DM 800 hd se Leest kaart CD niet

frba

New Member
Lid sinds
12 sep 2011
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
78
Locatie
Willemstad. (N.Br.)
Heb een DM 800 hd se maar hij leest geen CD kaart . Heb er Cccam 230 in zitten Is ook geactiveerd. Heb Openpli van 25-03-2014 er in  zitten

Kernel versie 2.3  Enigma 25-03-2014  Frontprocessor versie 3.  Free to air is goed. Bij CCcam info Card reader / dev/sci0  no or  unkkow card insterd also  bij dev/sci 1 Bij provider overzicht ( no7)  Niets van de kaart te zien. Wie kan mij helpen denk er om ben een leek van 68 jaar en ben net bezig A.U.B. Geen al te techniese  ze kreten ..

 
Misschien een beetje overbodige vraag, maar heb je ook al geprobeerd met de kaart andersom er in? Kan ook helpen CCcam eens te herstarten daarna. Dat is sowiezo aan te raden bij het opnieuw invoegen van de kaart in de lezer.

 
Heb ik ook geprobeerd en CCcam herstart gedaan ,die werkt. Ben vergeten te zeggen.( Het is een Clone met A8p sim)

Wat kan ik nog meer doen!!!!!! 

 
Als het een nieuw toestel is, zou ik toch overwegen ermee terug te gaan naar de winkel.

Of is er iemand in je buurt, familie- of kennissenkring waar je even een kaart (wel van satelliet) van zou kunnen lenen om te testen of die het wel doet op je ontvanger?

Voor zover ik kan zien heb je niets fout gedaan. Met een standaard CCcam config en versie 2.30 zou een CD kaart gewoon zichtbaar moeten zijn.

Ik neem aan dat je zo'n oranje kaart hebt? Anders zou je nog eens CCcam 2.2.1 kunnen proberen.

 
Kijk of CC cam als eerste staat dus dat hij niet op ci module staat zoals hij standaard staat dan als cc cam aanstaat kaart er in met de chip naar beneden en dan moet het werken.

 
Een vriend van mij heeft zijn dreambox 800 hd se (klone) gehaald bij mij neer gezet een intern share lijn er in gezet

en het werkt op de slaapkamer. Ik kan kijken op mijn CD kaart. Maar koppel ik de internet lijn af en kaart erin dan leest hij geen kaart. Snap er geen bal van. Nu willen we alles uit zijn box copieren naar mijn box .Moeten we nog doen.

Ben benieuwd.

 
Dan begin ik toch te denken dat de kaartlezer kapot is of ze zijn vergeten op de fabriek het stekkertje er in te doen de kaartlezer dus niet aangesloten is.

Maar goed eerst maar zo proberen of het werkend te krijgen is.

 
We hebben alles gecopieerd bij informatie staat  de zelfde software en datum ,maar hij leest de kaart niet.

Zal hem open maken en kijken naar een stekkertje. Volgens mij is de kaartlezer gesoldeerd aan het moederbord .Dat zie ik mij niet los solderen.Ik denk dat het hierbij blijft. In ieder geval bedankt voor de hulp.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan