Diverse cardshareservers opgepakt!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.853
Waarderingsscore
1.031
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Zoals vandaag in Totaaltv te lezen viel, is men in de Benelux begonnen met het oppakken van mensen die aan illegale cardsharing doen.
Een paar jaar geleden was dat ook het geval maar toen bleek men alleen nog bedrijven te controleren. Inmiddels controleert men ook particulieren.

Er zijn namelijk bij een aantal bedrijven en particulieren invallen gedaan en daarbij zijn diverse servers in beslag genomen.
De actie vond met name in Belgie plaats en werd geco?rdineert door TV Vlaanderen.

Tijdens de invallen werd ook een bekende Europese website uit de lucht genomen. Via deze site bleek men eenvoudig aan cardshare abonnementen te kunnen geraken. Vooralsnog is mij niet bekend om welke site het hier gaat.

Een van de topdealers van TV Vlaanderen blijkt ook opgepakt te zijn aangezien deze cardsharing abonnementen verkocht bij aankoop van nieuwe satelliet apparatuur.

De betrokkenen worden zowel strafrechtelijk alsook civielrechtelijk vervolgd opdat men ook geleden schade kan proberen te verhalen op de betrokkenen.

Er worden meer acties verwacht.
 
Vreemd genoeg is dit bericht alleen door satellitemag en totaal-tv in de wereld gebracht. Ik weet niet wat ik hiervan moet geloven.. Niemand uit NL en BE schijnt hier iets van gehoord te hebben terwijl zulk nieuws razendsnel zou rond gaan.

Het feit dat de jongens achter totaal-tv sterke banden hebben met Canal Digitaal en TV Vlaanderen doet mij vermoeden dat dit lichtelijk overdreven is.
 
Het stond begin juli schijnbaar al (maar dan kleiner) op de site van Satellite ergens.
In elk geval die website is wel gesloten. Maar het zou mij ook niet verbazen als het verhaal wel wat aangedikt is.

Van de andere kant is het ook goed mogelijk. Er zijn wel wat servers in Belgie met veel clients er aan vast. Daaronder zijn er ook die wel eens eenvoudig via sites of zelfs via marktplaats te vinden zijn.
Stom natuurlijk want da's vragen om problemen maar oke... Meestal krijgt men toch pas precies het naadje van de kous te weten als men er wat meer over te weten komt.
 
De website is gesloten omdat er bij de hoster was geklaagd. Dat zet eea toch in een ander daglicht.
 
Als dat zo is zou het inderdaad e.e.a. in een wat ander daglicht zetten, maar gezien de berichtgeving van o.a. Totaaltv twijfel ik daar persoonlijk enigszins aan.

Kijk, ik ben zelf hoster. Als bij mij iemand klaagt en de klacht is terecht, dan komt er een suspended pagina op. Dat is de gang van zaken in elk geval bij de meeste hosters in Nederland. Of het domein wordt gewoon volledig uit de lucht gehaald door de DNS gegevens te verwijderen.
Daarnaast zijn wij met Satellite Fun in het verleden 7x van de servers afgejaagd door klachten bij hosters afwisselend door Mindport Irdeto en Canal Digitaal. Geen enkele keer was er zo'n pagina te zien.

Op de site van cccam.tv staat echter een grote melding dat de site gesloten is door irdeto en dat "piracy issues" naar piracy@irdeto.com gestuurd kunnen worden.
Normaliter ga je als hoster echt niet op verzoek van irdeto een pagina van hun er op zetten alleen maar op basis van een klacht.

Dat wil overigens niet zeggen dat je verhaal niet klopt, het kan zeer zeker waar zijn maar gezien bovenstaande ervaringen, lijkt onwaarschijnlijk.

Misschien kan jij aangeven hoe je aan de info komt? Dat zou misschien ook een en ander verduidelijken.
 
Dat stond er eerst niet op hoor. Is pas zeer recent die irdeto boodschap. ik weet niet waar de hosting zich bevond. Maar in ieder geval niet in Nederland.
 
Ook niet in Belgie als ik het goed gezien heb. Of dat van irdeto in het begin er ook op stond weet ik niet. Ben zelf gaan kijken 1 dag nadat ik dit bericht gepost heb en toen stond het er wel op.
Als ik de hoster was geweest had ik tegen Irdeto gezegd van "Wat levert me die reklame op?" en als het antwoord "niets" was geweest, was die pagina er ook niet op gekomen.

Maar nogmaals, je kunt best gelijk hebben. Opgedane ervaringen (in dit geval die van mij) en zoals normaal gehandeld wordt bij bepaalde situaties, is geen garantie dat dit dan ook altijd zo gebeurt.

Van een andere bron hoor ik ook dat het alleen Belgie zou zijn geweest dus ik kan me best voorstellen dat het verhaal wat aangedikt is om de shareders in NL ook af te schrikken.
 
Het blijkt uit inside informatie en ook uit de TVV dealersbrief toch dat er ook acties in Nederland zijn geweest.
Lees hier meer...
 
Hoe word je eigenlijk getraceerd?????
 
Nja, er zijn er zat die op marktplaats adverteren, om maar eens iets te noemen, ook daar zitten diverse handelaren bij.
Dus men maakt het de opsporingsdiensten wel gemakkelijk.
Ik denk niet dat thuisgebruikers vlug bang hoeven zijn, men is eerder uit op de grotere commerciele servers.
 
Dat had ik in eerdere postings wel gelezen.
Wat ik eigenlijk bedoel is, stel jij bent een belg met kaartje tvv en ik een ned. met c+ en jij kijkt mee op mijn kaartje en ik op die van jouw.
 
Dan zal men er niet achter kunnen komen. Zo lang je het circuit besloten houdt met betrouwbare mensen is er niets aan de hand. Het is wel tegen de wet maar in geval van particulieren met kleinere shares is het misdrijf gewoon niet groot genoeg om een beroep te mogen doen op de bewaarplicht van providers, dus aftappen van dataverkeer.
Dan moet er al sprake zijn van moord en zwaardere delicten.

Maar er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten, of er zijn er die wat teveel vertellen, of je biedt het aan via je winkel en dan kan men er wel achter komen.
Zolang er technisch niets tegen te doen is, is het oppakken uiteraard een moeilijke zaak.
Maar er zijn er genoeg die gewoon in de winkel bij verkoop van apparatuur of elders reklame er voor maken.

Dus persoonlijk denk ik niet dat de kleinere shareservers zich druk hoeven te maken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan