb hier het verschil gezien van UPC kabel ( nederland 1 tot 3 en rtl en yorin kanalen) en dezelfde kanalen via een digitaal kastje van hun en moet eerlijk zeggen het beeld is vele malen beter.
hou er rekening mee dat je bij de optie van digitenne ook bij meerdere tv's in huis extra onderdelen moet kopen.
Dan even over een schotel
ja daar kijk je geloof ik voor 16 euro per jaar al naar een hele hoop zenders zoals de nederlandse waar jij nu eigenlijk zeg 15 euro per maand voor betaal .. dus je ziet al een groot voordeel
wat betreft je buurman zijn bomen .. tsja dat kan een probleem zijn .. maar is het niet zo dat iedreen vrij in staat moet zijn om alle signalen uit de lucht te kunnen plukken ???
dus dan krijgen we weer het aanvragen van een bouvergunning als je buurman zijn bomen niet wil weghalen,
ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad
ik kon mijn schotel ook niet aan de achterzijde van mijn huis plaatsen omdat er in de tuin van de buren een knoeperd van een boom stond en het onmogelijk was om daar wat doorheen te krijgen..
toen gewoon brutaal de schotel aan de voorkant van mijn huis geplaatst .. daar is dus wel commentaar op geweest .. wat bleek die boom was van de gemeente en niet van de buurman .. dus ik stelde de gemeente voor om die boom weg te halen .. zo niet dan mijn schotel aan de voorkant.
na een paar dagen zeuren bij de gemeente hebben ze het toch goed gekeurd dat ik mijn schotel daar had hangen :)
omdat een gemeente mij niet kan verplichten kabel tv van upc te nemen en mij de vrij te ontvangen signalen uit de lucht niet mogen verbieden :)
vele gemeentes hebben nu wel een eigen website .. ik zou zeggen kijk eens bij jou gemeente en ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
ik hoop dat je hier wat aan heb.
suc6

nou leuke kanaal op digitenne is spice platinum en natuurlijk ook niet te vergeten dat je op digitenne de discovery en de animal planet er ook bij zitten in almere is dat namelijk niet zo

en natuurlijk als het slecht weer is geen probleem met het ontvangst blijft perfect ook een belangrijk punt

En de mogelijkheid van cardsharing met digitenne...hehehehe

Hey luitjes! Ben er nu eindelijk uit hoor. Ga toch maar niet in zee met digitenne, had een beetje rondgevraagd en er bleken toch nog wel een hoop probleempjes te zijn. Het volgende goede nieuws is..... met die stormpjes de laatste tijd is de boom van de buren gespleten! Ze zijn dat ding nu heel fijn aan het wegzagen, dus kan nu wel een schotel aan de gevel kwijt! Heerlijk! Zijn die weken van ploeteren en zoeken op het internet niet tevergeefs geweest.
Had ik nog een vraagje, ik dacht zelf aan het volgende setje ; de Topfield 4000 + USB-Infinity Phoenix +Matrix Reloaded Module en een monoblok. Waarschijnlijk 1 of andere funcard. Het leek me, gezien toekomstige ontwikkelingen, wel een goed setje. Zal dit voldoen of kom ik misschien voor probleempjes te staan die ik zelf over het hoofd zie??? Als er iemand tips, trucs, op of aanmerkingen heeft, dan hoor ik het graag!!!
En nog bedankt voor de vorige reacties!!!

Met een motortje erbij heb je meer lol zeker nu die boom weg is:)

Nog even een tip voor je een motor bij je schotel wilt installeren: Nog even enkele knoerten van bomen uit de tuin van de buren blazen :biggrin::biggrin::biggrin: Met een beetje mazzel ontvang je dan de hele hemel en geen blaadjes.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan