diseqc achter elkaar

M

master28

ik heb een diseqc 4/1 switch, ik wil er nu een 5e lnb op aansluiten en moet er dus een switch erbij zetten, kan dit gewoon door bv achter de 4/1 op bv lnb aansluiting A een 2e switch (2/1 was de bedoeling) te plaatsen, dan heb ik dus inprincipe een tweede A & B waarvan B mij de extra aansluiting oplevert.

 
Het zou moeten kunnen als je op de schakelaar het adres kan instellen, maar vaak hebben die A/B switches dit niet, en reageren alleen 1/2 of A/B

Maar waarom gebruik je niet een normaal HF relais (die zijn er ook met F connectoren) en vaak heeft je ontvanger wel een mogelijkheid om een +12 volt te schakelen, relais eraan en draaien maar...:)

Gr FranX

 
bedankt voor het antwoord

je bedoelt dus op 1 van de 4 uitgangen nog zo'n 12 volt switch er tussen en zo dus de 5e lnb er tussen kunnen zetten?

ik zal het eerst eens met een 2e switch proberen na het weekend , in principe zou ik toch als ik hem op A aan sluit, 2x een B hebben en moet dus alleen kijken of er op de satelliet waar ie op gericht staat niet de zelfde frequenties voorkomen.

 
Is het ook al mogelijk een diseqc motor en een switch(bv 4/1) op de humax aan te sluiten en samen te laten werken zonder problemen?

 
@Master28

Nou snap ik ff niet wat je bedoelt, maar hou er rekening mee dat een Diseqc maar één kant uit werkt, en maar op één aansluiting Diseqc commando's accepteerd!

En twee LNB's tegelijkertijd op de ontvanger werkt never nooit niet, vaak wordt de LO niet echt uitgefilterd en krijg je allerlei mengproducten in je kabel..(met alle ellende van dien)

Laat ik als voorbeeld mijn eigen setup maar even nemen.

Direct achter m'n Humax zit het antenne relais (uitgang A/B)

en op beide uitgangen zit een Diseqc (1/4 en 1/2)

situatie 1: Antenne relais uit geeft LNB1..4 (Diseqc 1..4)

situatie 2: Antenne relais aan geeft LNB 5 of 6 (Diseqc 1/2)

Doordat het antennerelais ook het Diseqc signaal schakelt worden de Diseqcswitches niet beinvloed door het 'dubbel' gebruik van de Diseqc commando's.

Op deze manier kan je dus je Diseqc verdubbelen...:)

Gr FranX

 
Ja, dat begrijp ik tot zover.

Ik neem aan dat de het relais met 12Volt schakeld, dan is het toch ook mogelijk om 1 van de 2 switchen uit te wisselen voor een diseqc motor.

Of zie ik dat nu verkeerd?

 
Moet de Humax natuurlijk wel de verschillende diseqc besturing per kanaal ondersteunen.

Zal ik morgen eens uitpluizen.

 
@ franx ik had het dus omgedraaid, een 12volt switch achter de diseqc>

Werkt dat dan allemaal automatisch, met die 12 volt switch ertussen en dan naar 2 diseqc switchen?

Hoe stel ik dat dan in op de humax ivm dubbel A & B(4/1 & 2/1)

 
is dat mogelijk om met een 12 volt een diseqcswitch en een motor aantesturen?

en wat stel ik dan in op de humax, je kan alleen kiezen voor 1 van beide en niet voor beide?

is er ook nog iemand die me op de vorige vraag kan antwoorden?

 
Nee, dat is jammer genoeg te veel gevraagt voor de humer. Het schijnt dat een Nokia met Overflow erin, deze truc wel kan.

 
Waarschijnlijk is het met andere software op te lossen, maar of dat dat gaat komen dat betwijfel ik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan