DM 800 HD PVR (Enigma 2 clone)

M

Miggel

Beste Mensen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een dreambox.
Ik heb afgelopen woensdag na veel op dit forum te lezen alle kanalen kunnen inlezen. Nu is het zo dat ik dit gisteren weer heb gedaan. Vervolgens heb ik het probleem dat ik 4 kanalen niet meer heb, namelijk:

NED 1 HD,
NED 2 HD,
NED 3 HD en
RTL 4 HD.

Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
Zou het bijvoorbeeld de bekabeling zijn of ruis op de lijn wat er voor zorgt dat ik precies die kanalen niet meer kan ontvangen?

de 'gewone' zenders ned 1, 2,3 en rtl 4 heb ik wel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Michiel

Lees hieronder de reden:

CanalDigitaal stapt gedeeltelijk naar 8PSK over

--------------------------------------------------------------------------------
M7 Group S.A heeft aan Totaal TV bevestigd dat het ??n transponder op de ASTRA3-satelliet gaat omzetten van de modulatietechniek QPSK naar het meer effici?ntere 8PSK...

Het gaat om transponder 222 van de ASTRA 3B satelliet die via de frequentie 12.129 GHz V te ontvangen is.

Op deze transponder worden hoofdzakelijk tv-zenders voor de M7 Group S.A tv-aanbieder CanalDigitaal uitgezonden.

Maar ook enkele tv-zenders op deze transponder zijn door abonnees van TV Vlaanderen te bekijken. Door het omzetten naar de modulatietechniek 8PSK wil M7 Group S.A zo effici?nt mogelijk met de op deze transponder beschikbare bandbreedte omgaan.

De vrijgekomen bandbreedte gaat M7 Group S.A gedeeltelijk gebruiken voor de verbetering van de beeldkwaliteit van bepaalde tv-zenders op deze transponder. Een ander gedeelte zal op termijn worden gebruikt om het zenderaanbod uit te breiden.

Het omzetten van de transponder naar de modulatietechniek 8PSK gaat in de nacht van maandag 14 november naar dinsdag 15 november plaatsvinden.

Naast een nieuwe modulatietechniek zal de transponder dan ook een andere FEC-waarde krijgen.
De nieuwe parameters voor transponder 222 worden vanaf de vroege morgen van dinsdag 15 november 12.129 GHz V – 27500 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK.

M7 Group S.A heeft een veilige keuze bij de FEQ-waarde gemaakt om de regenreserve bij kleinere schotelantennes zo groot mogelijk te houden. Hierdoor bespaart men dan wel minder bandbreedte als bij gebruik van een hogere FEc-waarde als 9/10 maar is de kans op wegvallend beeld wel veel minder.

Nog dit jaar beslist M7 Group S.A naar aanleiding van de ervaringen met het omzetten van transponder 222 naar de modulatietechniek 8PSK of andere transponders op de ASTRA3-satelliet ook naar deze modulatietechniek worden omgezet. Mocht dit het geval zijn dan zal M7 Group S.A hiervoor een uitrolschema bekend maken.

In dat geval kiest het bedrijf uitdrukkelijk voor een breder gefaseerde – en dus minder snellere – uitrol van 8PSK.
Om vanaf dinsdag 15 november ontvangst te houden van de alle Film1- en Sport1-kanalen alsmede ook Eredivisie Live 2, Cartoon Network, TCM, Extreme Sports Channel en TV Oranje dient men de fastscanzenderlijst van de HD-satellietontvanger te verversen.

De door M7 Group S.A op de markt gebrachte Philips HD-ontvanger en de eigen M7 SAT801 HD-ontvanger zullen dat automatisch doen. Bij andere HD-satellietontvangers dient dit handmatig te gebeuren.

Wanneer men over een HD-satellietontvanger beschikt die geen fastscan mogelijkheden heeft dan dient men de transponder handmatig in te lezen.

Wie vanaf 15 november na het inladen van een nieuwe fastscanzenderlijst geen ontvangst op bovengenoemde tv-kanalen heeft kan op de internetsites van CanalDigitaal en TV Vlaanderen meer informatie hierover vinden.

De kans is zeer groot dat in deze gevallen de schotelantenne niet optimaal uitgericht is.

bron: Totaal TV

Om weer beeld te krijgen op de zenders die niet meer werken moet men het volgende doen:

Ga naar het instellingenmenu middels de Dreamknop op de afstandsbediening, en ga daar naar zenders zoeken, en ga dan zenders handmatig zoeken, zet daar de "fec"op 2/3 en de modulatie op 8psk, laat de decoder even zoeken, en de zenders die het voorheen niet meer deden zullen het weer doen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan