Dm 500

K

klimmer

Ik ben in het bezit van deze en nu wil ik met vlc deze op mijn computer bekijken en eventueel ook opnemen. Kan dat? Ik heb er helemaal geen verstand van of moet ik iets anders downloaden? Graag jullie mening hierover en uitgebreide uitleg hoe ik het moet installeren. Bij voorbaat mijn dank.

Beste Klimmer.

Als je er ook mee wilt opnemen op de pc kun je misschien het best gebruik maken van een programma als Dreamstream of DreamView, dat maakt het namelijk een stukje makkelijker.

Als je het met Windows Media Player of VLC wilt doen vindt je hier (klik) een heel mooie uitleg met afbeeldingen hoe je dat kunt doen.

Met VLC lukt het me niet en met de dreamview krijg ik pinnacle niet geinstalleerd . Ik gebruik Windows 7

Oei... Windows 7... daar hadden we laatst nog met iemand iets over... Werkt Dreamstream er ook niet op?

Dreamstream werkt niet goed onder windows7, dat klopt!

Het volgende werkt bij mijn dm800, wellicht dat het ook met je dm500 kunt proberen:

- installeer een nieuwe versie van vlc (v.1.1.2 werkt hier prima)

- installeer Mozilla Firefox

- tik het ip adres van je dreambox in firefox in, je komt nu op de webinterface, je ziet als het goed is je kanalenlijst.

- klik een keer op de naam van de tv zender dit je wilt zien en klik dan op het tv'tje rechts van diezelfde zender en open dit bestand met vlc.

Nu werkt de streaming.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan