diseqc 1.1

M

master28

kan ik zonder problemen 2 diseqc switchen v.1.1 2/1 achter elkaar plaatsen om zo 3 lnb's aan te kunnen sluiten of moet ik dan een switch hebben met 3/1

bvd marcel

 
Jammer, maar ik denk niet dat dat werkt.

Bij diseqc wordt er een serie pulsjes naar buiten gestuurd waarmee de switch bediend moet worden.

Als de pulsjes zeggen: schakel om naar de eerste LNB ingang, welke wordt er dan bedoeld; de eerste van de eerste schakelaar, of de eerste van de tweede schakelaar.

Wil je omschakelen naar de derde LNB, dan moet je dus eerst tegen de eerste switch zeggen dat'ie naar de tweede ingang moet, en dan tegen de tweede dat die ook naar de tweede moet.

Wil je naar de tweede LNB, dan moet de eerste switch naar de tweede ingang en de tweede switch naar de eerste ingang.

Je kunt ook nog de tweede switch aan de eerste ingang van de eerste switch hangen, en dan werkt het ineens heel anders.

Teken de verschillende mogelijkheden maar eens uit(er zijn meer mogelijkheden dan hierboven genoemd), je ziet dan dat het vrijwel niet te doen is dit lekker te laten werken.

Je enige kans is dat je tegen de switch kan zeggen dat je het tegen hem hebt, en niet tegen die andere die meeluistert.

Dat heet adresseren(ander woord voor aanspreken).

Voor zover ik weet (want ik heb zelf nog nooit geDisecqt(nieuw werkwoord!)) hebben de switches geen adres dat ingesteld moet worden, dus dan lukt het niet zo als je wil.

Als er wel een adres in te stellen is, dan kan het wel.

Het is dan wel raadzaam om wat je wil even uit te tekenen, zodat je niet halverwege de configuratie in de problemen komt.

 
bedankt voor je antwoord,

en als ik dan een 3/1 of 4/1 switch neem, gaat dit goed met een humax 5400.

 
op de switch die ik wil halen staat op:

v.2.0 switch 4/1

gaat dit goed op de humax?

 
Aan mijn hummie 5400 hangt een diseq 2.0 switch 4/1.

Op A staat Astra, B hotbird en op C een draaibare schotel.

Werkt perfect.

Dirk

 
@dirk

bedankt voor je replay. dit is precies zoals ik het wil doen.

marcel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan