Dm 500 hd

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
399
Punten
83
Leeftijd
73
De 500 hd is in het buitenland al te koop.
Heeft iemand er hier al iets van mee gekregen?????
Zo te zien doet hij niet onder voor de 800.

HuH? Waarom nog een 500 HD? De DM800 is toch al de opvolger van de 500 in HD vorm?

Vage boel daar bij Dream Multimedia, maar hij zit er inderdaad aan te komen.

Idd vreemd volgens mij geen markt voor zeker tegen een prijs van 299.

Wat ze in mijn ogen hadden moeten doen:

1 - prijs dm800 naar 350
2 - uitbrengen hd twintuner pvr (prijs 600 a 650 )

Hij zou vandaag ook uitkomen in Nederland, heb ik mij laten vertellen, maar ik heb er nog geen bericht over gezien dat ik hem al kan leveren.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=ICyfkcaY1qg]YouTube - THE NEW DREAMBOX DM500HD[/ame]

Wat ik nog het meest vreemd vind is dat deze ontvanger totaal niet op de website van Dream Multimedia zelf te vinden is.

Ik zag er wel specs van op s4a waarbij vooral de onofficiele specs interessant waren, maar als dat waarheid betreft, kunnen ze de DM800 van de markt afhalen want die is dan eigenlijk nutteloos oftewel niet verkoopwaardig meer.

Nee die staat ook nog niet op de website van DMM. De dm500HD is in juli tijdens de Anga (zal wel een of andere beurs zijn) voorgesteld. Wanneer die beschikbaar komt, is nog niet bekend. Rond 9 oktober j.l. liet DMM doorschemeren dat het nog niet bekend is en ze niet van plan zijn vroeg van te voren dit bekend te maken. Dit zal ongetwijfeld met de verkoop van de dm800 te maken hebben. High-End users kopen toch een DM8000 en de normale HD gebruiker zal dan de dm500 gaan kopen (die naar verwachting idd rond de € 299 zal komen te liggen) en wie dan nog een dm800 zal kopen blijft een raadsel. Teruglopende verkoop wordt dus verwacht voor de dm800.

Specs,voor zover nu bekend:
- 400 Mhz MPS (BCM7405) Processor
- Linux Operating System
- MPEG2 / H.264 hardware decoding
- DVB-S2 Tuner
- HDMI, HDCP
- 256 MB RAM, 64 MB Flash
- Scart connector (RGB/ optional YPrPb)
- eSATA connector
- Smartcard Reader (Dreamcrypt)
- 10/100 MBit/s ethernet interface
- EPG (electorinic program guide)
- controllable from PC through
- sophisticated web interface
- S/PDIF optical (digital bitstream out)
- analog modem
- automatic service scan
- DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2, USALS
- 12V external power supply

Klik op miniatuur voor overzicht specificaties:
dreamboxenoverzicht.jpg

Ik bedoelde dit met de onofficiele specs, waaronder dubbele kaartlezer:
SPEC H.264 in hardware (mpeg4 dus)
DivX in hardware
Simultaneous HD and SD output
1080i support
HDMI and component output
Dolby Digital, DTS 5.1, AAC and WMA support PIP with simultaneous HD/SD decoding
Nice fast processor (400MHz dual core MIPS32)
SATA-2 for hard disk and DVD-R/W hardware PVR support with trick modes
Triple USB host (2x2.0, 1x1.1)
dual smartcard controller

Daar staat dual smartcard controller dat wil nog niet zeggen dat er een dubbele kaartlezer in zit. De controller kan er 2 aan, maar of er ook 2 kaartlezers in zitten is maar de vraag. Wij denken het eerlijk gezegd niet. Bekend is dat DMM wederom (of nog steeds) problemen heeft met de licentie en ze wederom het met DVI moeten doen. Levering wordt niet voor 2010 verwacht.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan