Dit wist Sven Kramer denk ik niet....

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.209
Waarderingsscore
159
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
zo 14 feb 2010, 22:44

Levensgevaarlijke actie Sven Kramer

Van onze speciale verslaggever

RICHMOND - Sven Kramer is direct na zijn gouden race op de vijf kilometer door het oog van de naald gekropen. De 23-jarige Fries vloog na zijn triomf onmiddellijk over de boarding richting zijn ouders en vriendin Naomi van As, maar besefte op dat moment niet dat hij gevaarlijke capriolen uithaalde.

In de Richmond Olympic Oval is namelijk vlak naast de ijsbaan een rails aangelegd waarover een televisiecamera zich voortbeweegt rondom de hele baan. Deze technische stellage is echter voorzien van behoorlijk veel stroom. Een aanraking met de rails had voor Kramer een flinke schok opgeleverd.

Kramer ontsnapte echter aan het voltage, vanwege de oplettende bedieners van de camera. Zij schakelde vlak voor zijn hachelijke actie de stroom uit. Volgens een van de fotomanagers tijdens de Winterspelen van Vancouver bevat de technische constructie net zoveel elektrische spanning als bij een metro. Bij metro's kan de gelijkspanning oplopen tot 1500 volt.

(bron: telegraaf)

 
Phuuuu.... dan heeft ie inderdaad heel erg geluk gehad dat die cameralui zo oplettend waren. En hij heeft er ook een officiële waarschuwing voor gehad, dus hopelijk flikt ie dat niet nog een keer als hij ook de 10km wint.:)

Dit leek me toch wel grote nieuwswaarde hebben gezien de spelen momenteel plaatsvinden dus heb ik hem naar de nieuwssectie verplaatst.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan