Digitenne

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
2.319
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Locatie
Veluwe
We hebben een bootje waar ik eigenlijk ook tv op wil.
Een schotel op de boot is geen optie. IPTV zou een mogelijkheid zijn, maar dan gaat mijn databundel wel erg hard.
Nu zit ik te kijken naar Digitenne, maar zie ook dat ze net aan het overgaan zijn van DVBT naar DVB-t2 en daarvoor is geen common interface beschikbaar, en moet je een aparte ontvanger mee bestellen. Maar dat wil ik dus niet.
Een kleine smart tv met ingebouwde Digitenne app of zoiets bestaat volgens mij (nog) niet.
Heeft iemand een idee wat een goede optie zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt.
 
Bij ah een prepaid sim voor 7?50 met onberkt internet voor 1 maand. Maar snelheid is 128k/64k. En dat lijkt me te traag.

Digitenne is ook sterk afhankelijk waar je zit , ben ernscin Almelo bezig geweest blerk deczendervin Hengelo te staanben.Moestvik decAntenne op de nok van mijn dak plastsen om ern.Paar zenders te kunnen ontvangen
 
Wanneer zijn ze helemaal over? Ik dacht dat het sowieso was dat NPO1, 2 en 3 altijd FTA zou moeten zijn. Dat is bij DVB-T wel het geval maar bij T2 niet, dat zit achter de codering. Klaarblijkelijk is die verplichting tegenwoordig van de baan.

Een kennis van me heeft een camper en een televisietje daarin wat DVB-T aan kan. Die heb ik een antennetje bezorgt en die kan van hier in de omgeving kijken naar NPO1, 2, 3, Ketnet, Kanvas, BBC, CNN en zelfs nog een Duitser dacht ik.

Maar daar heb je dus weinig aan. Ik lees dat ze in het 4de kwartaal overgaan. En ook nog op een andere codering, KPN gaat hetzelfde werken als Ziggo dus met virtuele smartcards in ontvangers.
Pas evt. later komen misschien CI modules.

Je kunt ook zelf een Digitenne antenne maken van 2 blikjes en kabel. Maar om nu nog nieuwe dingen te gaan kopen voor misschien nog 1x te kunnen gebruiken...
 
2e poging maar dan gecorrigeert:

Bij AH een prepaid sim (KPN) voor 7?50 met onbeperkt internet voor 1 maand. Maar snelheid is 128k/64k. En dat lijkt me te traag.

Digitenne is ook sterk afhankelijk waar je zit , ben eens in Almelo bezig geweest bleek de zender in Hengelo te staan. Moest ik de antenne op de nok van mijn dak plaatsen om een paar zenders te kunnen ontvangen.

Zo de eerder ingezonden cryptogram opgelost.
 
Black Tiger zei:
Maar om nu nog nieuwe dingen te gaan kopen voor misschien nog 1x te kunnen gebruiken...

Idd, ik zal maar eens verstandig zijn, en gewoon wachten tot volgend jaar.
Over 2 maanden is het vaarseizoen toch afgelopen.
 
Ik heb even de juiste persoon op het citaat gezet. :)

Afwachten is misschien wel het verstandigst, goede kans dat er ook aanbiedingen komen tegen die tijd omdat dan iedereen over moet.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan