diseqc

blokker1

Addicted Member
Donateur
Lid sinds
31 aug 2002
Berichten
1.042
Waarderingsscore
17
Punten
38
Leeftijd
64
weet iemand waar de diseqc instellingen worden opgeslagen in de dreambox?
en als het in een bestand is of je dat weer terug kan zetten als je een nieuwe image op je ontvanger zet?
gr blokker
 
dan moet je een backup maken op je harde schijf en later weer terugzetten

mvg
debeuker
 
Jouw diseqc instellingen wordt opgeslagen in een configuratie bestand met meerdere gegevens wat per images kan verschillen. Zou je dat bestand dus terugzetten in een andere image dan bestaat het risico dat je Dreambox crasht. Met o.a DCC kan je van het bestand een backup maken bij het menu 'settings'.

Gewoon even op papier noteren is denk ik makkelijker.

Grt Parabolica.
 
Het kan idd makkelijk zijn als de box een keer onderuit gaat en je de zelfde image terug zet.

waarschijnlijk zal het ook wel werken als je een update van de zelfde image maker er in zet. Hier is dat tenminste al een aantal malen goed gegaan .

Lukt het niet kan je altijd nog handmating te werk gaan, dus eenmalig noteren van de gegevens is geen slecht idee

de gegevens staan in etc/enigma/ bij een 7020 met pli.
het bestand waar het dan om gaat heet "config "

Daarin staan o.a. de schotel instellingen, beeld instellingen, gebruikers instellingen enz.enz.
 
oke bedank allemaal, heb er 8 lnb aanhangen is dus best een klus om weer terug te zetten als hij leeg is.
gr blokker
 
Kan ik me wel iets van voorstellen dat het een hele klus is. Kijk dan of je niet enkelt met knippen en plakken de LNB gegevens van je backup config file in je image config file kan overzetten.

Voor een motor ziet het er zo uit :

d:/elitedvb/DVB/config/lnbs/0/gotoXXLatitude=52,382999
d:/elitedvb/DVB/config/lnbs/0/gotoXXLongitude=4,950000

Voor jouw zal er dus per LNB een waarde staan en dat lijkt mij een standaard waarde voor al jouw 8 LNB's die je dan in die config file kan zetten.

Grt. Parabolica
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan