DM 800 Boot niet door

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
890
Punten
113
Leeftijd
75
@#$#@^$

Gisteren de DM laat op stand by gezet en andaag wil ie neiet meer doorstarten

Heb er enkele andere images opgezet , dat werkt nog wel

Als ik dan opstart verschijnt de image logo en vervolgens duurt het even dan Knippert het beeld even en de voortgang balk op de DM display staat stil vlak voor de b van booting.

Heb het al geprobeerd om zonder netwerkabel te booten
Heb geprobeerd om de voeding snel aan uit aan te forceren.
heb de ontvanger een uurtje van de spanning afgehaald

Het is een clone en de images die ik heb geprobeerd zijn allen gepatcht , aangepast voor bootloader 72
.
Wat kan dit zijn en hoe op te lossen?

Een verdrietige Matrix

Ja en wat staat er dan op je scherm ik denk zoiets als "no ca found error".
Als je bootloader SSL 72 is dan moet je de secondstage 72 er in zetten.

Je kan proberen even de secondstage 72 achteraf erop te zetteen met dreamup.
Dus alleen de "secondstage 72" dat wil vaak helpen.

er staat geen enkele error melding in het scherm en de voortgangsbalk stopt precies onder de b van booting.

Ga proberen de second stage 72 erop te zetten.

2e stage erop gezet maakt niks uit.

Ben vermoedelijk niet de enige met dit probleem staat bol van de kalchten op het nte.

En niet alleen de clonen maar ook de originele zouden hier last van hebben.

Damned

Opnieuw flashen

Neem een oude originele image die scecondstage 72 bevat (dus even geen aangepaste).
Die zou probleemloos moeten werken.

heb al 20 keer de boel opnieuw geflashed zowel via browser als in dreamup, oude images nieuwe images etc. Box blijft hangen in booting procedure, vlak na het verdwijnen van de image picture

Hoe kan ik zien welke oude image second stage bootloader 72 heeft??

Ow ja het is ook niet de voeding , heb net een andere geprobeerd.

Er gaan wel geruchten de rondte dat de tuners nogal vaak uitvallen.

Zal morgen eens zonder tuner de boel gaan opstarten , kijken of tie dan wel doorloopt.

Truste

Zelf hier wel eens problemen met doorstarten als mijn lcd tv niet aanstond en ik keek via de scart op een andere tv. lcd tv aan en hij boot door (of puur toeval)

Wat ik lees op de diverse forums is het veelal de turner die dit probleem veroorzaakt.
Misschien is er iemand in je buurt die even een turner te leen heeft om dat te proberen.
Denk dat je te ver bij mij vandaan zit, mocht dat niet zo zijn dan schroef ik zo mijn turner even voor je los.

Maandag brengt een collega een tuner voor me mee.
In mijn vorige reply had ik het ook al over dat de tuner voor veel problemen zorgt.

Wordt maandagavond vervolgd

Ow ja

100% zeker dat het de tuner is
Ik heb zojuist de tuner verwijderd en nu start ie wel door.
Had het eendenteam het niet in een ander topic over de belabberde tuners in de DM800??
Iemand nog een tip betreffende de tuner??

Vermoedelijk zijn die krengen duur.

Ik kan de box ook opsturen naar China (garantie) kost me ook 20 euro en een maand

De prijs van de turner ligt tussen de 40 en 50 euro.
Echt shit voor je.
Ik heb inmiddels weer de DM800 van de buurman onderhanden om daar de nieuwste Newenigma2 op te zetten en moet zeggen dat ding (ook een clone) doet het geweldig.
Maar dat is er een met BL 75 en sim 2.1.
Denk dat ik mijn 7020 in de slaapkamer ga vervangen voor zo'n exemplaar.

ja we hebben geschreven dat de tuner in een dm800 lang zo goed niet is als die in de dm8000. Maar daar bedoelden we de originele tuners mee en had te maken met de ontvangst (signaalsterkte). De tuner in de dm8000 geeft een veel sterker signaal dan een tuner op de dm800 die aangesloten is op dezelfde schotel, lnb en satellietkabel. Het probleem wat jij hebt met een mogelijk kapotte tuner in een dm800 cloon bedoelde we dus niet.

Krijg nou vleesbergen............

Ik heb die chinese verkoper aangeschreven en alles zou goed komen , maandag krijg ik een techneut toegewezen. Klinkt allemaal dat het zeer netjes afgehandeld wordt.

Dus ik maar weer liggen klooien met de DM800. Als laatste test verzon ik om de tuner eens een tijdje op de loeihete verwarming te leggen. Na een half uurtje weer ingebouwd en wat denk je............

HIJ DOET HET WEER .................

Dus ik zet hem nu niet meer op stand by maar ga wel met die chinees babbelen wat we kunnen doen,

Ipv een ventilator zal ik er nu een verwarmingskussentje onder moeten leggen woehahahahaha. Ik snap hier geen reet van. Het zou een rotte elco kunnen zijn ,maar welke ??

Ipv een ventilator zal ik er nu een verwarmingskussentje onder moeten leggen woehahahahaha. Ik snap hier geen reet van. Het zou een rotte elco kunnen zijn ,maar welke ??

meestal staat een elco bol of is lek

the matrix;207620 zei:
Krijg nou vleesbergen............
Als het maar vrouwelijke zijn en nog grooooooooooooote ook, iig geen chinese woehahaha :biggrin::biggrin::biggrin:

the matrix;207620 zei:
maar ga wel met die chinees babbelen wat we kunnen doen
Sinds wanneer spreek jij chinees dan...;)

Tuner op loeihete verwarming en hij doet het weer....: Je zou bijna denken dat er in die tuner iets bevroren wa...pfffffff...

Maar alle gekheid op een stokje: fijn dat die het weer doet en wij zouden zeker aandringen op een andere, misschien nog wel betere tuner.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan