Diverse cardshare servers opgepakt!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Zoals vandaag in Totaaltv te lezen viel, is men in de Benelux begonnen met het oppakken van mensen die aan illegale cardsharing doen.

Een paar jaar geleden was dat ook het geval maar toen bleek men alleen nog bedrijven te controleren. Inmiddels controleert men ook particulieren.

Er zijn namelijk bij een aantal bedrijven en particulieren invallen gedaan en daarbij zijn diverse servers in beslag genomen.

De actie vond met name in Belgie plaats en werd gecoördineert door TV Vlaanderen.

Tijdens de invallen werd ook een bekende Europese website uit de lucht genomen. Via deze site bleek men eenvoudig aan cardshare abonnementen te kunnen geraken. Vooralsnog is mij niet bekend om welke site het hier gaat.

Een van de topdealers van TV Vlaanderen blijkt ook opgepakt te zijn aangezien deze cardsharing abonnementen verkocht bij aankoop van nieuwe satelliet apparatuur.

De betrokkenen worden zowel strafrechtelijk alsook civielrechtelijk vervolgd opdat men ook geleden schade kan proberen te verhalen op de betrokkenen.

Er worden meer acties verwacht.

 
Op de site van TotaalTV zie ik helemaal dit bericht niet wel oud nieuws van 2 juli 2009 over de Belgische invallen.

 
Zoals vandaag in Totaaltv te lezen viel
Stond in het boekje. Maar daar zal het nieuws later in staan dan op de website. Dus ik denk dat wat jij las over Belgische invallen hetzelfde is als wat ik in het blad gelezen heb. Alleen begreep ik uit het verhaal dat er niet alleen in Belgie invallen zijn gedaan maar ook in Nederland.

 
Bij mijn weten is er alleen sprake van akties tegen Pay-servers in Belgie.

Let wel, het zijn niet direct akties tegen particulieren, de Pay-servers die opgepakt worden zijn in mijn ogen gewoon commerciele (boeven)bedrijven en mogen gewoon opgepakt worden voor hun schandalige handel.

 
Nja, het is hoe je het bekijkt, er zijn ook de nodige particulieren waarbij je kunt zeggen dat er sprake is van commerciele pay servers als je ziet/hoort wat die hebben draaien met hoeveel gebruikers er op zitten en wat dat kost per gebruiker etc.

Dat is in mjin ogen geen verschil met een bedrijf. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk. Alleen niet klagen als je gepakt wordt.

Het kan zijn dat het alleen Belgie is, maar in het bericht stond Benelux en voornamelijk Belgie hetgeen toch al gauw de indruk wekt dat het niet uitsluitend Belgie is.

Belangrijkst is echter dat er toch wel akties ondernomen worden. Het zou me derhalve niet verbazen als binnen afzienbare tijd ook meer acties komen, waaronder ook in Nederland.

 
Het gaat om acties zowel in België als Nederland. Het zwaartepunt van de acties lag bij commerciële pay servers en dealers van TV Vlaanderen. Maar ook tegen particulieren is opgetreden. Het zijn dan wel particulieren die via internetsites als marktplaats adverteerden.

Laat ik zeggen dat ik het zeer betrouwbare bronnen van de auteur van het artikel heb :)

 
Ik vindt het toch een beetje vreemd. Uit andere betrouwbare bronnen hoor ik dat bijv. nog shareservers van de opgepakte site gewoon doorlopen en dat de acties alleen in Belgie hebben plaatsgevonden.

Het is inderdaad wel vreemd te noemen dat alleen TotaalTV hierover melding maakt.

Normaliter staat bijv. C+ ook juichend te springen in de media als weer eens een actie gelukt is. Dat zag je toen wel toen ze een paar winkels in Nederland binnen vielen die programmers verkochten.

Daar was de lol snel van over omdat er eentje slechts deels veroordeeld werd en de ander vrijgesproken.

Maar nu lees en zie je niets en alleen Satellite zie je er melding van maken. Dat is op zijn minst toch wel apart en opvallend.

 
Ja het is inderdaad vreemd dat een dealerbrief van TV Vlaanderen waarin deze acties waren vermeld niet direct één op één op internet te vinden was. En dat terwijl dat in alle voorgaande gevallen wel altijd gebeurde :)

Geloof me nu maar dat dit waar is. CanalDigitaal heeft een nieuwe leiding en deze is wellicht niet altijd even open over de acties die men onderneemt tegen cardsharing. TV Vlaanderen is nu wel open en is ook de partij die de acties coördineerde. De acties in Nederland zijn ook bevestigd door TV Vlaanderen. Het is nog maar het begin van een grotere gezamenlijke aanpak van betaalproviders in Europa die moet gaan plaatsvinden.

Waarom alleen Totaal TV? Ik zou niet weten. Iedereen die dealerbrief zou hebben gelezen had dit kunnen publiceren. Als staat het in het artikel van Totaal TV wel wat uitgebreider omdat er enige navraag is geweest.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke Satwatcher, bedankt voor de update.

 
even een aanvulling op je info , dit kwam ik tegen op een ander site.

Strijd tegen cardsharing in Benelux lijkt nu echt begonnen

De strijd tegen cardsharing is nu ook in België en Nederland gestart. De afgelopen weken zijn in deze twee landen diverse invallen gedaan. Het zwaartepunt lag in België. Daar deed de Economische Inspectiedienst op last van TV Vlaanderen invallen bij bedrijven en particulieren. Daarbij bevonden zich ook officiële TV Vlaanderen dealers. Deze verkochten bij satellietontvangers die beschikken over de mogelijkheid om via diverse protocollen, waaronder cccam en mgcamd, te cardsharen en via jaarabonnementen naar diverse betaaltelevisieaanbieder in Europa te kunnen kijken. De meest belangrijkste inval in België was echter gericht tegen bedrijf dat via internet publiekelijk en tegen betaling cardsharing aanbod.

De invallen zijn TV Vlaanderen aan Satellite Magazine bevestigd. Grote tegenvaller voor het bedrijf was toch wel dat één van eigen topdealers betrapt is op het verkopen van geprepareerde satellietontvangers die na betaling van “abonnementsgeld” door de koper de zenders van de meeste Europese betaaltelevisieaanbieders zichtbaar zijn. Bij de ontmaskering bij bedrijven maakte TV Vlaanderen gebruik van privédetectives die ook daadwerkelijk een aankoop maakten. Bij diverse satellietzaken in Vlaanderen was ook zonder de aankoop van een satellietontvanger een illegaal cardsharing abonnement af te nemen.

De grootste slag die TV Vlaanderen echt sloeg was in een niet nader bekend gemaakte Belgische gemeente. Daar werd een professionele organisatie opgerold die zich onder andere via de een bekende cardsharing-internetsite zich bezig hield met het in geheel Europa verkopen van cardsharing abonnementen. Bij de invallen in deze zaak zijn meerdere servers en bijbehorende apparaten in beslag genomen. De organisatie was zelfs zo professioneel dat er een helpdeskstructuur aanwezig was waar de “abonnee” tegen betaling zelfs binnen een uur antwoord en/of hulp kon krijgen bij het oplossen van problemen. De internetsite is vanaf het moment van de inval niet meer bereikbaar. TV Vlaanderen heeft daarnaast ook bij diverse particulieren in Nederland en België invallen laten doen. Hierbij trok de Vlaamse televisieaanbieder samen op met de Nederlandse grote broer CanalDigitaal. In alle particuliere gevallen ging het om verdachten die via internetsites cardsharing abonnementen aanboden.

Alle verdachten worden naast een mogelijke strafrechtelijke vervolging ook civielrechtelijk aangepakt. Niet alleen TV Vlaanderen en CanalDigitaal willen misgelopen inkomsten terugvorderen. Ook Europese betaaltelevisieaanbieders als CanalSat, Sky UK, Sky Italia, UPC en Digital+ gaan dit bij alle verdachten doen. Naast betaalaanbieders gaan ook coderingsbedrijven als Kudelski, Irdeto en Viaccess gaan de inkomstenderving die is opgelopen proberen te verhalen.

Vooral op internet zijn diverse forums actief waar particulieren met elkaar in contact komen om eigen abonnementskaarten met anderen te delen. Ook hier kan men in de komende maanden acties van televisieaanbieders in geheel Europa verwachten. Met de openheid over de laatste acties wil TV Vlaanderen iedereen die zich met cardsharing bezig houdt een duidelijk teken geven dat het ernst is met het indampen van dit nieuw fenomeen dat televisieaanbieders in Europa op jaarbasis vele miljoenen euro’s aan inkomsten kost. In de komende tijd willen Europese televisieaanbieders op diverse landen in Europa, en zeker ook de Benelux, nog meer soortgelijke acties gaan uitvoeren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan