DISEqC- switch en cascade?

M

matthijs00

Hallo allemaal,

Ik heb een Triax-Unique schotel met 4 koppen en een DisEQC 4 switch.
Kan nu ontvangen: Astra, Hotbird, Sirius en Thor. Naast deze satelliet wil ik de Hispasat ontvangen. Nu heb ik dus 4 aansluitingen en 5 satellieten tot mijn beschikking.

Mijn Humax ondersteunt alleen DISEqC A tm/ D en Toneburst A/B.

Weet iemand hoe ik nu die vijfde Satelliet erbij kan krijgen, zonder steeds naar de DISEQC te hoeven lopen, en steeds een kabeltje over te zetten van THOR naar HISPASAT en andersom????


Er schijnt iets met cascadering van DISEQC's moegelijk te zijn

Groeten Matthijs
 
Dank je voor je reaktie!

Ik snap precies wat je bedoelt. De 12V van de Humax voeding gebruiken, om het coax-relais te schakelen, tussen Thor en Hispasat. Een schakelaar op de Humax aanbrengen voor het daadwerkelijk schakelen.

Maar de Humax ondersteunt naast DISEqC A t/m D (= 4 LNB's) ook het Toneburst-protocol ( Toneburst A en B = 2 LNB's). Ik zou dus in totaal dan toch 6LNB's moeten kunnen schakelen?\

Zijn er geen switches waarmee dit mogelijk is?

Groeten Matthijs
 
Het zou kunnen dat de laatste versie ToH voor de Humax 5400 diseqc cascading ondersteunt, maar de standaard Humax software doet dat iig niet.

Sowieso is het bij diseqc cascading maar de vraag of de switches die jij hebt daarvoor geschikt zijn.

Met een 12V switch werkt het iig. (ik heb er nog wel eentje liggen trouwens voor de Humax)
 
Wat is dat precies voor een switch? Kan ik daar meer dan 4 LNB's op aansluiten?

Er is ook een z.g.n. "Wavefrontier schotel van Triax" in omloop, waar je 8 LNB's kan plaatsen. Die moeten toch ook op een of andere manier geswitched worden?

Heb wel belangstelling voor die switch!

Groeten Matthijs
 
Super!

Ik had namelijk geen schema. Maar had dit ook al in mijn hoofd. Toch wel een beetje slim....

Mijn Humax ondersteunt namelijk per LNB 12V uit/aan. Toen kwam ik er achter dat er spannings gestuurde schakelaars bestaan voor onze hobby,m en toen was het niet zo moeilijk meer.

Ga het vandaag gelijk proberen!!

Dank jullie wel.
 
Ik gebruikte die 12V switch vroeger met de Humax om te schakelen tussen monoblock en een 3e LNB. Maar nu heb ik een Topfield met 2 tuners.
 
Werkt echt goed!

Heb een 12V LNB-switch gekocht en deze dicht bij de Humax geplaatst. De Humax heeft een 12V uitgang op de achterzijde. De 12V uitgang met de 12V spanningsaansluting op de switch verbonden.

Vervolgens een extra coax kabel van 40 m naar de nieuwe DISEQc getrokken. In het menu van de Humax: Astra,Hotbird, Sirius en HispaSat; LNB 12V uit.
Voor de overige 2 sattelieten:Thor en Hellas; LNB 12V aan.

Bedankt allemaal!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan