DM 800 Boot niet door

zo moeilijk is dit nou ook weer niet

鸭子是外國的中文

Ik heb nu een nieuwe tuner (origenele) erin gezet en nu doet ie het dus weer.

De oude tuner gaat ik repareren (C1 1000u 6,3V vervangen door een goeie exemplaar 1000u 16V) en dan blijft die tuner in de doos wachten op dingen die weer gaan komen.
Volgens deskundigen is C1 van een clone tuner rot , Als je op marktplaats naar "tuner DM800" zoekt dan vind je een fotootje met een aangepaste tuner C1 is verwijderd en een dikke elco is ergens op een plekje geplakt zodat ie in de DM 800 past.

Heb vandaag in de "slecht werkende" tuner C1 1000u 6,3V SMD vervangen door een draad elco 1000u 16 volt,
Deze eerst vastgelijmd op een lege plek naast de connectoren en dan zo dicht mogelijk waar de oude C1 heeft gezeten. Zo'n beetje rechtboven de 2e power transistor/FET(EH11A)

Ontvanger weer in elkaar gezet en de boel opgestart. Bingo!!! De Bootsequence wordt nu netjes afgehandeld.

Dus idd C1 out of specification.

Ik heb nu een reserve tuner voor dingen die gaan komen.

Ow ja ik heb de chinees ook weten over te halen om een simkaartje met bootloader 75 op te sturen.

Gaat ie doen (mischien wel met de roeiboot) maar het komt er aan .

Gelijk heb ik dan het volgende probleem op te lossen welke image ik eerst moet laden met bootloader 72 en vervolgens zonder vervelende gevolgen de 75 kan plaatsen.

Misschien een d***e vraag maar waarom wordt de boatloader steeds aangeplast.
En waarom heeft een originele daar dan geen problemen mee.

Volgens mij moet je het veranderen van de bootloader door Dream Multimedia niet anders zien als een key wissel van een satelliet tv aanbieder om zo de illegale boxen buitenspel te zetten (niet mogelijk om de nieuwste images te draaien)

Oke
En in de originele blijf de oude steeds staan of wordt die dan aangepast met nieuwe software?

Deze wordt dan automatisch aangepast. De laatste bootloader voor de DM800 is 75 maar kan zomaar morgen vervangen worden door een nieuwe hogere versie.
Hoewel als een image naar wens werkt waarom zou je dan opgraden.
Zo heb ik mijn DM7000 nog steeds een image uit 2007 draaien.

Ach een mens wil graag voor de gek gehouden worden. ;-) Vernieuwingsdrang zonder toegevoegde waarde, leuke prent en men kwijlt

Te vroeg gejuicht ;-(

Gisteren na een herstart weer het zelfde gelazer , Box boot niet meer door.

En nu op beide tuners, ik vrees het ergste.

Een ding heb ik wel geleerd , nooit meer chinees .

Ik heb ze nooit gemogen.

Dat is wel jammer.
Dit soort dingen had ik nog nergens gelezen.
Als je er een wat oudere image in zet gaat het dan ook niet?

Nu doet ie hier helemaal niets meer ik heb hem "as it is" verkocht.

Effe googlen op DM800 boot problem e dan zie je dat ik niet de eneige ben.

Rarae zaak , misschien wel een hitte problem. Goed ik ben ervan af, heb nu even geen ontvanger meer.

Heb een Vu+ Duo besteld bij een oude bekende Marc Zeguers

geen 500HD dus, nou moet je w88 dus

Naja deze kan de boot niet missen.
Wordt gebracht in een mooie VW.

idd moet ik w88 die Vu+ zijn niet aan te slepen, er is weer een lading van 500 stuks onderweg 500 stuks voor heel Benelux wel t everstaan.

Dat wordt w88 en w88, zit nu zonder en mijn berg Paprika chips raakt zo ook nog over de datum...........

Gek he eerst zit je te kankeren dat er niks op TV is en er veel herhaald wordt en nu na 1 dag zonder mis je hem al.

Damned....

heb je geen andere ontvangers liggen dan? mag je van mij wel een zolang een kaartje lenen. maar weet natuurlijk niet hoe ver weg je woond.
gr blokker

Almeloooooooooooooooow een stoplicht op rood en een op groen in Almelooooooooooo is heel veel te doen.

Ik heb net de oude ontvangers Xtreme en DM7020 de deur uitgedaan , iets te voorbarig geweest.

the matrix;207942 zei:
Almeloooooooooooooooow een stoplicht op rood en een op groen in Almelooooooooooo is heel veel te doen.

Ik heb net de oude ontvangers Xtreme en DM7020 de deur uitgedaan , iets te voorbarig geweest.

Ik heb evt wel zolang een db 7000 te leen. PLI staat erop.

Grtn Henry Hengelo

Das heel vriendelijk aangeboden, Op dit moment beperken we ons met NED1 2 en 3 en TV OOST middels een USB Hybrid TV stick van de Aldi , die heb ik ooit eens gekocht voor 10 euro (afgeprijst)

Het grappige is dat de ontvangst bar slecht is met het bijgeleverde antenne tje.

Maar plaats ik dit antennetje (magnetische voet ) op een stalen dienblad Woooooow dan vliegt de ontvangst van 2 naar 5 op de schaal van Aldi.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan