Discov Funcard

P

prutserjo

hallo

tof dat satellitefunbord terug is .suc6

ik slaag er niet in een funkaart met leds te doen werken in een nokia 9200 met alcam type C .zijn er nog mensen met dit probleem?de leds willen zelfs niet branden .die het anders wel doen op seca.

gr prutserjo

 
Hmmm. ik heb de kaart wel eens geprobeert op irdeto maar toen had ik ook geen kerstboom. hij werkte wel. maar toen was ik eigenlijk seca aan het proberen. ik kreeg de kaart met geen mogenlijkheid aan de gang en kwam er achter dat de hoeken van de kaart afgevijld (rond zoals een waver of orinele kaart) moesten worden. daardoor kwam hij dieper in de cam en werkte het wel. kortom ik weet niet zeker of de led`s het doen bij irdeto (ook afhankelijk van de soft) maar als de kaart werkt waarom zou je jezelf drukmaken om een kerst boom?

 
daar zit het hem juist de kaart werkt niet .en op het scherm naast de program staat er een V en ernaast een pijltje omhoog

inplaats van een S (softw dvb2000)

gr prutserjo

 
Pijltje omhoog betekent dat je er een geldige kaart in moet doen.

Denk er bij ird. aan dat je kaartje er andersom inmoet als bij origineel CK.

Dat wil dus zeggen met de contacten naar beneden.

Ik ken de Atmel kaartjes niet, maar waarschijnlijk betekent dat dat je kerstboom dan ook naar beneden hangt en moeilijker zichtbaar is.

Je kunt in het menu zien of er een kaart zichtbaar is:

Ga via menu(guide)/8/3/4 naar "cam info"

Daar kun je onderaan het scherm je gegevens van de kaart zien, zoals het (ascii)serienummer en de landencode.

Als je zoiets niet ziet, moet je kaartje bijgevijld/omgedraaid/goed geprogd worden.

Suc6.

 
als de kaart het niet doet dan zou ik dus echt even naar de hoeken van de print die in de decoder gaan kijken. zijn dit hoeken van 90 graden dan moet je deze afknippen of rond vijlen. dit kwam in mij geval voor bij een kaart van satar** uit duitsland (ik weet niet of dit mag) en na het afvijlen had ik meteen lampjes en een werkende kaart in mijn aston. het gekke is daat de kaart wel was te programeren. succes

 
Nee, dat is niet zo gek.

De contactjes van de kaart raken die van de lezer in de box en in de programmer wel, maar als de kaart er niet ver genoeg inzit(doordat de hoekjes 'uitsteken', dan wordt het schakelaartje dat moet registeren dat die kaart erin zit niet bediend.

De meeste proggers kijken daar niet naar, maar alle ontvangers, en zeker de nokia's wel.

 
Je kunt trouwens ook zien of de MM het schakelaartje heeft gezien, want dan roept'ie in een oranje balkje onderin het scherm: card changed, please wait....

 
hallo,

ik krijg

een oranje balkje onderin het scherm: card changed, please wait....

maar geen beeld

moeten de hoekjes eraf in een nokia 9200?

gr prutserjo

 
hallo,

hoekjes zijn eraf

beeld blijft zwart met de laatste files van funcardteam

gr prutserjo

 
Ik heb vorige week voor de gein een funcard met irdeto geprogd, maar had geen probleem in een 9600

 
Kijk even in het menu (zoals ik hierboven beschreven heb) of je info over de kaart te zien krijgt.

Als dat wel zo is, controleer dan de datum eens.

Anders kan het zijn dat je de files niet op de juiste manier progt.

Ik weet helaas niet genoeg van de funcards om je verder te kunnen helpen.

 
als ik mijn nieuwe kaart binnen heb ga ik het ook proberen om irdeto op een funcard te krijgen. heb al wat files maar het lukt nog niet om deze te editen. links en files zijn dus welkom

 
Ik heb 4 weken getest met irdeto in een funcard, en op de LED's na werkte die perfect.

 
Dat de leds niet werken zegt, denk ik, weinig. Dat hangt van de programmeur van de flash file af. Zo vond ik er een van een Franse maker die schreef dat de kerst nu wel voorbij was. Er gaat daar een ledje branden als de kaart decodeert. Nu heb ik er een waar geen ledjes branden. Overigens vind je bij funcard.net een programmaatje dat het hele led-orgel aanstuurt zonder verder iets te doen. Handig om te controleren of je kaart goed contact maakt.

 
Ik heb op het funcard form al een gevraagt of er software was om de kerst boom te laten werken met IRDETO maar kreeg toen een Nee antwoord, Ik heb zelf een FUN met een display ook daar schijnt geen software voor te zijn voor B.V. Seca, en als iemand die wel gevonden heeft hou ik me aanbevolen

 
Ook ik heb een display voor mijn funcard en heb een tijdje terug dezelfde vraag gesteld. Toen bleek dat er op dat moment alleen D2Mac software is die het display aanstuurt.

En wat de kerstboom betreft, D2Mac programma's hebben de meeste lampjes voor je, o.a. voor indicatie van het keygebruik door de zender. Voor Seca ken ik één file die netjes twee lampjes laat branden op het moment dat de kaart lockt en decodeert, de andere doen het met een lampje of zonder(alleen af en toe knipperen als er iets verstuurd wordt) en bij Irdeto heb ik het licht nog niet zien branden.

Maar volgens mij (gelezen in de commentaren van een van de flash file programmeurs) bepaalt deze of hij wel of niet de ledjes aanstuurt. Maar het hele fijne weet ik daar ook niet van.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan