divx of avi to mpeg

D

D-SQUAD

wie weet een goed en snel progie om divx / avi
om de zetten naar mpeg om dan weer vervolgens om te zetten naar vob bestanden zodat ze met nero gebrand kunnen worden op een dvd+r ???
ik heb een aantal film van het net gedownd dat zijn divx/avi bestanden (kwaliteid is super goed)
maar als ik die wil om gaan zetten naar mpeg dan zijn de meetse programma's er dik 13 tot 15 uur mee bezig voor 1 film
dan nog met TMPGE DVD author omzetten naar vob files
dan pas kan ik ze branden met nero naar een dvd+r
dat omzetten naar vob files is zo gebeurd .. maar waarom zolang werk het omzetten naar mpeg :(
het is me al wel gelukt in 3 uur met MainConcept MPEG Encoder
maar (1) krijg linksboven reclame in beeld dan en (2) geeft TMPGE DVD author een fout dat de mpeg niet goed is :(
kom vele site's tegen en op allemaal hebben ze een andere manier .. ook het verhaal dat je met nero gewoon je avi en of mpeg bestand kan laden .. ik heb nero 5.5 en nero 6.3.2 maar dat werkt dus echt niet voor dvd wel voor vcd en svcd maar dat wil ik dus niet ik wil hem op dvd hebben.
wie oh wie heeft het beste antwoord ??
heb deze vraag ook op vele divx en dvd forums geplaatst .. maar niemand geeft een normaal antwoord helaas oftewel zoek het zelf maar uit .. nu de hoop dat men hier wel wat meer info kan en wil geven.

Je zou het kunnen proberen met EO video,, gebruik dat ook wel eens om van wmv naar avi om te zetten en werkt volgens mij best wel snel,, hangt natuurlijk ook wel weer af van je computer.

Hiermee kan je dus alleen avi omzetten naar mpeg,, niet naar vobs.

thnx jack
ik zal dat progie ff gaan zoeken en kijken of die wat sneller is
werk met een amd athlon XP 2200+ 512 mbram kloksnelheid is 1,81GHz dus moet toch snel genoeg zijn ??

@Zoeper ABA
Nero Vision Express 2 heb ik daar ben ik nu mee bezig een avi om te zetten naar mpeg1
zodat ik die mpeg met TMPEG dvd het weer kan omzetten naar vob bestanden
nero doet gemiddeld 3 uur over 1 film .. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik nog geen 30 minuten geleden ben gaan exporteren en hij nu aangeeft er nog 1 uur en 45 minuten over te doen .. die loopt best snel door .. en het mooie zie ik nu
ik had in de map waar mijn avi stond ook de ontertitels gezet
en die exporteerd hij nu wel mooi mee in mpeg :)
als ik bij Nero Vision Express 2 aan geef dat hij een dvd moet maken vanaf een avi bestand dan krijg ik de melding dat ik een mpeg2 encoder voor nero nodig heb .. en die kan je kopen via de site van nero en kost dus 29 euro ..
heb nog wel gezocht of hij met kazaa of iets anders te downen is maar kom hem nergens tegen.
dus moet ik het maar even kijken of het ook op deze manier kan.
tips zijn altijd welkom.

Als je 'n werkend emailadres - en dan met name een waar ik gebruik van mag maken - bekend maakt, zal ik je die plugin zenden.

Persoonlijk, vind ik mainconcept mpegencoder de snelste en werkt supper goed(de sleuteljes kan geen probleem zijn als je googelt).
in samenwerking met tmpeg dvd werkt dit perfect en duur ongeveer 2 uur(mainconcept en tmpeg dvd).

hoe bedoel je met adres bekent maken waar jij gebruik van kan maken ??
ik kan zo wel een mail accountje aanmaken hoor
dus dat is de moeite niet :)
laat me ff weten wat je bedoeld
zou graag die plugin willen hebben namelijk :)

Originally posted by Mr Blue Sky
Als je 'n werkend emailadres - en dan met name een waar ik gebruik van mag maken - bekend maakt, zal ik je die plugin zenden.

nou na een paar dagen rommelen ben ik het programma
Ulead DVD pictureshow tegen gekomen
daar kan je oa avi of mpeg in zetten en hij maakt er in 1 keer
video_ts en audio_ts bestanden van
het duurd een behoorlijk aantal uurtjes voor hij er mee klaar is
ik heb het getest met filmpje (spongebob go's prehistoric
dat waren 2 avi bestanden .. heb ze alle 2 de avi bestanden in ulead geladen en kreeg er 1 map met audio en video_ts voor terug.
nu gaf hij wel aan dat hij 5.3 gig was met het laden van de bestanden
toen hij klaar was heeft hij zelf al gecomprimeerd naar 4.5 gig
toen heb ik geprobeerd met nero te branden .. maar nero gaf aan dat mijn dvd te klein was :) raar maar waar dvd is toch 4.7 gig .. weet wel dat dat nooit helemaal klopt.
heb dus vervolgens de bestanden maar geladen in CloneDVD2
en hij heeft heel netjes de dvd gebrand.
ik kan niet zeggen hoelang ulead er over gedaan heeft om die bestanden om te zetten .. omdat ik hem gister avond aan heb gezet en vanacht heb door laten draaien.
ik ga er maar vanuit dat hij er toch ? 10 uur over gedaan heeft.
mocht er iemand zijn die nog een snellere manier heeft .. hoor ik het graag.

Originally posted by D-SQUAD
hoe bedoel je met adres bekent maken waar jij gebruik van kan maken ??
ik kan zo wel een mail accountje aanmaken hoor
dus dat is de moeite niet :)
laat me ff weten wat je bedoeld
zou graag die plugin willen hebben namelijk :)

Nou gewoon.
Mij een PM ( of email) sturen met 'n werkend emailadres.
Als ik n.l. bij jouw gegevens op je emailadres klik, krijg ik te zien, dat je dat niet appriceert.

Super DVD Creator was designed to convert your convert AVI ,,RM,Rmvb , ASF , WMV , Divx to VCD / SVCD or DVD. You can use this software to create VCD / DVD from your digital video recorder, Webcam, or downloaded file. Create VCD/SVCD/DVD from convert AVI ,RM ,RMVB ,ASF,WMV, Divx,MPEG file. Convertconvert AVI , RM ,RMVB , ASF,WMV, Divx,MPEG file to MPEG (PAL/NTSC) or DVD, convert AVI ,ASF,WMV, Divx to VCD/SVCD.
convert asf to mpeg,convert wmv to mpeg,convert avi to mpeg,convert asf to dvd,convert wmv to svcd,convert avi to dvd/vcd. DVD Burner,VCD Burner.

http://www.dvds-ripper.com/sdvdc.exe

thnx mr bleu sky
maar:
het volgende probleem van nero!

bij de optie dvd-video files krijg ik de volgende error:
nero recode 2 encountered an error and cannot continue
failed to open file
het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
hier brobeer ik dus avi of mpeg bestanden te laden
ook hier kan ik alleen vob en ifo bestanden in laden
wat voor mij dus geen zin heeft :(

bij dvd data files kan ik wel mpeg of avi invoegen
maar kan dan niet op next drukken :(

neem ik de optie nero digital dan krijg ikm het volgende scherm:
due tot patent license restrictions, dilby digital 5.1-channel decoding
is not available. this feature can be added by installing the multichannel plug-in.
als ik dan op oke klik krijg ik weer de volgende melding:
due tot patent license restrictions, dilby digital 2-channel decoding
is not available. this feature can be added by installing the dvd-video plug-in,
the nero 6 retail package,or the web version.

ik heb nu alle opties in nero gebrobeerd maar er is niet 1 optie zoals vele zeggen dat je mpeg en avi gewoon met nero kan omzetten / branden
wordt ik nu echt zo voor de gek gehouden ?? :(
iedereen praat er over die avi en mpeg gewoon met nero weg branden maar de enigste manier waarop ik dat kan is hem als data weg branden dan kan ik hem wel kijken op mijn dvd speler
maar is dus geen gezicht met een klokje in beeld en hoop pixels
wie kan me verder helpen ..

Tja, ik krijg het idee, dat je nog meer plugins mist.
Hoe kom je aan die Nero-versie, toch niet van de Nero site hoop ik, want dan heb je hoogstwaarschijnlijk 'n uitgekleed model?
Nero wil tegenwoordig voor elke aparte plugin geld zien.
Of probeer anders 'n update bij Nero te downen.
Ze zitten momenteel op 6.3.1.10

Ik doe het in ieder geval zo en of dat de juiste methode is, weet ik niet, maar 't werkt wel. (bij mij)

Start Nero startsmart
Optie DVD
Optie Foto en video
Optie Make your own DVDvideo
Optie Nieuwe film inladen
In rechtervak optie zoeken naar media en laadt daar je .avifilm
Dan moet je wel op next kunnen klikken en vanuit daar moet je het zelf maar verder beslissen, want je kunt daar van alles en nog wat zelf samenstellen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan